تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روابط با ترکیه بهبود یافته است/ برای پاکسازی عراق از داعش 3 ماه فرصت می‌خواهیم

ساعت: 13:51 منتشر شده در مورخ: 1395/10/08 شناسه خبر: 991070

نخست وزیر عراق با اشاره به بهبود یافتن روابط کشورش با ترکیه، احتمال پاکسازی موصل از داعش در 3 ماه آینده را خاطر نشان کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، حیدر العبادی نخست وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی خود با اشاره به ادامه داشتن عملیات علیه گروه تروریستی داعش، خاطر نشان کرد: "علیه داعش یک جنگ فراگیر انجام می‌دهیم. حملات داعش به نیروهای امنیتی در موصل کاهش یافته است."

العبادی با اشاره به این که گروه تروریستی داعش هم از نظر تعداد نفرات و هم از نظر تجهیزات نظامی به شدت ضعیف شده است، اظهار داشت: "برای پاکسازی عراق از داعش به 3 ماه دیگر احتیاج داریم."

نخست وزیر عراق همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال مشارکت سربازان آمریکا در عملیات پاکسازی موصل از داعش، گفت: "این بی اساس است. در عراق و موصل غیر از نظامیان عراقی هیچ نیروی دیگر به صورت زمینی دخالت ندارد."

وی در خصوص افزایش آمار ربایش در عراق نیز اظهار داشت: "تهدید ربودن غیرنظامیان با تهدید تروریسم مساوی می‌باشد."

حیدر العبادی همچنین با اشاره بهبودی روابط با ترکیه، در خصوص اظهارات عادل الجبیر وزیر امور خارجه سعودی در خصوص نیروهای حشدالشعبی نیز افزود: "این اظهارات دخالت در امور داخلی عراق می‌باشد. عربستان سعودی مشکلاتش را دور از ما حل کند، افزایش روابط با سعودی ها مطرح می‌باشد."

گفتنی است، حکومت عراق با قدرت در مقابل دخالت‌های عربستان، اشغال ترکیه و نفوذ آمریکا و غرب ایستادگی کرده و با تصویب قانون پیوستن نیروهای حشد الشعبی به ارتش عراق پاسخ دندان شکنی به قدرت‌های شیطانی داده است.

ایستادگی حکومت عراق همچنین موجبات عقب نشینی تُرک‌ها از اصرار برای باقی ماندن نیروهای ارتش ترکیه در خاک عراق را فراهم کرده است. به طوری که مقامات تُرک در اظهاراتشان از تصمیم برای خروج نظامیان ترکیه از کمپ بعشیقه سخن به میان آورده‌اند.

پیش از این ترکیه با بهانه گیری احتمال انتقام گیری از مردم اهل سنت عراق و همچنین ظلم به ترکمن‌ها در استقرار نیروهای خود در خاک عراق پافشاری می‌کرد.

شایان ذکر است، بعد از عقب نشینی ترکیه و شکست آمریکا در موضوع سوریه و عدم اجازه به اظهار وجود ترکیه در عملیات پاکسازی عراق از گروه تروریستی داعش، سعودی‌ها نیز از صحنه تأثیرگذاری به تحولات خاورمیانه کنار گذاشته شدند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روابط با ترکیه بهبود یافته است/ برای پاکسازی عراق از داعش 3 ماه فرصت می‌خواهیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..