تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افاضلی: برانكو تصميمات درستي گرفته است

کد خبر: ۴۴۹۴۶۵

۷۳  بازدید

روزنامه قانون -  هومن افاضلي/ دستيار سابق ايوانكوويچ:
 

اولين مشكل پرسپوليس در نيم‌فصل اول حضور پرتعداد بازيكنان اين تيم در تيم‌ملي بود. اگر جمع بزنيم خواهیم دید كه زمان حضور بازيكنان پرسپوليس در تيم‌ملي و تمرينات باشگاهي با هم برابر است. بنابراين دو دستگي به وجود آمد و شرايط را براي اين تيم سخت كرد. اين در حالي است كه ساير باشگاه‌ها مشكلي از اين بابت نداشتند؛ در صورتي كه پرسپوليس 7 بازيكن كليدي خود را در اكثر تمرينات در اختيار نداشت. اين كه بازيكنان يك بار با تاكتيك‌هاي تيم‌ملي هماهنگ شوند و سپس با پرسپوليس، يك مقدار سخت است.

انتقادات فراواني درباره جابه‌جايي پست بازيكنان مطرح مي‌شود در حالي كه من معتقدم اين موضوع در حيطه وظايف سرمربي است و او چون با بازيكنان زندگي مي‌كند بنابراين بهتر مي‌تواند در اين زمينه تصميم بگيرد. فصل گذشته پپ گوارديولا در بايرن‌مونيخ، رافينيا و آلابا را دفاع وسط گذاشت درحالي كه اين دو بازيكن دفاع كناري هستند. آن‌ها در دفاع وسط بازي كردند درحاليكه سر زن و فيزيكي نبودند و جالب اينكه بسيار هم موفق بودند. بنابراين مربي حق دارد پست بازيكنانش را تغيير بدهد. موضوعي كه بيش از پيش مطرح شده اين است كه برانكو بايد ربيع‌خواه را جابه‌جا كند اما سوال من اين است كه در نيم‌فصل اول، بهترين خط دفاع مربوط به پرسپوليس است.

بنابراين چه لزومي دارد مربي در اين پست تغييراتي ايجاد كند؟ خط دفاعي اين تيم 5 گل خورده، چرا بايد به تركيب آن دست زد؟ هيچ انسان عاقل و بالغي به خط دفاعي موفق پرسپوليس دست نمي‌زند ؛درحالي كه در پست مهاجم، اين تيم مشكلات عديده‌اي دارد. چرا انتقادي درباره مهاجمان نمي‌شود؟ پرسپوليس در نيم‌فصل گذشته 141 موقعيت درست كرده و 18 گل زده درحالي كه ذوب‌آهن از 101 موقعيت خود 22 گل زده است. اين نشان مي‌دهد خط حمله پرسپوليس اصلا موفق نيست. ولي چرا نمي‌گويند مهاجمان را تغيير بدهيد؟ از محسن ربيع‌خواه انتقاد مي‌كنند چون دوست دارند رامين رضاييان بازي كند. مي‌خواهند همه خطوط را به هم بريزند تا موفق‌ترين بخش پرسپوليس را تغيير بدهند. اگر هم جواب ندهد مي‌گويند برانكو مربي نيست. درباره خط حمله هم بايد بگويم كه مهدي طارمي و علي عليپور در بهترين شرايط خود نيستند. طارمي نياز دارد كه پيش‌فصل بگذراند. چون در ابتداي فصل به تركيه رفت و نتوانست خود را آماده فصل جديد كند.

او بيشتر در تمرينات تيم‌ملي بود و نوع تمرينات تيم‌ملي با باشگاه متفاوت است بنابراين نتوانست آمادگي لازم را براي حضور در مسابقات ليگ‌برتر كسب كند. علي عليپور هم به نظرم به لحاظ ذهني بايد تمركز بيشتري كند چون در حال حاضر در حالت ايده‌آل خود قرار دارد. در كنار اين‌ها پرسپوليس نياز به يك مهاجم حرفه‌اي دارد تا رقابت در بين بازيكنان اين تيم به وجود بيايد. يكي ديگر ازمشکلات پرسپوليس اين است كه در پست مدافع مركزي به شدت تحت فشار است و مدافع به اندازه كافي ندارد. بنابراين بايد اين خط را ترميم كند. اين در حالي است كه اين روزها بحث فروش محمد انصاري هم مطرح شده است. البته مسائل مالي هم گاهي در تصميمات تاثيرگذار است و نمي‌توان درباره اين موضوع از نظر فني بحث كرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افاضلی: برانكو تصميمات درستي گرفته است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..