تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پردازنده Core i7-7700K اینتل در اورکلاک از فرکانس ۷ گیگاهرتز گذشت

یک اورکلاکر توانسته است با استفاده از نیتروژن مایع، فرکانس پردازنده Core i7-7700K اینتل را به ۷ گیگاهرتز برساند.

درحالی‌که باید کاربران برای خرید آخرین مدل‌های پردازنده Core i7 صبر کنند، اینتل تعدادی از پردازنده‌های دسکتاپ i7-7700K را برای اورکلاکرهای حرفه‌ای ارسال کرده است تا میزان قدرت جدیدترین محصول اینتل را محک بزنند.

حال یک اورکلاکر حرفه‌ای توانسته است فرکانس پردازنده i7-7700K را از مرز ۷ گیگاهرتز بگذراند. نام این اورکلاکر، الن گولیبرساچ است که توانسته پردازنده i7-7700K را با غیرفعال کردن بعضی از ویژگی‌های مهم مانند قابلیت فراریسمانی و همچنین غیرفعال کردن ۲ هسته از ۴ هسته‌ی پردازنده، کلاک مولتی پلایر (clock multiplier) را به 69x و ولتاژ Vcore را نیز به ۲ ولت برساند.

برای کسانی که از تکنیک‌های اورکلاکینگ بی‌خبر هستند، باید گفت رسیدن به این اعداد و ارقام بدون داشتن یک سیستم خنک‌کننده حرفه‌ای و مادربردی که برای اورکلاکینگ طراحی شده باشد، غیرممکن است.

جالب است بدانید که اورکلاکر توانسته به‌صورت پایدار به فرکانس ۷۰۲۲.۹۶ مگاهرتز برسد. البته این فرکانسی نیست که بخواهید هرروز از آن استفاده کنید. اما برای اینکه بتوان فهمید پردازنده جدید اینتل تا چه حد توان دارد، باید قبول کرد Core i7-7700K اینتل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته است.

در این اورکلاک از مادربرد ASRock Z170 OC Formula استفاده شده و سیستم خنک‌کننده آن نیز بر مبنای نیتروژن مایع بوده است. لازم به ذکر است که پردازنده i7-7700K پس از اورکلاک شدن توانسته است بنچمارک ۳۲ ام wPrime را تنها در ۲.۹۵۳ ثانیه انجام دهد. این بنچمارک پردازنده را وادار می‌کند که ریشه‌ی مربع ۳۲ میلیون عدد را محاسبه کند. پردازنده‌های استاندارد دسکتاپ اصولا می‌توانند این بنچمارک را در کمتر از ۱۰ ثانیه تمام کنند؛ بنابراین انجام این بنچمارک آن‌هم در کمتر از ۳ ثانیه فوق‌العاده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پردازنده Core i7-7700K اینتل در اورکلاک از فرکانس ۷ گیگاهرتز گذشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..