تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تفاوت نگاه جنسی و نگاه عاشقانه را بدانید

تفاوت نگاه جنسی و نگاه عاشقانه را بدانید

تفاوت نگاه جنسی و نگاه عاشقانه را بدانید 

نگاه جنسی کاملا با نگاه عاشقانه تفاوت دارد و افراد باهوش می توانند این نگاه ها را در طرف مقابل خود درک کنند و آن را متوجه شوند. 

 

نگاه میتواند عشق را از کشش جنسی متمایز کند!
محققان دانشگاه شیکاگو می‌گویند حرکات چشم نشان می‌دهد که به چه کسی به چشم شریک و معشوق آینده نگاه می‌کنید و چه کسی بعنوان شریک جنسی، نظرتان را گرفته است.استفانی کاسیوپو، استاد روانشناسی دانشگاه شیکاگو می‌گوید: «با اینکه در حال حاضر از نظر علمی درباره عشق در نگاه اول و اینکه افراد چگونه عاشق می‌شوند

 

خیلی کم می‌دانیم، اما این تحقیق سرنخ هایی را به دست می‌دهد که، نگاه می‌تواند عشق را از کشش جنسی متمایز کند.»
تحقیقات قبلی که زیر نظر خانم کاسیوپو صورت گرفته است، نشان داده بود که عشق و میل جنسی نقاط مختلفی را در مغز فعال می‌کنند.

 

اما در این تحقیق محققان می‌خواستند عشق رمانتیک و شهوت جنسی را با الگوهای بصری از هم متمایز کنند، دو احساسی که تمیز دادن آنها از یکدیگر دشوار است، دست‌کم برای دیگران.برای این تحقیق به دانشجویان دانشگاه ژنو تعدادی عکس سیاه و سفید زوج‌های غیر همجنس را که در حال معاشرت با یکدیگر بودند یا مستقیما به دوربین نگاه می‌کردند

 

روی صفحه کامپیوتر نشان دادند و از آنها خواستند با در سریع‌ترین زمان ممکن بگویند استنباطشان از عکس‌ها، عشق رمانتیک است یا کشش جنسی. در هیچیک از عکس‌ها برهنگی یا محرک جنسی وجود نداشت.تحلیل داده‌ها نشان داد در نگاه عاشقانه چشم روی صورت متمرکز و ثابت می‌ماند اما در نگاه شهوانی چشم، از صورت به سمت دیگر اعضای بدن حرکت می‌کند و روی بدن ثابت می‌شود.

 

دکتر کاسیوپو می‌گوید این بررسی نشان می‌دهد کشش جنسی تا حدی محصول تجربیات صرفا حسی (sensory) است اما عشق انعکاس انتزاعی‌تر این احساسات است.محققان می‌گویند ممکن است در آینده از بررسی حرکات چشم برای بررسی‌ها و درمان‌های روانشناختی و روانپزشکی استفاده شود، برای این که بتوان تشخیص داد عواطف و احساساتی که فرد گزارش می‌کند عشق رمانتیک است یا کشش جنسی.

 

نتیجه این تحقیق بخصوص برای آنها که برای اولین بار با کسی قرار ملاقات دارند و می‌خواهند از احساس واقعی او سر در بیاورند جالب است؛ اما می‌شود حدس زد که کار بزودی از این هم راحت‌تر شود و اپلیکیشن آن به بازار بیاید.برخی‌ها می‌گویند با یک نگاه نمی‌توان عاشق کسی شد اما اشتباه می‌کنند. گرچه هر چه افراد بیشتر با هم آشنا می‌شوند، عشق‌شان به هم بیشتر می‌شود اما از نظر علمی با همان نگاه اول است که عشق در مغز شکل می‌گیرد.

 

طبق مقاله‌ای که در ساینس دیلی منتشر شده است مغز خیلی سریع به احساسات عاشقانه عکس‌العمل نشان می‌دهد و تنها ۲/۰ ثانیه طول می‌کشد تا یک فرد عاشق شود. عاشق شدن احساسی بسیار پیچیده است و ۱۲ نقطه از مغز در روند بروز این احساس با ترشح هورمون‌های مختلف از جمله دوپامین، اکسیتوسین و آدرنالین دخالت دارند

 

براساس نوع عاشق شدن ما یکی از این مناطق نقش پررنگ‌تری ایفا می‌کند. به این معنی که فعالیت مغز وقتی مادری به فرزندش عشق می‌ورزد یا وقتی زن به همسرش یکسان نیست. این کشف جدید می‌تواند به متخصصان کمک کند تا برای افرادی که دچار مشکلات احساسی هستند درمان‌های تازه‌ای بیابند.

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تفاوت نگاه جنسی و نگاه عاشقانه را بدانید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..