تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جاهلین فتنه 88 باید از ملت ایران عذرخواهی کنند

کد خبر: ۴۵۰۸۰۳

۹۶  بازدید

خبرگزاری فارس: حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر در جلسه تواصی به حق در جمع کارکنان بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج زیارت از نهم دی ماه بعنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی یاد و گفت: اگر در آن روز مردم به صحنه نمی‌آمدند دشمنان اسلام و انقلاب ضربه کاری خود را به نظام اسلامی وارد می‌کردند.

نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت با اشاره به اینکه خود از نزدیک شاهد بودم در دسته‌هایی که در خیابان‌ها راه انداخته بودند چه شعارهایی می‌دادند، افزود: از شعارها کاملا پیدا بود این افراد از بیرون هدایت شده‌اند و مسئله داخلی نیست.
وی با اشاره به اینکه اگر اقشاری از مردم خواسته‌های قانونی داشته باشند می‌توانند از طرق قانونی مطرح و پیگیری کنند و به حق شان برسند، اضافه کرد: در نظام اسلامی باید اینگونه باشد که مردم براحتی بتوانند به حق شان برسند.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه آیات قرآن کریم و روایات موید این مطلب است به آیه «لا یحب اللّه الجهر بالسوء من القول الا من ظلم » ( کسی که مورد ستم قرار می‌گیرد حق دارد فریاد بکشد و دادخواهی کند و حق خود را بگیرد) اشاره کرد و گفت: کسانی که به مردم ظلم و ستم می‌کنند حتی اگر ظلم به صورت ظاهر کوچک باشد در برابر آن باید واکنش نشان داد تا ظلم‌های بزرگتر اتفاق نیافتد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با اشاره به شهادت رساندن حسان بن حسان بکری فرمانده لایق امیرالمومنین حضرت علی (ع) و شماری از سربازانش در شهر انبار و غارت شهر توسط معاویه اظهار داشت: وقتی خبر به حضرت علی رسید فرمودند اگر مسلمانی از غصه اینکه از پای یک زن معاهده خلخال بیرون آوردند، بمیرد من امیرالمومنین او را ملامت نمی‌کنم بلکه شایسته تقدیر می‌دانم.

نماینده ولی فقیه امر به معروف و نهی از منکر را برای زنده بودن جامعه و واکنش نشان دادن در برابر منکرات دانست و با اشاره به اینکه دشمن با استفاده از جهل برخی مردم و مزدوری برخی دیگر وارد صحنه شد تا انقلاب را از درون شکست دهد، اظهار داشت: ملت ما در کودتای 28 مرداد تجربه کردند و دیدند دشمنی را که از کشور بیرون کرده بودند دوباره از پنجره بازگشت و سال‌های متمادی استبداد را بر کشور حاکم کرد.

وی اتفاقات اوکراین با دخالت آمریکا و دیگر قدرت‌های سلطه‌گر بین‌المللی، کشته شدن مردم، خرابی‌ها و ایجاد دوگانگی در این کشور را یادآور شد و با اشاره به اینکه کسانی که در جریان نهم دی ماه دخیل بودند خیلی سریع مزدوری خود را آشکار کردند، افزود: این افراد در روز عاشورا که برای مردم مقدس است به کارهای زشت مانند آتش زدن بانک‌ها و مغازه‌های مردم دست زدند و زنان با حجاب و بسیجی‌ها را کتک زدند و مدتی بعد سازمان‌های جاسوسی و قدرت‌های سلطه گر اعتراف کردند ما پشت صحنه بودیم و می‌خواستیم انقلاب اسلامی را به شکست بکشانیم.

نماینده ولی فقیه برخی جنایت‌هایی را که علیه مردم در این روز صورت گرفت برشمرد و با اشاره به شعارهای انحرافی که در این جریان سرداده شد، گفت: ما بخاطر انگیزه‌هایی که دین در ما بوجود آورده در سوریه، عراق، لبنان و... وارد شدیم تا از حق، فضیلت و مسلمانان دفاع کنیم و برای مان مرزبندی مطرح نیست.

وی دفاع از بوسنی و فلسطین را بخاطر مبانی دینی دانست و افزود: شعارها و رفتارهای روز نهم دی و کسانی که از آنها حمایت کردند همه نشان داد که این یک توطئه استعماری است و باید توجه داشت قدرت‌های شیطانی و استعمارگر وقتی که می‌خواهند کاری را انجام دهند با چهره‌ای فریبکارانه وارد می‌شوند و ماهیت خود را افشا نمی‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه کلمه استعمار منفور است در حالی که معنای آن طلب عمران و آبادی است، اضافه کرد: قدرت‌های سلطه‌گر از این کلمه استفاده کردند و به بهانه عمران، آبادانی و رشد و شکوفایی اقتصادی ملت‌ها وارد می‌شوند و وقتی در جامعه نفوذ و آن را تسخیر کردند ضربه نهایی خود را وارد می‌کنند و اقتصاد و استقلال سیاسی جامعه را از بین می‌برند و تاریخ موارد بسیار زیادی را برای ما گزارش کرده است.

نماینده ولی فقیه با تاکید بر اینکه حضور مردم موجب خنثی شدن توطئه دشمن شد، اظهار داشت: بنده هر 2 صحنه را به چشم دیدم، همان روز از خیابان آزادی عبور می‌کردم و دیدم افرادی شعار سر داده و حرکت های زشت و ناپسندی را انجام می دهند و بعد هم آن جمعیت عظیم مردم در صحنه حضور را دیدم که این توطئه را خنثی کرد.

وی پیروزی انقلاب و اداره جنگ و عبور از دیگر مراحل دشوار انقلاب را مرهون این مردم فداکار و شریف دانست و گفت: این مردم هر جا که احساس خطر کردند، حضور یافتند و توطئه‌های دشمن را خنثی کردند و حضور مردم بسیار ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر افزود: زن، مرد، پیر و جوان، همه اقشار در حجم بسیار گسترده در صحنه حضور یافتند و دشمن دریافت کسانی که با آنها همراهی می‌کردند یک جمعیت قلیل و اقلیت بسیار ناچیز هستند اما با این اکثریت مردم چه می‌تواند بکند، هوشیاری، بیداری و رشد فکری مردم سبب شد تا توطئه دشمن شکست بخورد.

وی با اشاره به اینکه درایت و مدیریت مقام معظم رهبری را بعد از رحلت امام (ره) همه به شکل ملموس تاکنون دیده‌اند، افزود: رهبر معظم انقلاب در حوادثی که برای کشور رخ می‌دهد به صورت زیبا امور را مدیریت و به موقع اقدام می‌کنند.

نماینده ولی فقیه به موضع بسیار حکیمانه مقام معظم رهبری قبل از برگزاری انتخابات آمریکا اشاره کرد و گفت: حتی وقتی ترامپ هم به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شد ایشان فرمودند ما نه مانند عده‌ای عزا می‌گیریم و نه خوشحال می‌شویم. آمریکا، آمریکا است. منتظر می‌مانیم تا ببینیم چگونه عمل می‌کنند و متناسب با آن عمل خواهیم کرد که این یک موضع بسیار حکیمانه و سیاستمدارانه است.

وی افزود: در قضایای نهم دی نیز رهبری نشان دادند با کسانی که حاضرند به خاطر منافع زودگذر خود، مملکتی را به اجانب بفروشند قاطع برخورد می‌کنند زیرا این مسئولیت را مردم به رهبری داده‌اند و به عنوان رهبر جامعه وظیفه دارند با کسانی که می‌خواهند به انقلاب لطمه بزنند مقابله کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با اشاره به اینکه در این گونه حوادث نیز افراد چند دسته‌اند، اظهار داشت: عده‌ای ممکن است جاهل باشند و انسان جاهل وقتی متوجه شد اشتباه کرده باید عذرخواهی کند و از ملت بخواهد او را ببخشند و با افراد مغرض نیز طبق قانون برخورد شود، البته برخی نیز مزدور اجانب هستند.

وی افزود: متاسفانه در چند روز گذشته همان گونه که در خبرها آمده عده‌ای که انسان شرمش می‌آید بگوید ایرانی هستند برای ترامپ نامه نوشته‌اند که تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهد، یک مشت افراد ناپاک و خبیث که با این گونه حرکت‌ها نشان می‌دهند چقدر خباثت و دشمنی با این کشور دارند، مانند منافقین که حاضر شدند با اسرائیل، صدام، رژیم‌های مرتجع و قدرت‌های شیطانی بسازند اما در مقابل این ملت سرخم نکنند. این افراد شیطان صفت کسانی هستند که اگر مردم در مقابل آنها نایستند حاضرند هر ضربه‌ای به این ملت وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه منافقان که حدود 16-17 هزار شهید را ترور کردند اکنون در دامن کشورهای سلطه گر نشسته و زندگی می‌کنند، اظهارداشت: از سخن امروز نتیجه می‌گیریم که دشمن هیچ گاه دشمنی خود را آشکار نمی‌کند بلکه ابتدا با پوشش‌های خیرخواهانه خود را نشان می‌دهد و بعد در موقع مناسب زهر خود را خواهد ریخت.

وی به استفاه از حربه حقوق بشر برای از بین بردن استقلال کشورها اشاره کرد و گفت: در قضایای حلب و جریاناتی که در سوریه رخ داد وقتی که انسان‌ها را سر می‌بریدند و آتش می‌زدند و هنگامی که خانه‌های مردم را می‌سوزاندند یکی از این کشورها و رسانه‌های بین‌المللی وابسته به استکبار اعلام نکرد که این اقدامات مخالف حقوق بشر است، اما اکنون که تروریست‌ها در دام افتاده و در حلب محاصره شده‌اند رسانه‌های غرب و منطقه به یک باره صدایشان درآمده که حقوق بشر پایمال شد و جنایت جنگی اتفاق افتاد. در این جا باید به آنها گفت که خود شما بودید که جنایت جنگی را راه انداختید.

نماینده ولی فقیه با اشاره به اینکه کودکان بسیاری در یمن با گرسنگی و مرگ دست و پنجه نرم می کنند ولی هیچکدام از منادیان باصطلاح حقوق بشر به فریاد این کودکان گرسنه نرسیده‌اند، گفت: قدرت‌های استکباری با وجود ارتکاب این همه جنایت هرگز احساس شرمندگی نمی‌کنند ولی در دفاع از تروریست‌ها در سوریه بلوا راه انداختند که سوریه مرتکب جنایت شده است.

وی با اشاره به اینکه مردم در دنیا نشان داده‌اند که از وضعیت موجود خسته شده‌اند، افزود: انتخابات آمریکا نشان داد که دیگر مردم فریب شعارهای دروغین حقوق بشری غربی را نمی‌خورند و سعی می‌کنند به گونه‌ای خود را نجات دهند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با تاکید براینکه مردم باید در آینده نیز هوشیاری خود را حفظ کرده و مسئولان هم با تمام توان در خدمت مردم باشند، حدیثی از پیامبر اکرم (ص) بیان کرد و گفت: کسانی که در جامعه اسلامی مسئولیت دارند باید به شکلی رفتار کنند که محبوبیت عمومی کسب کنند و مردم با جان و دل آنها را دوست بدارند چون پایه‌های حکومت بر همین دوست داشتن مردم استوار است.

وی افزود: در حدیث دیگری از پیامبر نقل شده است که «خیار ائمتکم الذین تحبونهم و یحبونکم» بهترین مدیران و پیشوایان شما کسانی هستند که هم آنها شما را دوست دارند و هم شما آنها را دوست دارید» و تصلون علیهم و یصلون علیکم هم آنها به مردم درود می‌فرستند و هم مردم به آنها درود می‌فرستند.

وی ادامه داد: در حدیث دیگری آمده است: «إنّ أحبّ النّاس إلى اللَّه تعالى یوم القیامة و أدناهم منه مجلسا» امام عادل فردای قیامت محبوب‌ترین مردم نزد خداوند و کسی که به او نزدیک‌تر است آن پیشوای عدالت گستری است که در جامعه به عدالت رفتار می‌کند و مردم با او نزدیک هستند و انس دارند.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی افزود: اگر مسئولیتی را به عهده گرفتیم باید به مردم خدمت کنیم و در خدمت مردم باشیم و تلاش کنیم گره‌‌ای از کار آنها بگشاییم و اگر کسانی در جامعه خدای ناکرده به وظایف خود عمل نکنند، متوجه باشند که فردا با خدا طرف هستند و دوزخ در انتظار آنها است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جاهلین فتنه 88 باید از ملت ایران عذرخواهی کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..