تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درگذشت دنیا فنی زاده , عروسک گردان کلاه قرمزی + بیوگرافی

37 1 درگذشت دنیا فنی زاده , عروسک گردان کلاه قرمزی + بیوگرافی

علت مرگ دنیا فنی زاده :

مدتی بود که دنیا فنی زاده،با نوعی از سرطان بنام سارکوم یوئینگ دست و پنجه نرم می کرد.

سارکوم یوئینگ،سرطانی است که عضلات دست دنیا را مورد حمله قرار داده بود.همان دستی که با آن به عروسک کلاه قرمزی روح می داد.متاسفانه علاوه بر عضلات دست،عضلات پشت گردن دنیا فنی زاده هم درگیر شده بودند فوت دنیا فنی زاده،کسی به شخصیت محبوب کلاه قرمزی جان می داد،خبری بسیار غم انگیزی بود .


31 درگذشت دنیا فنی زاده , عروسک گردان کلاه قرمزی + بیوگرافی

بیوگرافی و زندگی شخصی دنیا فنی زاده :

دنیا فنی زاده ۲۶ آبان ۱۳۴۶ در تهران به دنیا آمد .
پرویز فنی زاده پدر دنیا یکی از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون بود .

دنیا از کودکی به خاطر شغل پدرش معمولاً در جشنواره‌های مختلف کودک و نوجوانی که در ایران برگزار می‌شد حضور داشت و آثار داخلی و خارجی شرکت‌کننده در این جشنواره‌ها را می‌دید. همین مسئله سبب شد تا از کودکی با تولیدات و نوع آثار عروسکی که برای کودک و نوجوان ساخته می‌شود آشنا شود.پس از آن، کم‌کم که از برنامه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بیشتر استفاده کرد، تکرار دیدن این آثار موجب علاقهٔ او به حضور در این رشته شد و در نهایت با انتخاب رشتهٔ عروسک‌گردانی برای همیشه در دنیای کودکان و نوجوانان باقی ماند.

32 1 درگذشت دنیا فنی زاده , عروسک گردان کلاه قرمزی + بیوگرافی

فعالیت های دنیا فنی زاده :

دنیا نخستین بار در سال ۱۳۶۴ در برنامهٔ عروسکی تلویزیونی «چتر با آواز باران» عروسک‌گردانی را تجربه کرد. این برنامه برای شبکهٔ اول سیما در قسمت‌های ۲۵ دقیقه‌ای طراحی شده بود که در آن ۲ عروسک جوجه وجود داشت که فنی‌زاده عروسک‌گردانی و آوازخوانی یکی از آن‌ها را بر عهده داشت. وی پس از آن در کاری با نام «زاغچهٔ کنجکاو» به کارگردانی رضا فیاضی حضور داشت. او با حضور در این برنامه‌ها کم‌کم جای خود را به عنوان عروسک‌گردان در تلویزیون تثبیت کرد.عروسک‌گردانی در آثاری چون «گربه آوازخوان» ساخته کامبوزیا پرتوی از دیگر آثار او در این دوره می‌باشد.
دنیا قبل از کلاه‌قرمزی با ایرج طهماسب و حمید جبلی چند کار عروسکی انجام داده و با کار یکدیگر به خوبی آشنا بودند اما با برنامهٔ “صندوق پست” و ورود کلاه‌قرمزی به آن بود که به شهرت رسید.

34 درگذشت دنیا فنی زاده , عروسک گردان کلاه قرمزی + بیوگرافی

درگذشت دنیا فنی زاده :

دنیا فنی‌زاده صبح روز چهارشنبه ۸ دی‏‌ ماه ۱۳۹۵ و پس از مدت‌ها تحمل بیماری سرطان در یکی از بیمارستان‌های تهران از دنیا رفت.
روحش شاد

35 درگذشت دنیا فنی زاده , عروسک گردان کلاه قرمزی + بیوگرافی

فیلم های سینمایی دنیا فنی زاده :

گربه آوازخوان ۱۳۶۹
کلاه‌قرمزی و پسرخاله ۱۳۷۳ 
کلاه‌قرمزی و سروناز ۱۳۸۱ 
کلاه‌قرمزی و بچه‌ننه ۱۳۹۰

مجموعه های تلویزیونی دنیا فنی زاده :
کلاه‌قرمزی ۸۸
کلاه قرمزی ۹۰
کلاه قرمزی ۹۱
کلاه قرمزی ۹۲
کلاه قرمزی ۹۳
کلاه قرمزی ۹۴

36 درگذشت دنیا فنی زاده , عروسک گردان کلاه قرمزی + بیوگرافی

38 1 درگذشت دنیا فنی زاده , عروسک گردان کلاه قرمزی + بیوگرافی

39 درگذشت دنیا فنی زاده , عروسک گردان کلاه قرمزی + بیوگرافی

30 1 درگذشت دنیا فنی زاده , عروسک گردان کلاه قرمزی + بیوگرافی

40 درگذشت دنیا فنی زاده , عروسک گردان کلاه قرمزی + بیوگرافی




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درگذشت دنیا فنی زاده , عروسک گردان کلاه قرمزی + بیوگرافی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..