تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هرج و مرج در بازار گوشت قرمز/ گوسفندها هم دلار می‌خورند؟

خبرگزاری فارس- گروه اقتصادی- فاطمه بیات، همه چیز به همه چیز در اقتصاد ایران گره خورد است. طی سالهای اخیر شکنندگی اقتصاد به جایی رسیده که به آسانی از هر تغییری متاثر می‌شود. کافی است تا یک انتخابات در آن سر دنیا اتفاق بیفتد، تا از قیمت ارز و ریال گرفته تا قیمت انواع کالاهای اساسی و مسکن دستخوش تغییر شود.

صرف نظر از آن که از ابتدای امسال شاهد افزایش ناگهانی قیمت شکر و برنج بوده‌ایم. طی هفته گذشته تا کنون نیز افزایش قیمت کره و گوشت قرمز هم به حدی چشم‌گیر است که نمی توان پاسخ روشنی برای علت آن پیدا کرد.

گرچه خوراک دام وارداتی است ولی دام صنعتی و گاو پرورشی صنعتی، نه گوسفندی که از علف صحرا می خورد و با خوراک دام دستی  سیر می‌شود، گویی خوراک گوسفندان هم دلار شده است که با نوسان نرخ ارز، به یکباره شاهد خیز قیمت گوشت قرمز در بازار هستیم.

بر حسب وظیفه رسانه‌ای بارها و بارها با مسئولان تنظیم بازار گوشت قرمز از جمله معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی تماس گرفتیم، اما کسی پاسخگو نبود.

جالب تر آنکه علی اصغر ملکی رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی هم ترجیح داد تا در پاسخ سوالاتمان برای دلیل گرانی گوشت سکوت اختیار کند.

او گفت: شما هر آنچه را که مستند در گزارشات میدانی خود مشاهده کرده‌اید، منتشر کنید و فعلاً ترجیح میدهم تا ثبات بازار حرفی نزنم.

روز گذشته نیز علیرضا ولی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام، تولید داخلی گوشت قرمز و مرغ را خوب ارزیابی کرده و گفته بود: در حال حاضر موجودی گوشت قرمز بخش خصوصی 20 هزارتن و شرکت پشتیبانی امور دام نزدیک به 5 هزار تن است، ضمن آن که 50 هزار تن ذخیره مرغ داریم.

وی میزان تولید داخلی گوشت قرمز را بالای 800 هزار تن اعلام کرده و گفته است: با توجه به نیاز سالانه 900 هزار تن گوشت قرمز تنها به 90 تا 100 هزار تن واردات این محصول نیاز است و بیش از 80 درصد کسری گوشت قرمز توسط بخش خصوصی از برزیل به صورت منجمد وارد و با قیمت مورد تایید ستاد تنظیم بازار عرضه می شود.

خبرگزاری فارس برای رصد قیمت‌ها به نقاط مختلفی از پایتخت از جمله منطقه ملاصدرا، بازار بهجت آباد در منطقه کریم خان، میادین میوه و تره بار و میدان شهدا مراجعه کرد و جالب اینجاست که گوشت قرمز علاوه بر افزایش قیمت با قیمت‌های متفاوتی عرضه می‌شود.

هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی در منطقه ملاصدرا درجه یک 45 هزار تومان و گرد ران 50 هزار تومان به فروش می رسد.

در بازار بهجت آباد در منطقه کریم خان نیز هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی بدون دنبه 43 هزار تومان و گردران 48 هزار تومان عرضه می‌شود.

یکی از فروشندگان این دو منطقه در پاسخ به اینکه چرا قیمت‌ها آن قدر افزایش داشته می‌گوید: عرضه دام زنده به تهران کم شده و ما برای تهیه گوشت مرغوب که عمدتاً از استان کردستان تهیه می‌کنیم، باید پول بیشتری بپردازیم.

وی می افزاید: دامدان استانهای غربی ترجیح می‌دهند بدون دردسر و پرداخت کرایه حمل دام خود را سر مرز تحویل بدهند و دلار 4100 تومانی بگیرند و از وقتی دلار گران شده این روند شدت گرفته است.

قیمت گوشت بسته بندی در میادین تره بار تفاوت چشم‌گیری نکرده است.

بنار بر گفته مسئول غرفه گوشت بسته بندی از 23 آذرماه قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی پنج درصد و حدود 2 هزار تومان افرایش داشته است.

هرکیلوگرم گوشت خورشتی بی‌استخوان گوسفندی 46500 تومان و گوشت گوساله 34 هزار تومان است.

هر کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی نیز در قصابی‌های مرکز شهر از جمله منطقه خیابان انقلاب اسلامی و میدان شهدا 40 هزار تومان و هر کیلو گرد ران گوسفندی 45 هزار تومان است.

انتهای پیام/ب

http://fna.ir/2KYKW2



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هرج و مرج در بازار گوشت قرمز/ گوسفندها هم دلار می‌خورند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..