تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بیوگرافی پرویز پورحسینی بازیگر مهمان امشب خندوانه|عکس

زن پرویز پورحسینی, عکسهای پرویز پورحسینی,پرویز پورحسینی قبل انقلاب,سن پرویز پورحسینی,ازدواج پرویز پورحسینی,همسر پرویز پورحسینی,فیلم شناسی پرویز پورحسینی,پرویز پورحسینی بیوگرافی,پرویز پورحسینی,پرویز پورحسینی اهل کجاست؟,تحصیلات پرویز پورحسینی,پرویز پورحسینی متولد چه سالی است؟,زندگینامه پرویز پورحسینی,جوایز پرویز پورحسینی,پرویز پورحسینی زندگی نامه,بیوگرافی بازیگران,پرویز پورحسینی کیست؟,پرویز پورحسینی ویکی پدیا,بیوگرافی,

پرویز پورحسینی | پرویز پورحسینی و همسرش | بیوگرافی و عکس قبل انقلاب

بیوگرافی پرویز پورحسینی بازیگر مهمان امشب خندوانه+عکس

 پرویز پورحسینی متولد 20 شهریور 1320 بازیگر تئاتر سینما و تلویزیون است.

شروع فعالیت پرویز پورحسینی

او آموزش بازیگری را از سال ۱۳۳۹ در کلاس های شبانه اداره هنرهای دراماتیک آغاز کرد و در سال ۱۳۴۰ نمایش «مرد گل بدهی» را بهمراه فنی زاده و به کارگرانی سمندریان در تلویزیون اجرا کرد.

فعالیت قبل از انقلاب پرویز پورحسینی:در سال ۱۳۴۸ همکاری اش را با کارگاه نمایش آغاز کرد که حاصل کار این دوره نمایش های پژوهشی «اودیپ»، «معلم من پای من»، «باغ آلبالو»، «ویس و رامین»، «انسان، حیوان، تقوا»، «جان نثار کالیگولا و اورگاست» بود. او همچنین با گروه تئاتر پیاده دو نمایش به نام های «شهر ما»، «نظاره مرگ» را نیز اجرا کرد. در سال ۱۳۵۵ با یک گروه تئاتری در تئاتر شهر همراه گردید که حاصل کار این دوره نمایش های «خاطرات و کابوسها»، «شیون»، «استعاذه»، و «جنایت و مکافات» بود.

 عکس قبل انقلاب پرویز پورحسینی

پورحسینی بعد از انقلاب نیز به فعالیت خود در عرصه تئاتر ادامه داد و با نمایش های «شاه اسکوریال»، «تف»، «سیرک با شکوه» را در تئاتر شهر و نمایشنامه های «دکتر فاستوس»، «ماهان کوشیار»، «معمای ماهیار معمار»، «چراغ گاز» «افسانه اندوه» و «شب یهودا» و «بازجوئی» را در اداره تئاتر به اجرا درآورد. در سال ۱۳۷۱ «یادگار سال های شن» را در تالار وحدت اجرا کرد.

تحصیلات پرویز پورحسینی: وی فارغ التحصیل بازیگری از دانشگاه هنذهای زیبا دانشگاه تهران در سال ١٣٥٤ است

گذراندن یک دوره آموزشی در کلاس آزاد هنرهای دراماتیک زیر نظر حمید سمندریان در سال ١٣٣٩.

پرویز پورحسینی | پرویز پورحسینی و همسرش | بیوگرافی و عکس قبل انقلاب

فیلم شناسی پرویز پورحسینی:

”چشمه “به كارگردانی”آربی آوانسیان “؛ 1350

”سلندر“به كارگردانی”واروژ كریم‌مسیحی “؛ 1360

”كمال‌الملك “به كارگردانی”علی حاتمی “؛ 1362

”یونانیان “به كارگردانی”حسین بقال‌لاله “؛ شبكه٢؛1382

پرویز پورحسینی:چقدر در منزل پایبند اصول تغذیه‌ای هستید؟

خوشبختانه همسر من غذا را خراب نمی‌کند؛ یعنی سعی می‌کند تا حد امکان غذا سالم بماند و با پختن یا جوشاندن زیاد، له و بی‌خاصیت نشود; بنابراین بیشتر غذای ساده و سالم می‌خوریم. البته خود من اصلا شکمو نیستم و غذا، برای من مساله مهم و تعیین‌کننده‌ای نیست و به مقدار کمی غذای ساده بسنده می‌کنم. همسر من مخالف غذاهای فوری یا فست‌فود است و بیشتر غذا را آ‌ب‌پز می‌کند یا می‌گذارد با روغن خودش بپزد; یعنی روغن استفاده نمی‌کند و همیشه سعی دارد که کیفیت غذا حفظ شود.

در مورد ازدواج و همسر پرویز پورحسینی اطلاعات بیشتری در دسترس نیست.

پرویز پورحسینی و همسرش بیوگرافی و عکس

جوایز پرویز پورحسینی:

کاندیدای بهترین بازیگر نقش دوم مرد برای فیلم‌های ”طلسم“ و ”او ینار“از جشنواره فیلم فجر

دریافت دیپلم افتخار برای بازی در فیلم سینمایی و تلویزیونی”مریم مقدس“از جشنواره فجر؛ ۱۳۷۹

دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد برای تئاتر تلویزیونی”قطار ارواح“ از جشنواره سیما؛ ۱۳۸۰

دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد برای فیلم”مریم مقدس“ از جشنواره حقیقت یزد؛۱۳۸۰

دریافت بهترین بازیگر مرد برای نمایش تلویزیونی”بسوی دمشق“ از جشنواره سیما

پرویز پورحسینی | پرویز پورحسینی و همسرش | بیوگرافی و عکس قبل انقلاب




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بیوگرافی پرویز پورحسینی بازیگر مهمان امشب خندوانه|عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..