تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه نوزاد دچار کولیک را آرام کنیم

چگونه ۱

چگونه نوزاد دچار کولیک را آرام کنیمنوزاد را قنداق کنید. نوزاد این کار را دوست ندارد، اما نتیجه ی آن در ساکت شدن بچه شگفت انگیز است. فراموش نکنید که قنداق شدن برای رشد حرکتی بچه خوب نیست، پس از این روش بیش از حد استفاده نکنید. در عین حال قنداق را زیاد از حد محکم دور بچه نپیچید. استخوان های لگن و ران وی نازک و نرم هستند و قنداق به رشد آنها آسیب می زند.

۲

نوزاد را تاب بدهید. حرکات نوسانی در ساکت شدن او و به خواب رفتنش تاثیر خوبی دارند. او را در یک پتو بگذارید و به کمک همسر یا مادرتان تاب دهید.

۳

چگونه نوزاد دچار کولیک را آرام کنیمنوزاد را در کریر بگذارید و روی ماشین لباس شویی در حال کار قرار دهید. حرکات ملایم لرزشی و صدای موتور وی را آرام می کند. توجه کنید که حتی یک لحظه، حتی یک لحظه، هم نوزاد را روی دستگاه تنها رها نکنید.

۴

جاروبرقی، سشوار، یا هود آشپزخانه را روشن کنید. صداهای شبیه صدای رحم مادر به بچه آرامش می دهند. از جمله این صداها، صدای هو هو موتور سشوار یا جاروبرقی است. معجزه می کند.

۵

اجازه دهید معده اش را تخلیه کند. بچه را روی زانوی خود قراردهید. پاهایش را داخل شکمش جمع کنید. پشتش را ماساژ دهید تا گاز معده اش تخلیه شود.

۶

چگونه نوزاد دچار کولیک را آرام کنیمنوزاد را روی شکم خود قرار دهید. سرش را روی قلبتان بگذارید و در اتاق ساکت و تاریکی بخوابید.

۷

چگونه نوزاد دچار کولیک را آرام کنیمصدای ششش از خود دربیاورید. این صدا را به قدری بلند در بیاورید که مطمئن شوید از لابه لای جیغ و دادش می تواند صدای شما را بشنود. این صدا نیز شبیه صدای رحم است و او را آرام می کند.

بخوانید:  چگونه علائم و نشانه های سرطان پروستات را تشخیص دهیم

۸

چگونه نوزاد دچار کولیک را آرام کنیمدلدرد او را تسکین دهید. گیاهانی مانند نعنا، رازیانه، بابونه و آویشن از قدیم برای تسکین قولنج به کار می رفته اند. مقداری از این گیاهان را دم کنید و یک قاشق کوچک قبل از شروع کولیک به وی بدهید.

۹

چگونه نوزاد دچار کولیک را آرام کنیماز پدرش کمک بگیرید. خیلی عجیب است، اما طی تحقیقات ثابت شده است که صدای ریز و زنانه کولیک در بچه ها را بدتر می کند. احتمالا این امر در مورد نوزاد شما هم صدق می کند. وقتی شما برایش لالایی می خوانید او همچنان جیغ می کشد اما وقتی بغل پدرش می رود ساکت می شود. حسادت برانگیز است، اما چاره ی خوبی است. کمی استراحت کنید و از پدرش بخواهید با صدای آرام و بم در گوشش برایش لالایی بگوید تا به خواب برود.

۱۰

کیسه ی آب گرم استفاده کنید. کیسه ی آب گرم مخصوص نوزاد را از آب گرم پر کنید و روی شکم یا پشتش قرار دهید و او را ماساژ دهید. مراقب باشید کیسه بیش از حد گرم نباشد.

۱۱

چگونه نوزاد دچار کولیک را آرام کنیمشکمش را با روغن زیتون گرم ماساژ دهید. یک قاشق روغن زیتون را کمی گرم کنید و به طرف عقربه های ساعت از روی ناف شکمش را ماساژ دهید تا گاز معده اش تخلیه شود.

۱۲

بیش از حد به او شیر ندهید. یکی از علل کولیک شیر خوردن زیاد و نادرست است. پس از هر بار شیردهی آروغ بچه را بگیرید. شیردهی درست را فرابگیرید تا بیش از حد هوا وارد معده ی او نشود. در زمان های بروز کولیک او را وادار به شیرخوردن نکنید. بچه چون دلدرد دارد، تصور می کند که از گرسنگی است و شیر می خورد، اما مطمئن باشید بعد آن گرفتار دردسر بزرگی می شوید و دلدردش تشدید می شود. جالب اینکه بعضی بچه ها حتی پس از این دلدرد هم در صورتی که به او شیر بدهید باز هم می خورند. اگر مطمئن هستید که سیر است، او را وادار به شیر خوردن نکنید.

بخوانید:  چگونه بشکه ی آب هندوانه درست کنیم

۱۳

چگونه نوزاد دچار کولیک را آرام کنیمبرای ماشین سواری آماده شوید. این روش دیگر حتما جواب می دهد. حتی بدقلق ترین بچه ها هم با حرکات ملایم و صدای موتور ماشین به خواب می روند. از این روش به عنوان آخرین راه استفاده کنید، اما نوزاد را بیش از حد به آن عادت ندهید وگرنه شبهای زیادی را از این به بعد باید در ماشین بخوابید.

۱۴

صبر کنید. اگر هر راهی را امتحان کرده اید و جواب نداده است، تنها راه تحمل است. کولیک حتی در بدترین حالت هم پس از شش تا هشت ماه برطرف می شود.

نکات و هشدارها به خود استراحت دهید. هیچ کس از شما توقع ندارد، پس از ساعت ها بیخوابی خسته نشوید. شیفت بگذارید و بچه را پس از چند ساعت به کس دیگری بدهید تا کمی استراحت کنید. هرگز در حال عصبانیت بچه را در آغوش نگیرید. ممکن است در اثر خستگی و عصبانیت آسیبی ناخواسته به او وارد کنید. داروی خواب اور به نوزاد ندهید. هر چند خستگی و بیخوابی به شما فشار می آورد اما دچار وسوسه ی خوراندن داروی خواب به بچه نشوید. این کار بسیار خطرناک است. از خوراندن داروی دیفن هیدرامین که در این موارد گاهی توصیه می شود جدا خودداری کنید. دیفن هیدرامین با غلظت دادن به مخاط و بزاق نوزاد ممکن است باعث خفگی وی در خواب شود. مراجع http://www.wikihow.com/Soothe-a-Baby-Who-Has-Colic



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه نوزاد دچار کولیک را آرام کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..