تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ساکتین فتنه صلاحیت کاندیداتوری ندارند

علی باقری معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی دوشنبه شب در سخنانی به مناسبت سالگرد حماسه نهم دی در حسینیه قرآن و عترت مشهد گفت: بزرگداشت حماسه ی 9 دی گرامیداشت یک واقعه ی تاریخی که در گذشته اتفاق افتاده نیست، بلکه هدف اصلی زنده نگهداشتن این حماسه است، چرا که امروز هم عوامل و زمینه های ایجاد فتنه که همانا دنیاطلبی کاسبان قدرت است، وجود دارد؛ با این تفاوت که هوشمندی و هوشیاری مردم در حال حاضر مانع بروز و ظهور مظاهر فتنه است.

وی افزود: از این رو زنده نگهداشتن این حماسه در حکم مقابله با فتنه گری و پاسداری و صیانت از حریم نظام اسلامی و آرمانهای امام خمینی (ره) است.

باقری با بررسی تطبیقی روند فتنه ی سال 1388 با وقایع صدر اسلام اظهار داشت: همان عوامل و انگیزه هایی که باعث شد تا امیرالمؤمنین (ع) خانه نشین شده و حضرت صدیقه طاهره (س) به شهادت برسند، همان عوامل و انگیزه ها موجب شد تا پدرخوانده های سیاست و ویژه خواران اقتصاد در یک اتحاد استراتژیک به مقابله با نظام اسلامی برخیزند.

معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی کشورمان با اشاره به برخی مشابهتها و تفاوتهای جریان فتنه با تحولات پس از رحلت پیامبر اعظم (ص) تصریح کرد: مهمترین تشابه میان فتنه 1388 با وقایع صدر اسلام، سکوت و راحت طلبی خواص است که این سکوت در هر دو مقطع به ضرر جبهه ی حق تمام شد.

باقری افزود: مهم ترین تفاوت وقایع سال 1388 با حوادث تأسف بار صدر اسلام در این بود که در صدر اسلام مردم به تأسی از خواص بی بصیرت و دنیاطلب برای حمایت از حق به میدان نیامدند و"علی" را تنها گذاشتند، ولی در سال 1388 همچون دیگر بزنگاه های انقلاب اسلامی، مردم شجاعانه برای حمایت از حق به میدان آمدند و " سید علی" را در مقابل کاسبان قدرت تنها نگذاشتند.

وی با تأکید بر این که منحصر کردن خصومت پدرخوانده های سیاست و ویژه خواران اقتصاد در سال 88 با نظام اسلامی به موضوع انتخابات خطایی راهبردی است، چرا که به اذعان خود فتنه گران "انتخابات بهانه بوده و اصل نظام نشانه بوده است"، اظهار داشت: عقده های فروخفته ی کاسبان قدرت از امام خمینی (ره) و نیز پایبندی عمیق و خدشه ناپذیر آیت الله خامنه ای به سیره  امام خمینی (ره) دلیل اصلی شورش فتنه انگیزان علیه نظام و مردم در سال 88 بود.

باقری افزود:  پس از رحلت امام خمینی (ره) پدرخوانده های سیاست و ویژه خواران اقتصاد قصد داشتند تا رهبری را مجبور به تخطی از شیوه ی حکمرانی امام خمینی (ره) نمایند، ولی همانطور که امیرالمؤمنین (ع) صرفاً بر تبعیت از سیره-ی رسول اعظم (ص) تأکید کردند، آیت الله خامنه ای نیز پیروی از سیره  حکومتی کاسبان قدرت رد کردند و بر استواری بر سیره  امام خمینی (ره) اصرار نموده و بر آن ایستادگی کردند.

وی افزود: فتنه  88 محصول ناامیدی کاسبان قدرت از انحراف در نظام اسلامی و انتقام از رهبری و مردم برای پای بندی به راه و خط امام خمینی (ره) بود.

علی باقری با تأکید بر این که علیرغم دست رد مردم بر سینه ی فتنه گران، "لانه ی فکر فتنه انگیزی" هم چنان فعال است، اظهار داشت: موضع داشتن علیه جریان فتنه یک ضرورت برای "انقلابی ماندن" است و خواصی که با آرامش از کنار تعدی به آرمان های انقلاب اسلامی و محکمات خط امام خمینی (ره) گذر کرده و در قبال این تعدی ها موضع گیری نمی کنند، دچار بیماری کمبود غیرت شده اند.

معاون دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی با تبیین ضرورت موضع گیری صریح و بی پرده در قبال جریان فتنه اظهار داشت: فتنه گران با سوءاستفاده از سکوت خواص، وقاحت و خباثت را به جایی رسانده اند که امام خمینی (ره) را که مظهر همه ی خوبی ها در عصر ما بود، ناجوانمردانه به جنگ طلبی و قدرت طلبی متهم میکنند و خواص بی بصیرت نیز با کمال آرامش در قبال این جسارت های روشن و بیّن به  سکوت مرگبار خود ادامه میدهند.

باقری در پایان با اشاره به موضوع انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده نیز گفت: سکوت در برابر جریان فتنه و یا عدم موضع گیری صریح علیه آن به معنای عدم بصیرت است و فرد "بی بصیرت" نمی تواند الزامات مربوط به  "رجل سیاسی" را احراز نماید. از این رو کسانی که در برابر فتنه سکوت کرده و یا موضع صریحی در قبال آن نداشته اند، صلاحیت نامردی ریاست جمهوری را ندارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ساکتین فتنه صلاحیت کاندیداتوری ندارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..