تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تولید نانودیسک‌هایی که می‌توانند تومورهای سرطانی را از بین ببرند

تولید نانودیسک‌هایی که می‌توانند تومورهای سرطانی را از بین ببرند

محققان دانشگاه میشیگان موفق به تولید نانویسک های پیشرفته ای شده اند که می تواند نحوه مبارزه با سلول های سرطانی را به سیستم ایمنی بدن آموزش داده و از بدن در برابر بازگشت دوباره سرطان محافظت کند. با تک شات همراه باشید.

بدین ترتیب، در آینده ای نه چندان دور علم پزشکی به جایگاهی خواهد رسید که برای مبارزه با بیماری مهلک سرطان، دیسک های بسیار کوچک 10 نانومتری و تقریباً نامرئی به فرد تزریق و بدن از سلول های سرطانی پاک خواهد شد.

به گفته دانشمندان، هر کدام از این نانودیسک ها، نئوآنتی‌ژن ها (neoantigens) ویا همان جهش های خاص تومور بیشماری را در خود جای داده اند که به سلول های T سیستم ایمنی بدن، در شناسایی و از بین بردن سلول های سرطانی کمک خواهد کرد.

در این شیوه نه تنها تمامی تومورهای سرطانی موجود در بدن فرد از بین خواهند رفت، بلکه از بروز و بازگشت دوباره آن ها جلوگیری خواهد شد.

البته درحال حاضر، دانشمندان آزمایشات اولیه را بر روی موش ها انجام داده اند و گفته می شود که با توسعه بیشتر این دستاورد، از آن برای استفاده و ریشه کن کردن سرطان در بدن انسان ها نیز استفاده خواهد شد.

در آزمایشات اولیه، مشخص شد که این نانودیسک ها در بدن موش ها، حدوداً 10 روز را برای از بین بردن تومورها زمان صرف کردند. همچنین، پس از گذشت 70 روز و با تزریق دوباره این دیسک ها، بدن به طور کامل از وجود هر گونه تومورهای یکسان و مشابه پاک شد.

در حال حاضر، چالش بزرگ پیش روی دانشمندان این است که آیا می توان از نانودیسک ها برای از بین بردن تومورها در بدن حیواناتی به جثه های بزرگ‌تر نیز استفاده کرد یا خیر؛ که اگر این اقدام عملی و نتیجه ای موفقیت آمیز ارائه دهد، می توان آن را به بدن انسان ها نیز تزریق کرد.





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تولید نانودیسک‌هایی که می‌توانند تومورهای سرطانی را از بین ببرند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..