تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عوامل کشنده ی اسپرم را میدانید چیست؟

عوامل مهم کشنده ی اسپرم

 

با دلگرم همراه باشید تا با عوامل مهم کشنده ی اسپرم بیشتر آشنا شوید.

 

عوام مهم و کشنده ی اسپرم

 عوام مهم و کشنده ی اسپرم

 

عوامل کشنده اسپرم

طبق بررسی های بدست امده عوامل مختلفی بر کاهش اسپرم و کشتن اسپرم تاثیر گذار است. این امر موجب کمبود اسپرم یا عدم برخورد اسپرم با تخمک شده و در نتیجه زوج در بارداری به مشکل بر می خورند. لطفا به این موارد دقت کنید تا بعدا به مشکل بر نخورید.گرچه مردان به طور طبیعی در روز میلیون ها اسپرم تولید می کنند، ولی گاهی به علت کمبود اسپرم، یا عدم برخورد اسپرم با تخمک، زوج ها در امر بارداری دچار مشکل می شوند.

   

عوام مهم و کشنده ی اسپرم

 

عوامل زیادی بر کیفیت اسپرم ها موثرند. در زیر به چند عامل که روی اسپرم ها تأثیر می گذارند می پردازیم.

عوام مهم و کشنده ی اسپرم

پوشیدن شلوار های تنگ

این امر موجب کاهش میزان تولید اسپرم ها می شود. اسپرم ها برای تولید، نیاز به فضایی آزاد دارند.
واریکوسل (رگهای واریسی بیضه)حدود 15٪ از مردان به واریکوسل یا ایجاد رگهای واریسی روی کیسه بیضه، دچارند. این امر معمولاً در بیضه سمت چپ رخ می دهد.در این حالت، فرد باید به پزشک مراجعه کند. این مشکل توسط جراحی و همچنین درمان با سوند ( آمبولیزاسیون از راه پوست ) قابل درمان است.

تلفن های همراه

مطالعه ای در سال 2008 نشان داد که مردانی که به میزان زیادی از تلفن همراه (بیش از چهار ساعت در روز)استفاده می کنند، مقدار اسپرم آن ها به صورت قابل توجهی از سایرین کمتر است.همچنین این امر روی غیر نرمال بودن شکل اسپرم ها و کند شدن حرکت آن ها نیز تأثیر می گذارد.به مردان توصیه می شود که سعی کنند تلفن همراه خود را در جیبشان قرار ندهند.

گرمای بیش از حد

اسپرم در بیضه ها تولید می شوند و گرم شدن بیضه ها موجب کاهش تولید اسپرم می شود. به همین دلیل است که آن ها در خارج از بدن مردان قرار دارند.به مردان توصیه می شود که از قرار دادن وسایل گرم، مثل لپ تاپ روی پاهای خود خودداری کنند.

وان داغ

گرما همراه با رطوبت نیز می تواند موجب کاهش میزان تولید اسپرم شود.به عنوان مثال بیش از 30 دقیقه قرار گرفتن در وان آب داغ یا جکوزی موجب کاهش موقتی میزان اسپرم ها میشود.البته در اکثر موارد این آسیب ها برگشت پذیرند.

تب

تب نیز اثری مشابه حرارت و رطوبت بر اسپرم مردان دارد. هر بار تب کردن موجب کاهش بیش از 35% اسپرم می شود.

عدم تغذیه بر اساس گروه خون

هر نوع ماده ی غذایی برای دارندگان هر گروه خونی مناسب نیست. حتماً بر اساس گروه خونی خود تغذیه کنید.زوج های بسیاری با تغذیه ی مناسب بر اساس گروه خونی خود، مشکلات مربوط به باروری را رفع کردند. پس دقت کنید که این امر بسیار مهم و سودمند می باشد.

مواد غذایی سودمند ، مجاز و مضر برای دارندگان گروه خون O مواد غذایی سودمند ، مجاز و مضر برای دارندگان گروه خون A مواد غذایی سودمند ، مجاز و مضر برای دارندگان گروه خون B مواد غذایی سودمند ، مجاز و مضر برای دارندگان گروه خون AB لپ تاپ

به گفته محققان در دانشگاه ایالتی نیویورک در استونی بروک، ارتباط مستقیمی بین استفاده از لپ تاپ و افزایش دمای کیسه بیضه، تا 35˚ وجود دارد.این افزایش دما برای اسپرماتوژنز (فرایند تشکیل گامت نر) بسیار مضر است، بنابراین اگر شما در حال تلاش برای بچه دار شدن هستید، حتماً لپ تاپ خود را بر روی میز قرار دهید.

چاقی

چاقی با افزایش تولید هورمون های زنانه (استروژن) در ارتباط است، باعث کاهش تعداد اسپرم، اختلال عملکرد جنسی و ناباروری می شود.

سبک زندگی ناسالم

توتون و تنباکو، الکل، و ماری جوانا می توانند عملکرد جنسی را مختل کنند.طبق مطالعه ای که در سال 2010 انجام شد، نتیجه حاصل شد که سوء مصرف الکل تاثیر منفی بر کیفیت مایع منی و تولید اسپرم دارد، در حالی که مصرف سیگار باعث اختلال در تحرک اسپرم ها می شود.همچنین مصرف سیگار می تواند به DNA اسپرم آسیب بزند و موجب اختلال در نعوظ شود.

شرایط فیزیولوژیکی انسداد 

توسط یک نقص مادرزادی، عفونت، تروما، یا وازکتومی ایجاد می شود.
انسداد مانع از ورود اسپرم به مایع منی می شود.

اختلالات ژنتیکی 

ناهنجاری های کروموزومی می تواند به شدت تولید اسپرم را کاهش دهد.

سایر عوامل مضر 

آنتی بادی های ضد اسپرم، عدم تعادل هورمونی، سرطان بیضه، عدم نزول بیضه، و مشکلات جنسی، تولید و کیفیت اسپرم ها را تحت تاثیر قرار می دهند.

 عوام مهم و کشنده ی اسپرم

گردآوری شده ی مجله ی اینترنتی دلگرم

مرجان امینی

موافقم + 1 مخالفم - 0



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عوامل کشنده ی اسپرم را میدانید چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..