تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عمل موفقیت آمیز برداشت پولیپ‌های روده‌ در مشهد

مشهد؛

نخستین عمل پولیپ‌های روده‌ای یا "پولیکتومی" با موفقیت در مرکز آموزشی، پژوهشی درمانی طالقانی مشهد انجام شد.

عمل موفقیت آمیز برداشت پولیپ‌های روده‌ در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر ساناز گنودی فوق تخصص گوارش گفت: پولیپ‌های روده‌ای در واقع رشد غیر معمول سلول‌هایی هستند که به بافت پوشش دهنده روده نفوذ کرده اند.
وی با بیان اینکه پولیپ‌های کوچک را می‌توان از طریق ابزاری به نام فورسپس‌های بیوپسی که قسمت‌های کوچکی از بافت را بر می‌دارد، خارج نمود خاطر نشان کرد: پولیپ‌های بزرگتر معمولاً با قرار دادن یک حلقه پیرامون پایه پولیپ و سوزاندن بافت از طریق الکتروکوتر برداشته می‌شوند. هیچکدام از این روش‌ها دردناک نیست.

مدیر بیمارستان طالقانی نیز در این زمینه افزود: با توجه به نیازهای منطقه و تبدیل بیمارستان از تروما به ژنرال بخش آندوسکوپی بیمارستان راه اندازی شده است.

دکتر خانی افزود: در ابتدا کار با دستگاهی توسط قرارداد با بخش خصوصی شروع شد و پس از آن از محل کمک های هیات امنای ارزی معالجه بیماران، یک دستگاه اندوسکوپی برای بیمارستان خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه این بخش حدود شش ماه است که فعال شده است و به طور متوسط روزانه برای پنج بیمار کولونوسکوپی و آندوسکوپی انجام می شود. اظهار داشت: با خرید و تکمیل تجهیزات لازم نخستین عمل پولیپکتومی هم با موفقیت انجام شد و امیدواریم که بتوانیم سطح خدمات بیمارستان را بالا ببریم.

انتهای پیام//آ.ج



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عمل موفقیت آمیز برداشت پولیپ‌های روده‌ در مشهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..