تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موضع تند محیط زیست تهران درباره باغ وحش پارک ساعی

موضع تند محیط زیست تهران درباره باغ وحش پارک ساعی

محمدحسين بازگیر با اشاره به اعتراض های صورت گرفته در خصوص مركز نگهداری حیات وحش پارك ساعی، اظهار داشت: این مرکز متعلق به شهرداری منطقه شش تهران است و طی بازدیدهای مکرر اداره محیط زیست شهر تهران، مشخص شده مركز نگهداری حیات وحش پارك ساعی دارای مشکلات متعدد است.

وی ادامه داد: فقدان دریافت مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست، قصور مدیریت مجموعه در پیگیری مراحل قانونی دریافت مجوز و کوتاهی در ارائه خوداظهاری های سه گانه، گونه های موجود، ورودی و خروجی گونه به مرکز «اتلاف، زاد و ولد»، عدم همخوانی واحد قرنطينه موجود با اصول و دستورالعمل های مربوطه، برخی از مشکلات موجود در این مرکز است.

به گفته مدیر محیط زیست شهر تهران، نبود تمهیدات لازم برای پاکسازی و تصفیه آب حوضچه ها و بركه های موجود و در نتیجه آلودگی آب برکه ها، نامناسب بودن وضعيت ظاهری قفس ها و عدم برخورداری از امکانات لازم برای استفاده به عنوان زيستگاه، عدم تطابق تغذيه حيوانات با برنامه‌های علمی و کارشناسی و فقدان آمار و مستندات در خصوص تهیه و نگهداری گونه ها از دیگر مشکلات موجود در این مرکز است.

بازگیر بیان داشت: طی بازدید و بررسی های مکرر از این مجموعه، اخطاریه و تذکراتی در خصوص رفع مشکلات و نواقص آن از جمله، جمع آوری و انتقال گونه های پستاندار همانند میمون رزوس صادر شده است.

وی افزود: همچنین با شهرداری و شورای شهر به منظور انتقال مشکلات و رفع آن ها، مکاتبه و جلساتی با حضور مسئول این مرکز و مراکز مشابه از جمله مراکز نگهداری پارک های ملت و چیتگر و نمايندگان دفاتر «حفاظت و مديريت شكار و صيد» و «تنوع زيستی و حيات وحش» برگزار شده است.

رئیس محیط زیست شهر تهران گفت: در این جلسات به تعیین تکلیف این مراکز پرداخته و فرصت یک ماهه ای برای رفع نواقص، تکمیل درخواست ها و ارائه مدارک لازم برای اخذ مجوز قانونی از محیط زیست در جهت ساماندهی این مرکز و مراکز مشابه در نظر گرفته ایم .

بازگیر خاطرنشان کرد: اگرچه در حال حاضر و پس از مذاکره با قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری تهران، قول مساعد برای رفع مشکلات کنونی و دریافت مجوزهای لازم از سازمان حفاظت محیط زیست داده شده، اما در صورت عدم اقدام موثر توسط مسئولان این مراکز و تداوم روند کنونی، برابر قوانين و مقررات با آن ها به عنوان واحدهاى غیرمجاز برخورد خواهد شد.

گفتنی است، در حال حاضر مركز نگهداری حیات وحش پارك ساعی دارای 12 مرغ و خروس محلی، 3 بوقلمون، 12 طاووس، 25 اردك اسرائيلی، 20 غاز خاكستری، 10 قرقاول، 20 مرغ مينا، 6 عدد انواع قو شامل: گنگ، فريادكش و سياه، 15 بلدرچين، 5 كبك، 9 مرغ شاخدار، 30 كبوتر زينتی، خانواده طوطی سانان شامل: 12 كاسكو، 25 طوطی كوتوله برزيلی، 1 طوطی آمازون، 13 شاه طوطی، 40 طوطی طوق صورتی، 20 عروس هلندی و 60 مرغ عشق وجود دارند.

۴۷۴۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موضع تند محیط زیست تهران درباره باغ وحش پارک ساعی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..