تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حجم آثار مناسب حوزه کودک و نوجوان بسیار پایین است

ضعف کیفی آثار کودک و نوجوان از دلایل نپرداختن نشریات ادبی و هنری به این حوزه است.

به

حجم آثار مناسب حوزه کودک و نوجوان بسیار پایین است

در ابتدای این نشست سید علی کاشفی خوانساری اظهار داشت: این نشست از سوی فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان برگزار می شود و ما در این سلسله نشست ها، سعی داریم از جنبه های گوناگون به وضعیت نظری و نقد ادبیات کودک و نوجوان بپردازیم.

وی افزود: در نشست امروز به موضوع جایگاه ادبیات کودک و نوجوان در نشریات فرهنگی، ادبی و هنری می پردازیم. از دوره پهلوی اول شاهد انتشار مجلات تخصصی کتاب بوده ایم. رد پای کتاب کودک و نوجوان از سال های دور علاوه بر مجلات تخصصی کودک و نوجوان در مجلات تخصصی کتاب نیز که بار فرهنگی و هنری را به دوش می کشند، دیده می شد و سهم قابل توجهی به این گونه ادبی اختصاص داشت. 

کاشفی در ادامه ابراز داشت: به مرور زمان و با وجود فصلنامه های تخصصی کودک و نوجوان از این سهم در مجلات ادبی و هنری کاسته شد که شاید یکی از دلایل آن اختصاص دادن مجلاتی تخصصی به این حوزه بود.

در ادامه این نشست سید علی محمد رفیعی منتقد ادبیات کودک و نوجوان و روزنامه نگار با ایراد سخنانی اظهار داشت: یک موضوعی در ادبیات کودک و نوجوان وجود دارد و آن اینکه حجم آثار مناسب و درخور توجه در میان تولیدات چه به لحاظ نظری و چه از لحاظ مکتوب، بسیار پایین است. در حقیقت تعداد افرادی که به طور جدی در این حوزه قلم زده و از آثار قوی برخوردار هستند، بسیار پایین است.

وی تصریح کرد: پرداختن به حوزه کودک و نوجوان امری دشوار است که نویسنده آن در کنار مولفه های نگارش باید از دانش هایی چون روانشناسی کودک هم برخوردار باشد که در این حوزه از لحاظ نظری و عملی تعداد آثار مناسب و قابل قبول ما کم است. در واقع من فکر می کنم ضعف کیفی این گونه ادبی یکی از دلایلی است که موجب می شود صاحب یک نشریه ادبی و هنری کمتر به آن بپردازد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حجم آثار مناسب حوزه کودک و نوجوان بسیار پایین است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..