تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش استاندار تهران به ماجرای گورخواب‌ها/ 11 هزار نفر ظرفیت برای سم‌زدایی معتادان داریم

واکنش استاندار تهران به ماجرای گورخواب‌ها/ 11 هزار نفر ظرفیت برای سم‌زدایی معتادان داریم

سیدحسین هاشمی در حاشیه جلسه شورای اشتغال استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: در ابتدای دولت یازدهم برای سم‌زدایی افراد متجاهر تنها 400 ظرفیت در کمپ شفق وجود داشت که این کمپ نیز به دلیل مشکلات بهداشتی تعطیل شد. اما در حال حاضر تا 11 هزار نفر ظرفیت برای سم‌زدایی معتادان متجاهر استان تهران امکانات داریم و در حال حاضر بیش از 6000 هزار نفر در استان تهران تحت درمان هستند.

او افزود: متاسفانه نیمی از معتادان متجاهر استان تهران از سایر استان‌ها به تهران می‌آیند که یکی از معضلات اصلی تهران محسوب می‌شود.

استاندار تهران درباره ماجرای اسکان برخی افراد در گورستان نصیرآباد با تاکید بر اینکه این افراد از معتادان متجاهر بودند، افزود: این قبرستان دارای نگهبان است و کنترل می‌شود. این افراد در حال حاضر جمع‌آوری شدند و به کمپ شهرستان شهریار منتقل شدند. به فرماندار شهریار نیز تاکید کردم که با توجه به ظرفیتی که برای شرق و غرب استان تهران جهت جمع‌آوری معتادان داده شده است، نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر در این شهرستان اقدام کنند. بی‌تردید با افزایش همکاری نیروی انتظامی و با توجه به سردی هوا در فصل زمستان، جمع‌آوری این افراد افزایش پیدا خواهد کرد.

هاشمی گفت: اینکه در خبرها عنوان شد این افراد نانی برای خوردن نداشتند و گرسنه بودند، کمی کم لطفی و کاری غیراخلاقی بوده است چراکه باید توجه داشت که این افراد از معتادان متجاهر بودند که جمع‌آوری شدند. البته با تمام امکانات ایجاد شده این افراد در سطح جامعه وجود دارند؛ اما بی‌تردید شرایط نسبت به قبل بهتر شده است. امیدواریم سایر معتادان متجاهر نیز با کمک سایر بهزیستی، نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط جمع‌آوری شوند.

استاندار تهران درباره نحوه جمع‌آوری این افراد از گورستان نصیرآباد و احیانا برخورد خشونت‌آمیز با این افراد گفت: بسیاری از این افراد از رفتن به کمپ‌ها خودداری می‌کنند. برهمین اساس ممکن است هنگام جمع‌آوری مقاومتی از سوی آنها صورت بگیرد اما در مورد گورستان نصیرآباد به هیچ عنوان در جمع‌آوری آنها بحث کتک زدن تایید نمی‌شود، چراکه این افراد بیمار هستند و باید با آنها به شکل بیمار برخورد کنیم. امیدواریم با سیاست‌ها و ظرفیت‌های ایجاد شده، این مشکل مرتفع شود.

سیدحسین هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درخصوص جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر تهران گفت: در حال حاضر 5500 نفر از متکدیان شهر تهران جمع‌آوری شده‌اند اما بخشی از متکدیان این شهر کودکان هستند که شرایط خاصی دارند و در جمع‌آوری آنها مشکلات قانونی وجود دارد. همچنین عده‌ای به صورت دستفروش هستند که به لحاظ قانونی متکدی محسوب نمی‌شوند. این اختلاف برداشت از قانون کار را کمی پیچیده کرده است.

استاندار تهران گفت: در جمع‌آوری متکدیان در شناسایی و برخورد جدی با باندهای ساماندهی متکدیان تاکید بسیاری داریم چراکه اینها به صورت حرفه‌ای هستند و باید با جمع‌آوری آنها به صورت ریشه‌ای مشکل تکدی‌گری در تهران را مرتفع کنیم.

۴۷۲۳۵




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش استاندار تهران به ماجرای گورخواب‌ها/ 11 هزار نفر ظرفیت برای سم‌زدایی معتادان داریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..