تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دولت ۹هزار میلیارد تومان به شهرداری تهران می‌دهد/ بدهی‌ها از دولت احمدی‌نژاد مانده است

دولت ۹هزار میلیارد تومان به شهرداری تهران می‌دهد/ بدهی‌ها از دولت احمدی‌نژاد مانده است

قدرت‌الله گودرزی ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به جلسه روز گذشته شهردار تهران و دکتر نوبخت معاون برنامه‌ریزی رییس جمهور گفت: این جلسه به منظور پیگیری مطالبات شهرداری از دولت و بالعکس برگزار شده است.

وی با بیان اینکه شهردار تهران در این جلسه خطاب به نوبخت عنوان کرد که علی‌رغم اینکه دولت از سال 85 تاکنون پولی به شهرداری نداده است، اما خللی در اجرای پروژه‌ها ایجاد نشده که نوبخت نیز اعلام کرده که اتفاقات بزرگی در تهران رخ داده که از آن غافل بوده‌اند.

معاون مالی شهرداری تهران افزود: سال 62 دولت وقت بودجه دولتی شهرداری‌ها را قطع کرد که متاسفانه با این رویکرد شهرداری‌ها به سمت ساخت و ساز سوق داده شدند، چراکه قطعا در اداره شهرهایشان به مشکل برمی‌خوردند.

گودرزی با بیان اینکه میزان بدهی دولت به شهرداری تهران در بحث مکلف بودن 5123 میلیارد تومان است، افزود: براساس قانون در برخی ردیف‌ها دولت مجاز به کمک شهرداری‌هاست که در این بخش نیز 8837 میلیارد تومان بدهکار است.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه مجلس دولت باید از محل صندوق ذخیره ارزی یک میلیارد دلار به شهرداری تهران در بحث توسعه مترو پرداخت می‌کرد گفت: خوشبختانه در جلسه روز گذشته نوبخت قول داد که تا آخر امسال بخشی از بدهی‌های دولت به شهرداری را تسویه می‌کند.. نوبخت قول داد تا پایان سال یک میلیارد دلار را از محل صندوق ذخیره ارزی به شهرداری می‌پردازد و همچنین 2000 میلیارد تومان از محل یارانه بلیت مترو و اتوبوس و همچنین یک میلیارد و 139 میلیون تومان بدهی از محل جرایم راهور را نیز پرداخت می‌کند.

معاون مالی شهرداری تهران گفت: شهرداری تسهیلات فاینانس برای خطوط مترو و ساخت بزرگراه‌ها اخذ کرده است که براساس قانون دولت باید 50 درصد آن را تقبل می‌کرد نیز قول مساعد داده است و امیدواریم تا پایان سال 5123 میلیارد تومان بدهی دولت به علاوه یک میلیارد دلار صندوق ذخیره ارزی به شهرداری پرداخت شود.

گودرزی افزود: براساس برآوردهای انجام شده، یک میلیارد دلار صندوق ذخیره ارزی، حدودا 4000 میلیارد تومان می‌شود که امیدواریم این مساله محقق شود.

وی همچنین درخصوص دیون شهرداری نیز با بیان اینکه میزان دیون 2700 میلیارد تومان تعیین شده است، گفت: تمام دیون پیمانکاران زیر 300 میلیون تومان و زیر 100 میلیون تومان شناسایی شده است و به صورت نقد پرداخت می‌شود اما بدهی‌های بالای 300 میلیون تومان به صورت نقد و غیرنقد پرداخت می‌شود به گونه‌ای که 70 درصد به صورت غیرنقد و 30 درصد به صورت نقد پرداخت می‌شود.

معاون مالی شهرداری تهران گفت: ما متوجه کمبود اعتبارات و منابع مالی دولت هستیم. اینکه دولت از چه طریقی بدهی خود را پرداخت می‌کند، در اختیار دولت است اما قبلا با دولت مکاتبه داشته و روش‌های مختلف پرداخت که ممکن است نقد، غیرنقد، اوراق قرضه و یا سکوک پرداخت کنند.

گودرزی ضمن تشکر از نوبخت بابت پیگیری مطالبات شهرداری از دولت عنوان کرد: امیدواریم دولت بتواند تا پایان سال به وعده خوب خود عمل کند.

۴۷۴۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دولت ۹هزار میلیارد تومان به شهرداری تهران می‌دهد/ بدهی‌ها از دولت احمدی‌نژاد مانده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..