تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شهید مغنیه با چه شیوه‌ای در برابر اسرائیلی‌ها می‌جنگید؟

به گزارش افکارنیوز،

55 سال پیش در چنین روزی عماد مغنیه معروف به «حاج رضوان» که بعدها یکی از فرماندهان عالیرتبه حزب الله لبنان شد، در روستای "طیر دبا" در شهر صور در جنوب لبنان به‌دنیا آمد.

آشنایی او با مکتب امام خمینی (ره) و دلدادگی به نظام جمهوری اسلامی سبب شد تا او نیز همچون رهبرش اسرائیل را غده سرطانی منطقه بداند و برای مبارزه با آن، هر آنچه در توان دارد را در عرصه میدان به عرضه بگذراد. 

پیروزی در جنگ 33 روزه برابر رژیم صهیونیستی با وجود امکانات و تجهیزات بسیار کم در برابر ارتش تا بن دندان مسلح صهیونیستی باعث پرآوازه شدن شهید حاج عماد مغنیه در جهان شد؛ تا جاییکه اسرائیلی ها پاداش های بسیاری را برای سر او کنار گذاشتند.

شهید مغنیه با چه شیوه‌ای در برابر اسرائیلی‌ها می‌جنگید؟

در همین رابطه جعفر قنادباشی تحلیلگر و کارشناس ارشد مسائل سیاسی غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار میزان با بیان اینکه عماد مغنیه پس از تاثیرپذیری فراوان از امام خمینی (ره) و با شناخت عمیق از نظام جمهوری اسلامی ایران، گروه خمینیون را در لبنان تشکیل داد و تمام استعداد و هوش خود را در راه مقاومت به کار گرفت اظهار کرد: مهمترین نیاز مقاومت در آن زمان طراحی مبارزه برای جنگ های نامتقارن بود؛ نیروهای نظامی اسرائیل غاصب در آن زمان به انواع تئوری های سرکوب نظامی و همچنین تئوری های جنگ کلاسیک آشنا و مسلط بودند؛ نقطه ضعف دشمن این بود که با گروههایی روبرو شوند که اولا از مردم تشکیل شده باشند و ثانیا با شیوه های ابتکاری بجنگند؛ این نکته با اهمیت را عماد مغنیه یافت و با هوش سرشار خود این خلا را در جبهه مقاومت پر کرد.

وی افزود: "تدوین راهبردهای نظامی" و "تعیین تاکتیک های نظامی ویژه" از ابداعات حاج مغنیه در حزب الله لبنان بود؛ او به تئوری ها و آموزش های نظامی بیگانه اعتنای چندانی نداشت چراکه می دانست اگر شگردهای نظامی آنها را در نبردها پیاده کند، دشمن به راحتی آن را پدافند می کند؛ در زمینه های آفندی و پدافندی می دانست تنها زمانی موفق است که استراتژی های غربی را به کار نبرد.

شهید مغنیه با چه شیوه‌ای در برابر اسرائیلی‌ها می‌جنگید؟

قنادباشی با بیان اینکه همین استراتژی مغنیه سبب شد تا 16 سال پیش جنوب لبنان آزاد شود تصریح کرد: در جنگ 33 روزه نیز حزب الله لبنان با اتکا به همین شیوه واقعه ای شبیه به معجزه را رقم زد؛ واقعه ای که هنوز که هنوز است در دانشگاههای نظامی جهان از آن بحث می شود.

این نحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا در پایان با بیان اینکه مغنیه با هوش سرشار خود و با اتکا به الهاماتی که از امام (ره) و مقام معظم رهبری گرفته بود، توانست اعجازی را در عرصه دفاع در خاورمیانه ایجاد کند و افسانه شکست ناپذیری اسرائیل را از بین ببرد خاطرنشان کرد: پس از شهادت مغنیه اسرائیلی ها مترصد بودند تا جای او در حزب الله خالی بماند و آنها بتوانند دوباره به جنوب لبنان حمله ور شوند؛ در صورتی که حزب الله بلافاصله پس از شهادت مغنیه جای خالی او را پر کرد و امید رژیم صهیونیستی را تبدیل به یاس کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شهید مغنیه با چه شیوه‌ای در برابر اسرائیلی‌ها می‌جنگید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..