تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امید به زندگی در کوبا ۷۹ سال است

 ولادیمیر گونزالس سه شنبه شب در مراسم بزرگداشت فیدل کاسترو که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، با اشاره به عکسی از کاسترو و رهبر انقلاب گفت: این دیدار نقطه عطفی در تحکیم روابط ایران و کوبا به حساب می‌آید و در واقع این عکس بیانگر حمایت‌های مردم ایران از حکومت کوبا و حمایت مردم کوبا از انقلاب ایران است. 

وی با بیان اینکه پس از فروپاشی رژیم سابق در ایران ،کوبا جزو نخستین کشورهایی بود که انقلاب ایران را به رسمیت شناخت و حکومت ایران نیز پس از انقلاب بلافاصله از انقلاب کوبا حمایت و پشتیبانی کرد، افزود: در طول سال‌های اخیر ایران و کوبا روابط خوبی را در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، دیپلماتیک، تجاری و روابط اقتصادی توسعه داشتند که از جمله فعالیت‌های مشترک بین دو کشور، مبادله مقامات دیپلماتیک بوده است. 

سفیر کوبا در ایران افزود: رئیس جمهور ایران هم در سفر خود به کوباما ملاقاتی با کاسترو داشت؛ که در واقع این دیدار آخرین دیدار کاسترو محسوب می‌شود. 

گونزالس با بیان اینکه بدون شک افرادی که اکنون سرمایه داری نئولیبرال به پیروزی‌های جامعه و دولت کوبا باز می‌گردد، گفت: رهبری کاسترو و انعطاف پذیری پروژه اجتماعی کوبا و تغییرات ایجاد شده در نظم جهانی ، این اجازه را به کوبا داد تا با سیاست گسترده و پیچیده محاصره اقتصادی، تجاری و مالی صورت گرفته بعد از فروپاشی بلوک سوسیالیستی اروپا و هجوم رسانه‌ای رهبری شده توسط امپراطوری امریکا، مقابله کند. 

وی با اشاره به اینکه پیروزی‌های کوبا در بخش سلامت غیرقابل انکار است، تصریح کرد: تغذیه که شامل یک سبد اساسی است و حداقل مصرف پروتئین کربوهیدرات و چربی را تامین می‌کند، توسط دولت کوبا تضمین شده است؛ در واقع امید به زندگی در کوبا ۷۹ سال است و برای هر ۱۶۰ نفر شهروند، یک پزشک وجود دارد. 

گونزالس با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۱ درصد تولید ناخالص ملی کوبا در حوزه خدمات بهداشتی ۱۱ درصد بوده، تصریح کرد: سیستم بهداشتی کوبا ۴ سطح دارد که شامل پزشک خانواده که در چند صد متری خانه اقامت دارد، پلی کلینیک محله، بیمارستان محلی و موسسات تخصصی است. در واقع خدمات پزشکی در کوبا حتی در زمان نیاز به تکنولوژی‌های مدرن مجانی هستند.

سفیر کوبا در ایران با بیان اینکه این کشور با تکیه بر خود در سال ۱۹۶۱ بی‌سوادی را در این کشور ریشه کن کرد، گفت: ۹۹ درصد افراد بالای ۱۵ سال کوبا سواد خواندن و نوشتن دارند؛ کوبا ۱۳ درصد از تولید ناخالص ملی خودش را به آموزش اختصاص می‌دهد. 

وی با اشاره به اینکه سطح بالای فرهنگ در مردم کوبا سبب ایجاد تفکر میهن پرستی و تعهد انقلابی شده است، گفت: جمله‌ای از فیدل در اولین سال‌های انقلاب مطرح شد که به مردم گفت به مردم نمی‌گوییم باورکنید، می‌گوییم بخوانید. 

گونزالس تصریح کرد: واژه‌های استقلال و ضد امپریالیستی در انقلاب کوبا همراه با انسان گرایی است. واقعیت این است که هدف ما همواره ایجاد روابط همبستگی با دیگر مردم جهان بوده است. 

گونزالس با بیان اینکه دمکراسی در کوبا چشم انداز گسترده‌ای دارد ، گفت: ساختار قدرت‌های مردمی از محله گرفته تا شورای ملی یا مجلس در این کشور قابل مشاهده هستند. 

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های جامعه کوبا فرهنگ قوی مبارزه و بحث و گفت‌و‌گو می‌باشد ،تصریح کرد: در خیابان‌های هاوانا یا در مکان‌های عمومی می‌توان گروه‌های کوبایی را در حال بحث در موضوعات مختلف پیدا کرد ؛در واقع مردم کوبا اهل تامل و فکر کردن هستند و اگر با چیزی موافق نباشند، در مورد آن بحث می‌کنند. 

سفیرکوبا در ایران با بیان اینکه از نظر زیرساخت ۹۵ درصد مردم کوبا از آب آشامیدنی برخوردار هستند، گفت: در سال ۲۰۰۳ کمیسیون اقتصادی امریکای لاتین ذکر کرد که در منطقه ما ۱۰۲ میلیون نفر در فقر مطلق وجود دارد؛ که هیچ یک از آن‌ها کوبایی نیستند. در امریکای لاتین ۵۴ میلیون نفر از سوتغذیه رنج می‌برند که هیچ کدام از آن‌ها کوبایی نیستند. هم چنین در جهان در هر هفت ثانیه یک کودک زیر ۱۰ سال از گرسنگی تلف می‌شود که این شامل کودکان کوبایی نمی‌شود. 

سفیر کوبا در ایران خاطر نشان کرد: با وجود تحریم‌های امریکا کوبا عملا به اهداف توسعه انسانی هزاره‌ای که توسط سازمان ملل متحد برای سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۵ توافق شده بود، دست یافته است؛ حتی در سال ۲۰۰۰ کوبا به چندین هدف خود نیز رسیده بود. 

گونزالس بیان کرد: براساس آنچه که بیان شد می‌توان گفت که دستاوردهای انقلاب کوبا نشان می‌دهد جزیره کوچک تحت رهبری فراموش نشدنی فیدل، در مقابل قدرت ایالات متحده امریکا برای ساخت یک جامعه عادلانه‌تر سر تعظیم فرود نیاورد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امید به زندگی در کوبا ۷۹ سال است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..