تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آموزش 500 نفر سواد آموز در سال 95/ آموزش های نهضت سوادآموزی در 3 مرحله است

ساعت: 15:12 منتشر شده در مورخ: 1395/10/07 شناسه خبر: 989987

سعید مروت با اشاره به آموزش سوادآموزی به 500 نفر از ابتدای امسال تاکنون در دلگان، گفت: آموزش های نهضت سوادآموزی در سه محور، حوزه سواد آموزی، دوره ای تحکیم و دوره ای انتقال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دلگان پرس، به مناسبت هفته نهضت سواد آموزی، نشست فعالان سواد آموزی دلگان در اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

سعید مروت مسئول نهضت سواد آموزی شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما با گرامی داشت هفته نهضت سواد آموزی، اظهار کرد: نهضت سواد آموزی در دی ماه سال 58 به فرمان حضرت امام خمینی (ره) و با هدف ریشه کنی بیسوادی در کشور تشکیل شد.

وی با بیان اینکه طرح سوادآموزی فرد به فرد از نیمه دوم سال 90 در شهرستان دلگان آغاز شده است تصریح کرد: که رویکرد آن در هر دوره ای اجرای خوب و سواد آموزی به افراد در این شهرستان محروم کشور است.

مسئول نهضت سواد آموزی دلگان با اشاره به اینکه اجرای طرح فرد به فرد از طریق افرادی که مدرک دیپلم به بالا دارند در روستاهای این شهرستان به افراد بیسواد آموزش داده می شود بیان کرد: آموزش ها در سه محور، حوزه سواد آموزی، دوره ای تحکیم و دوره ای انتقال است.

سعید مروت افزود: در هر سال دو نیمه برای ثبت نام بیسوادان در نهضت سواد آموزی وجود دارد که از فروردین ماه تا مهرماه نیمه وال و از مهرماه تا اسفند هم نیمه دوم تحصیلی در نهضت سواد آموزی است.

وی با بیان اینکه در سال 95 تاکنون 500 نفر سوادآموز در شهرستان دلگان در حال فراگیری سواد هستند گفت: در سال های گذشته، هر سال بالغ به یک هزار نفر آموزش داده شده است و انتظار داریم بخش زیادی از آمار بیسوادان جامعه کم شوند.

مسئول نهضت سواد آموزی دلگان تصریح کرد: طرح سوادآموزی برای افرادی که از سن 10 تا 49 سال که بازمانده از تحصیل هستند، به صورت فرد به فرد توسط مربیان نهضت سواد آموزی، آموزش داده می شوند.

سعید مروت با بیان اینکه در پایان هر دوره از سوادآموزان آزمون ویژه آن دوره گرفته خواهد شد بیان کرد: به افرادی که در آزمون قبول شوند، گواهی قبولی دوره داده می شود.

وی با تاکید بر اینکه آگاهی و دانش مهم ترین بحث در یک جامعه کنونی است خاطرنشان کرد: فردی که سوادکافی نداشته باشد، قطعا در پیشرفت آن جامعه نه تنها موثر نخواهد بود، بلکه فرد بیسواد نقشی هم در جامعه نخواهد داشت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آموزش 500 نفر سواد آموز در سال 95/ آموزش های نهضت سوادآموزی در 3 مرحله است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..