تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




میزان وقوع سرقت 4.5 درصد کاهش یافته است/ دستگیری بیش از 4600 مالخر طی 9 ماه

رئیس پلیس آگاهی کشور از کاهش کلی سرقت به میزان 4.5 درصد خبر داد.

میزان وقوع سرقت 4.5 درصد کاهش یافته است

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمد رضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی کشور در دومین نشست تخصصی رؤسای پلیس آگاهی استان‌های سراسر کشور که امروز( چهارشنبه) در ستاد فرماندهی ناجا برگزار شد، اظهار داشت: جمع کل سرقت 4.5 درصد، سرقت‌های خرد 5.5 درصد و سرقت‌های مهم حدود 4 درصد کاهش وقوع داشته است.

وی با بیان اینکه با افزایش میزان کشفیات مواجه بوده‌ایم، افزود: روند وقوع جرایم از سال 85 تا 9 ماهه امسال یعنی در 10 سال گذشته بعد از سال فتنه افزایش داشته که به منظور کنترل آن، قرارگاه مبارزه با سرقت را راه‌اندازی کرده‌ایم.

رئیس پلیس آگاهی کشور تأکید کرد: جرایم بی‌مهابا افزایش می‌یابد اما کاهش آن به سختی امکانپذیر است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در این نشست به بیان عملکردهای پلیس طی 9ماهه اخیر پرداخت و در رابطه با جرایم گفت: در حوزه جرایم خشن، قاچاق کالا و صیانت از کارکنان جلسات مختلفی داشته ایم.

وی افزود: اهداف نشست‌ها تقویت خودکنترلی و سازمانی، تبیین آخرین وضعیت جرایم، بررسی عملکرد 9ماهه امسال در بحث های جنایی و قاچاق کالا و در واقع برنامه ریزی برای سال آینده بوده است.

سردار مقیمی تصریح کرد: در بحث صیانت از کارکنان 15 استان مورد بررسی قرار گرفت که 19تیم نامحسوس بازرسی به صورت غیر مترقبه با محوریت ارزیابی و حقوق شهروندی فعالیت کردند که در این راستا 21 مرحله آموزشی صورت گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: در این بازرسی‌ها جرایم کارکنان مورد بررسی قرار گرفت و ابلاغیه های مختلفی در این خصوص ارائه شده است.

سردار مقیمی به افزایش 3.5 درصدی ارائه خدمات پلیس و همچنین کاهش جرایم مهم مانند مبارزه با قاچاق کالا اشاره کرد و گفت: کارگاه های آموزشی در 7 استان برگزار شده است.

وی تصریح کرد: 10درصد کاهش وقوعات در قتل ها را شاهد هستیم و تعامل نیروی انتظامی با مجلس در حوزه ممنوعیت تولید و توزیع سلاح سرد صورت گرفته است.

سردار مقیمی همچنین به انجام تعاملاتی با وزارت بهداشت در جلوگیری و کاهش خودزنی های مجرمان اشاره کرد و گفت: یکی از توفیقات در زمینه کشف قتل و جنایات استفاده از کارآگاهان بازنشسته است بطوریکه در بسیاری از استانها حوزه های قضایی خواستار بکارگیری کاراگاهان بازنشسته شده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی افزود: در واقع سعی کردیم از تجربه کاراگاهان در مقابله با جرایم جنایی استفاده شود.

سردار مقیمی در رابطه با پرونده های سرقت های مسلحانه بیان کرد: در حال حاضر تمام پرونده های سرقت های مسلحانه روی میز قرار دارد و پیگیری خواهد شد و بصورت مستمر پیگیری خواهد شد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در رابطه با مبارزه با قاچاق کالا، اظهار داشت: در بحث قاچاق کالا تاکنون 27 طرح عملیاتی اجرا شده و 5 کارگاه آموزشی داشتیم که سعی کردیم با استفاده از سایت پلیس آگاهی بحث قاچاق کالا را بصورت الکترونیکی پیگیری کنیم و خودرو هارا تحت نظارت دقیق قرار دهیم و در واقع هر آنچه گمرک اطلاع دارد ما هم داریم.

وی ادامه داد: اکنون تمرکز ما بر محموله های قاچاق کالا و از بین بردن ظواهر آن و مبارزه با انجام آن است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: تاکنون 43 درصد افزایش کشفیات قاچاق کالا را داشته ایم اما آنچه مهم است ایجاد فضای ناامنی برای قاچاقچیان است. همچنین همکاری هایی با نیروهای مسلح صورت گرفته و جلساتی تشکیل شده است اما فعلا در مرحله پیشنهادی قرار داریم.

سردار مقیمی در رابطه با عملکرد دیگر پلیس طی 9 ماهه اخیر گفت: یکی دیگر از عملکردهای پلیس اجرای بند 9 قانون قاچاق کالا و ارز با اتخاذ رویکرد ارتقای سلامت روحی و روانی کارکنان صورت گرفت که 270کارکنان توانستیم جهت تقویت روحیه آن ها امکانات رفاهی را در اختیار آنها قرار دهیم.

وی افزود: 22طرح عملیاتی طی 52 مرحله در بحث سرقت انجام شده که 4670 خریدار اموال مسروقه دستگیر شده و 13هزار انواع سرقت نیز کشف شده است.

رئیس پلیس آگاهی با اشاره به سه ضلع سرقت مبنی بر سارق، مالخر و امنیت محیطی سارق، گفت: یکی از ارکان مهم مبارزه با سرقت، مقابله با خریداران اموال مسروقه است.

سردار مقیمی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در برخی جرایم امنیت خوبی به وجود آورده‌ایم که لازمه آن هم ایجاد احساس امنیت در بین مردم است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا درباره کشف خودروهای سرقتی، بیان داشت: در بحث کشف خودروهای سرقتی کشفیات خوبی داشته‌ایم حتی در برخی موارد در 24 ساعت اولیه 68 درصد آن‌ها را کشف کرده‌ایم، البته ماهیانه آمار این گزارش‌ها بالا و پایین می‌شود اما آنچه که مشخص و مبرهن است در بحث خودرو نزدیک به 98 درصد آن‌ها کشف می‌شود و خودرو‌یی نیست که کشف نشود.

وی ادامه داد: درصد کمی از خودروها که سند نمره می‌شوند به علت افزایش زمان و مکان سرقت و انتقال آن به نقاط دور دست از کشف ما جا می‌مانند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با تأکید بر اینکه در بحث کشفیات خودرو و قتل رکورد خوبی داشته‌ایم، تصریح کرد: از 98 درصد قتل‌های کشف شده بیش از 70 تا 80 درصد قتل‌ها متعلق به امسال و مابقی قتل‌ها به گذشته مربوط است.

سردار مقیمی افزود: برای مسئولان ذیربط و سازمان‌های تأثیر گذار در جرایم بخصوص قتل تحلیلی را ارسال کرده‌ایم و آن بحث فرهنگی و روان‌شناسی است، با سازمان‌های بیرونی ارتباط خوبی برقرار کرده و برنامه‌ریزی‌هایی برای کاهش جرایم در نطر گرفته‌ایم.

وی تصریح کرد: در 9 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته قتل 10 درصد کاهش یافته است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: در استان‌ها بویژه استان‌های هدف یعنی تهران، خراسان رضوی و اصفهان گروه‌هایی را تشکیل داده‌ایم که افسران و کارآگان جنایی بازنشسته در این گروه‌ها جهت تدبیر، تدبر، حل مسئله، تیزهوشی و کنجکاوی جرایم به افسران جوان پلیس آگاهی کمک می‌کند.

سردار مقیمی ادامه داد: در استان‌هایی که این گروه‌ را در بدنه پلیس خود دارند گفت‌وگوهای خوبی داشته‌ایم و در این زمینه در استان‌های قزوین و زنجان موفق‌تر بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در بحث مبارزه با مفاسد اقتصادی تمرکزمان را بر روی موضوعات زمین‌خواری و فرار مالیاتی گذاشته‌ایم، افزود: از 2 سال گذشته پس از بیانات مقام معظم رهبری برای مقابله با زمین‌خواری مجموعه زمین‌خواری را در زیر مجموعه خود فعال‌تر کرده و آن را در اولویت‌های کاری خود قرار داده‌ایم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با توجه به طرح کاداستر هم‌پیمانی و تفاهم با وزارت‌های مربوطه و رصد در سطح کشور نزدیک به هزار پرونده تشکیل داده‌ایم و از آن‌جا که بحث متراژ و ریال در پرونده‌ها متفاوت است نمی‌توانیم مهم‌ترین آن‌ها را اعلام کنیم.

سردار مقیمی افزود: همه پرونده‌های زمین‌خواری پر اهمیت‌اند بویژه آنها که خارج از بافت شهری و در منابع طبیعی با ساخت ویلا و تفرجگاه فضای بکر طبیعت را بر هم زده‌اند.

وی تصریح کرد: پلیس در بحث زمین‌خواری به دنبال بحث و جنجال نیست، بلکه می‌خواهد فضا و منایع طبیعی را به وضعیت اولیه برگرداند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در خصوص فرار مالیاتی، بیان داشت: در بحث فرار مالیاتی 2 سالی می‌شود که کار خود را آغاز کرده‌ایم و از آنجایی که این موضوع از اولویت‌های دولت است سعی کرده‌ایم در این بحث با توجه به اینکه جرایم اقتصادی به نوعی فرار از مالیات هستند ورود مؤثری داشته باشیم.

سردار مقیمی تصریح کرد: تاکنون 763 میلیارد تومان پرونده تشکیل شده که در تلاشیم آن‌ها را به خزانه برگردانیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اظهار نظر ترکان که مدعی شده بابک زنجانی‌های بسیاری در کشور وجود دارند، افزود: به هر جهت پرونده جرایم اقتصادی مختلف است و این موضوع همان روزهای اولیه به نتیجه نمی‌رسد، رصد فضای اقتصادی و کسب و کار در جهت ایجاد امنیت اقتصادی برای تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران از اولویت‌های پلیس آگاهی است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در مبارزه با مفاسد اقتصادی قبل از درگیری پیش تر به دنبال پیشگیری هستیم، آسیب‌شناسی کرده و به مؤسسات درگیر این موضوع اطلاع‌رسانی و به موارد بسیاری هم تعیین تکلیف کرده‌ایم.

سردار مقیمی تأکید کرد: در جرایم اقتصادی هرچه ارامش داشته باشیم به تولید کمک کرده‌ایم و باید از راند‌های اقتصادی که بوجود آورنده جرم هستند جلوگیری کنیم.

وی گفت: اولویت اول ایجاد فضای مناسب برای سرمایه‌گذاری و تولید ملی است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به تصویب طرح برخورد با سلاح سرد در مجلس افزود: با تصویب این طرح وقوعات، خشن‌تر نخواهد بود.

سردار مقیمی ادامه داد: کشور‌های حاشیه درصد قابل توجهی از سلاح را در دست دارند که با واردات و صادرات به کشور ما باعث شدند تا جوان‌هایمان به راحتی به سلاح دست پیدا کنند، آماری در این زمینه وجود ندارد و باید این موضوع از منظر جامعه‌شناسی برطرف گردد نمی‌شود همه مشکلات را با زور پلیسی حل کنیم.

وی درباره کلاهبرداری سامانه‌های بانکی، تصریح کرد: علی‌رغم هشدار‌ها تذکرات و آگاهسازی پلیس هنوز کلاهبرداری از سامانه‌های بانکی در حال انجام است و این اتفاق نه تنها برای افراد عامی و خانه‌دار حتی برای وکلا و دکتر‌های ما نیز رخ داده که بعد از این همه تذکر واقعا بسیار بد است، در نظر داریم تا آخر امسال این موضوع را ریشه‌کن کنیم.

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «میزان وقوع سرقت 4.5 درصد کاهش یافته است/ دستگیری بیش از 4600 مالخر طی 9 ماه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..