تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قصد نداریم به سوریه دوش‌پرتاب ارسال کنیم/ادعای اردوغان علیه آمریکا مضحک است

به گزارش گروه مانیتورینگ بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مارک تونر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گزارش‌های منتشر شده در مورد تصمیم این کشور برای ارسال دوش‌پرتاب‌های ضدهوایی به سوریه را رد کرد.

تونر که در نشست خبری روزانه صحبت می‌کرد، با بیان اینکه دولت آمریکا مخالف تجهیز مخالفان سوری به این تسلیحات است، گفت: «موضع ما در مورد دوش‌پرتاب‌های ضدهوایی تغییری نکرده است. اینکه چنین تسلیحاتی به سوریه منتقل شود، برای ما مایه نگرانی است.»

مقامات آمریکایی پیش از این هم با بیان اینکه ممکن است چنین تجهیزاتی به دست گروه‌های تندرو بیافتد، با ارسال آن‌ها به سوریه اعلام مخالفت کرده بودند، اما قانون جدیدی که «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا امضا کرد، از سوی بسیاری به عنوان تجدید نظر در این سیاست تفسیر شد.

در لایحه بودجه دفاعی 2017 آمریکا، به امکان ارسال این تسلیحات به سوریه اشاره شده، اما به اخذ مجوز کنگره مشروط شده است.

بر اساس این بند، وزیران دفاع و خارجه باید طی گزارشی به کنگره، نمایندگان را در جریان تصمیم خود قرار داده و مجوز بگیرند.

روسیه این بند را مجوزی برای ارسال دوش‌پرتاب‌های ضدهوایی به سوریه تفسیر کرده و از واشنگتن خواسته در این تصمیم تجدید نظر کند.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه در تماس با همتای آمریکایی‌اش هشدار داد که ارسال این تسلیحات به سوریه موجب طولانی‌تر شدن جنگ می‌شود.

ادعای اردوغان «مضحک» است

تونر در بخش دیگری از این نشست، اظهارات «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در مورد «حمایت ائتلاف آمریکا از داعش» را «مضحک» خواند.

اردوغان روز سه‌شنبه گفت ترکیه شواهد و مدارکی دارد که نشان می‌دهند ائتلاف تحت رهبری آمریکا از گروه‌های تروریستی از جمله داعش و گروه‌های شبه نظامی کرد حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این رابطه گفت: «رک بگویم، این حرف مضحک است. همانطور که همه شما می‌دانید، این مسئله به هیچ وجه واقعیت ندارد.»

وی افزود: «تصور می‌کنم اگر به عملکرد ائتلاف در شمال سوریه و در عراق نگاه کنید، نمی‌توانید چیزی بگوئید جز اینکه ائتلاف ۱۰۰% به دنبال نابود کردن داعش، حتی در مناطق فراتر از سوریه است و شبکه‌های این گروه را در مناطق دیگر هم بر هم زده است.»

تونر گفت آمریکا همکاری «سازنده‌ای» به ترکیه دارد و دو کشور در این ارتباط با یکدیگر رایزنی می‌کنند.

در ماه‌های گذشته به خصوص پس از کودتای ناکام در ترکیه و خودداری آمریکا از استرداد «فتح‌الله گولن» واعظ مخالف دولت ترکیه، روابط دو کشور با تنش‌های لفظی همراه بوده است.

اردوغان روز سه‌شنبه ضمن متهم کردن آمریکا به حمایت از داعش، گفت واشنگتن به وعده خود مبنی بر مقابله با تروریسم عمل نکرده است.

انتهای پیام/ق

http://fna.ir/HY2BS2



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قصد نداریم به سوریه دوش‌پرتاب ارسال کنیم/ادعای اردوغان علیه آمریکا مضحک است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..