تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سامانه "نِما" با هدف توسعه ع

سامانه نِما زیر نظر وزارت علوم با هدف توسعه و ارتقای جایگاه علمی کشور در جهان راه‌اندازی و رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صبح امروز مراسم رونمایی از سامانه نما (جايگاه علم، فناورى و نوآورى ايران در جهان) با حضور احمدى معاون پژوهش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، علیدوستی رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) برگزار شد.

در این مراسم سيروس عليدوستى رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) اظهار داشت: سامانه جايگاه علم، فناورى و نوآورى ايران در جهان (نما) در پژوهشگاه علوم و فناورى اطلاعات ايران (ایرانداک) با حمايت دبيرخانه شوراى عالى علوم، تحقيقات و فناورى طراحى و راه اندازى شده است.

وي ادامه داد: هدف از راه‌اندازی اين سامانه شناسايى، توصيف و گزارش درست و روزآمد جايگاه كشور در شاخص هاى كليدى جهانى علم، فناورى و نوآورى است. از طرفی نما ساختار و روش شناسى اين شاخص ها را ارائه داده و امتياز و رتبه ايران را در ابعاد گوناگون آنها گزارش مي دهد.

عليدوستي با اشاره به هدف راه اندازى سامانه نما گفت: اهميت آگاهي از شاخص های علم، فناورى و نوآورى در سياست گذارى و تفاوت در گزارش شاخص ها است و گزارش نشدن شاخص ها و دشوارى مقايسه اين شاخص ها باعث شد تا ما اين سامانه را طراحى و راه اندازى كنيم.

رییس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با بيان هفت دسته بندى شاخص ها علم، فناورى و نوآورى یادآور شد: جايگاه پژوهشگران، جايگاه نشريه هاي علمى و جايگاه موسسه ها در نظام هاى فراگير و موضوعى رتبه بندى جهانى، جايگاه موسسه ها در نظام رتبه بندى وبگاه ها، جايگاه ايران در نمايه هاى استنادى و در رتبه بندى هاي علم و فناورى دسته بندى شاخص ها در سامانه نما است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سامانه "نِما" با هدف توسعه ع»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..