تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت لکه بینی

آیا لکه بینی بین دو دوره قاعدگی خطرناک است ؟

لکه بینی در زنان،لکه بینی نشانه چیست؟آیا با علل لکه بینی آشنایی دارید؟

علل لکه بینی چیست؟

علل لکه بینی چیست؟

به چه نوع خونریزی لکه بینی گفته می شود؟

یک دوره قاعدگی به طور معمول هر 28 روز یک بار اتفاق می افتد و حدود 4 تا 7 روز طول می کشد. خونریزی از واژن، پس از پایان یک دوره قاعدگی یا پیش از آغاز دوره بعدی، لکه بینی نامیده می شود.

به گفته دکتر آتری ، یک دوره قاعدگی به طور معمول هر 28 روز اتفاق می افتد و در حدود 4 تا 7روز طول می کشد. با این وجود اگر کل چرخه قاعدگی یک زن به مدت 35 یا 28 روز باشد، و یا اینکه عادت ماهانه تا 8 روز طول بکشد، غیر طبیعی نخواهد بود .

خونریزی مهبلی ، پس از پایان یک دوره قاعدگی یا پیش از آغاز دوره بعدی، لکه بینی نامیده می شود. خونریزی ممکن است بسیار کم رنگ باشد ، به طوری که شما لکه هایی صورتی رنگ بر روی لباس زیرتان ببینید، همچنین خونریزی ممکن است به صورت چند قطره و یا شدید اتفاق بیافتد که شبیه قاعدگی است.

علل لکه بینی چیست؟

لکه بینی و خونریزی بین قاعدگی یا متروراژیا (METRORRHAGIA)

یکی دیگر از اختلالات قاعدگی لکه بینی یا متروراژیا است که در 5% خانمها طی دوران زندگی دیده می شود. لکه بینی و خونریزی خفیف بین پریودها در دختران نوجوان و یا در طی تخمک گذاری در دختران جوان امری طبیعی است ولی اگربیشتر از 2 ماه طول کشید مشاوره با پزشک توصیه میگردد. لکه بینی و خونریزی بین قاعدگی درزنان 40 سال به بالا میتواند نشانه آغاز دوره پیش یائسگی باشد. رنگ آن معمولأ به صورت صورتی، قرمز یا قهوه ای است.

علل لکه بینی چیست؟

تفاوت انواع ترشحات مابین دو دوره قاعدگی

ترشحات طبیعی واژن بین دوره ها ، در طول چرخه قاعدگی تغییر می کند. بعد از اتمام دوره خونریزی ، ممکن است ترشحاتی شفاف یا سفید رنگ داشته باشید. اینگونه ترشحات طبیعی هستند و به مرطوب ماندن بافتها کمک می کنند. برخی تغییرات از جمله داشتن ترشحاتی به رنگ زرد تیره یا بدبو، ممکن است به دلیل جراحت یا عفونت مهبل باشد.

گاهی ترشحات آغشته به خون، شدید یا خفیف نیز، لکه بینی محسوب می شود، با این تفاوت که این نوع خونریزی به دلیل جراحت یا عفونت مهبل است ، نه قاعدگی.

لکه بینی واقعی ، می تواند درجات زیادی داشته باشد. اینگونه خونریزی، خونریزی غیر منتظره نیز نامیده می شود، و می تواند شدید یا خفیف باشد. خونریزی بین دوره ها قبل از یائسگی، ممکن است بسیار نامنظم و غیر قابل پیش بینی باشد.

علل لکه بینی چیست؟

علل خونریزی و لکه بینی بین دو چرخه:

1- پولیپ و یا فیبروئید رحم.و اندومتریوز.

2- عفونت مهبل - صدمه وارد شدن به مهبل-خشکی دیواره مهبل به علت کاهش استروژن پس از یائسگی از دیگر علل این نوع اختلالات قاعدگی است.

3- عوارض زایمان مانند سقط جنین و یا حاملگی خارج رحمی.

4- نوسانات سطح هورمونها.

5- کم کاری تیروئید.

6- قطع ویا از سر گیری مصرف قرصهای ضد بارداری و یا استروژنها.

7- از عوارض استفاده از دستگاه داخل رحمی(IUD) خونریزی خفیف است.

8- مصرف داروهای ضد انعقاد خون.

9- استرس و تنش.

10- شیردهی در زنان شیرده.

11- سرطان گردن رحم.

12- معاینه دهانه رحم توسط پزشک

علل لکه بینی چیست؟

علت ترشحات قهوه ای رنگ چیست؟

خونی که به هر دلیلی از رحم یا واژن ترشح شده و برای مدتی در آنجا باقی مانده و یا به هر دلیلی مدتی طول کشیده تا از طریق واژن خارج شود ، به رنگ قهوه ای در می آید. بنابراین ترشحات قهوه ای عموما خون هستند.که ممکن است تا چند روز پس از پاک شدن جریان داشته باشند. این ترشحات خونی هستند که با کمی تاخیر از واژن خارج می شوند.

در حوالی زمان تخمک گذاری نیز ترشحات قهوه ای یا متمایل به صورتی را مشاهده کنید که ناشی از آزاد شدن تخمک از یکی از تخمدان های شماست.دربعضی از زنان ممکن است،پس از برقراری رابطه جنسی و یا انجام معاینه واژینال و انجام تست دهانه رحم "پاپ اسمیر" لکه بینی لکه بینی یا متروراژیا (METRORRHAGIA)یا همین ترشحات قهوه ای دیده شود.لانه گزینی یعنی جنین میخواهدخودشو به رحم بچسبانددر این موقع شما کمی لکه بینی دارید.

 علل لکه بینی چیست؟

پس بطور کلی دو عامل می تواند باعث لکه بینی شود:

1- اختلال هورمونی در اثر تنبلی تخمدان و با کم کاری تیرویید و عیره ...

2- علل ارگانیک : در این صورت تغییرات فیزیکی از قبیل کیست تخمدان، فیبروم رحمی، پولیپ دهانه رحم، ضایعات و زخمهای دهانه رحم و یا خدای نکرده بدخیمی های دستگاه تناسلی و ...

 علل لکه بینی چیست؟

برای درمان لکه بینی بین قاعدگی چه باید کرد؟

حتی اگر لکه بینی مربوط به هیچ نوع بیماری نباشد، هیچ دلیلی برای تحمل کردن آن وجود ندارد. با کمک پزشک می توانید از خونریزی بین قاعدگی جلوگیری کنید. همچنین می توانید با استفاده از روش های زیر، خطر ایجاد لکه بینی را کاهش دهید.

علل لکه بینی چیست؟

خونریزی شدید رحم

میزان خونریزی رحم موضوع بسیار مهمی است. لکه بینی خفیف بین دو دوره قاعدگی، نگران کننده نیست. اما اگر خونریزی شما به اندازه ای شدید می شود که در هر یک ساعت نیاز به تعویض نوار بهداشتی دارید، باید با پزشک خود تماس بگیرید.  خونریزی بیش از حد رحم یا خونریزی بین قاعدگی که بیش از سه روز طول می کشد. لکه بینی هرگز نباید تا سه هفته ادامه داشته باشد. داشتن لکه بینی کم در طول سه دوره قاعدگی کاهش مصرف آسپرین. اگر دچار لکه بینی می شوید، باید از مصرف آسپرین خودداری کنید، زیرا این قرص باعث افزایش خونریزی می شود. به عقیده دکتر آتری، از آن جهت که آسپرین رقیق کننده خون است، مصرف آن شدت خونریزی بین قاعدگی را افزایش می دهد.

این لکه بینی ها

اگر بعد از یائسگی متوجه هر نوع لکه بینی شوید، باید فورا با پزشک خود تماس بگیرید. تغییر روش های کنترل بارداری. لکه بینی در زنانی که از دستگاه های داخل رحمی استفاده می کنند، امری طبیعی است. این خونریزی معمولا بی ضرر است، اما با تغییر روش کنترل بارداری می توان از لکه بینی جلوگیری کرد. کنترل استرس. هیجان و استرس نظم دوره های قاعدگی را به هم می ریزد و باعث ایجاد لکه بینی یا قاعدگی های نامنظم می شود. سعی کنید با انجام ورزش های تمدد اعصاب از جمله یوگا، مدیتیشن، تنفس عمیق و ایروبیک، استرس خود را کنترل کنید. نوشتن تاریخ دوره های قاعدگی . تاریخ دوره های قاعدگی و هر نوع لکه بینی در طول دوره ها را یادداشت کنید. مدت زمان خونریزی و شدت آن، همچنین وجود ترشحات رحم همراه با خونریزی را نیز بنویسید. پزشک با استفاده از این گزارش ها، می تواند علت خونریزی بین دوره ها را تشخیص دهد.

 علل لکه بینی چیست؟

راه های درمان خون ریزی و لکه بینی

1- مصرف قرص های جلوگیری از بارداری طبق تجویز پزشک

مصرف نامنظم قرص های ضدبارداری یک علت شایع لکه بینی است. قطع مصرف قرص و شروع مجدد آن نیز باعث خونریزی می شود. برای جلوگیری از لکه بینی سعی کنید که قرص های خود را روزانه به طور منظم مصرف کنید.

2- کاهش مصرف آسپرین

اگر دچار لکه بینی می شوید، باید از مصرف آسپیرین خودداری کنید، زیرا این قرص باعث افزایش خونریزی می شود. از آن جهت که آسپرین رقیق کننده خون است، مصرف آن شدت خونریزی بین قاعدگی را افزایش می دهد. تست سرطان دهانه رحم

3- انجام آزمایش پاپ اسمیر به طور منظم

با انجام این آزمایش می توان سرطان دهانه رحم را قبل از مشاهده علائم آن تشخیص داد. سرطان دهانه رحم، در صورتی که در مراحل اولیه تشخیص داده شود، کاملا قابل درمان است. اگر سالانه یک آزمایش پاپ اسمیر انجام شود، امکان تشخیص هر نوع سلول غیر عادی در مراحل اولیه و قابل درمان سرطان، وجود دارد.

4- حفظ وزن مناسب بدن

از آن جهت که چاقی مفرط یک عامل بسیار خطرناک برای سرطان رحم است، حفظ وزن مناسب بدن، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد. این بیماری در زنان یائسه بسیار رایج است، بنابراین اگر بعد از یائسگی متوجه هر نوع لکه بینی شدید، باید فورا به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

5- تغییر روش کنترل بارداری

لکه بینی در زنانی که از دستگاه های داخل رحمی (آی یو دی) استفاده می کنند، امری طبیعی است. این خونریزی معمولا بی ضرر است، اما با تغییر روش کنترل بارداری، می توان از لکه بینی جلوگیری کرد.

6- کنترل استرس

هیجان و استرس نظم دوره های قاعدگی را به هم می ریزد و باعث ایجاد لکه بینی یا قاعدگی های نامنظم می شود. سعی کنید با انجام ورزش های تمدد اعصاب، استرس خود را کنترل کنید.

7- نوشتن تاریخ دوره های قاعدگی

تاریخ دوره های قاعدگی و هر نوع لکه بینی در طول دوره ها را یادداشت کنید. مدت زمان خونریزی و شدت آن، همچنین وجود ترشحات رحم همراه با خونریزی را نیز بنویسید. پزشک با استفاده از این گزارش ها می تواند علت خونریزی بین دوره ها را تشخیص دهد. به عنوان آخرین نکته باید اشاره کرد که افراد باید شرایط و الگوهای مخصوص به بدن خود را بدانند. ممکن است لکه بینی برای شما امری عادی باشد، با این حال اگر تغییرات قابل توجهی در عادت ماهانه خود مشاهده کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

 علل لکه بینی چیست؟

 

 گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

موافقم + 1 مخالفم - 0



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت لکه بینی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..