تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کاهش چشمگیر پلاستیک رها شده در اراضی کشاورزی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت جام گفت: آموزش های زیست محیطی کشاورزان درخصوص جمع آوری پلاستیک ها از اراضی زراعی کشت خربزه در تربت جام به ثمر نشسته است .

کاهش چشمگیر پلاستیک رها شده در اراضی کشاورزیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ جواد دامن پاک افزود: شهرستان تربت جام با سطح زير كشت بيش از 16 هزار هكتار خربزه، مقام اول توليد اين محصول را به خود اختصاص داده است .
وی افزود:با توجه به اینکه عمده اين اراضي زير كشت خربزه ، به  روش كشت زير پلاستيك انجام مي شود و این شيوه از كشت، در صورت باقي ماندن پلاستيك ها در اراضي مي تواند به مرور به یك معضل زیست ‌محیطی تبدیل‌ شود و به مرور زمان خاك را غير قابل استفاده برا ي كشت محصولات زراعي خواهد كرد .
رئیس اداره حفاظت محیط زیست تربت جام گفت: بر اين اساس در طول سه سال گذشته ،‌ با توجه به هماهنگي ها ،‌ ارائه آموزش ها  و نيز اقدامات صورت گرفته از سوي اداره حفاظت محيط زيست تربت جام  و نيز حمايت قاطع دادستان و نيز مدیر جهاد كشاورزي شهرستان ، سال به سال شاهد اهتمام بيشتر كشاورزان تربت جامي به جمع آوري پلاستيك ها از اراضي زراعي نسبت به سال هاي گذشته هستيم و بر اين اساس ميزان متخلفين معرفي شده به مراجع قضائي در اين خصوص  نيز  در سال جاري  نسبت به سال قبل از كاهش چشمگيري برخوردار بوده است.
پاکدامن افزود: هرچند كه هنوز تا رسيدن به وضع مطلوب اقدامات بيشتري نياز است، اما تلاش ها همچنان براي حفاظت از منابع توليد از جمله خاك درشهرستان با توجه به تجربيات و نيز شناسائي نقاط قوت و ضعف اقدامات صورت گرفته در دستور كار متوليان به ويژه جهاد كشاورزي و محيط زيست قراردارد.
انتهای پیام// م.م



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کاهش چشمگیر پلاستیک رها شده در اراضی کشاورزی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..