تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




راهکار بهزیستی یک استان برای نجات دختران فراری

راهکار بهزیستی یک استان برای نجات دختران فراری

جامعه > آسیب‌ها - «خبرجنوب» نوشت: معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی فارس گفت: 70 درصد دختران فراری در فارس پس از مددکاری و پیگیریها به آغوش خانواده بازمی گردند.

معصومه فروتن افزود: اين دختران زماني كه در خانواده دچار مشكل ميشوند به دلايل مختلف از منزل فرار مي كنند و بهزيستي استان پس از ساماندهي آن ها را به سمت خانواده سوق ميدهد.
وي يادآور شد: در همين خصوص بهزيستي مراكزي تعبيه كرده كه اين دختران اگر آسيب ديده نباشند پس از پذيرش از طريق اورژانس اجتماعي در خانه سلامت نگهداري مي شوند.
فروتن گفت: به محض ورود دختران فراري به خانه سلامت استان كه در شيراز واقع شده است مددكاري بر روي آنها انجام ميگيرد و طي تعامل با مدرسه سعي ميكنيم آنها در اين مدت از تحصيل بازنمانند و به مدرسه بروند.
وي ادامه داد: مددكاري و مشاورههاي روانشناختي با خانواده دختران فراري نيز جزو خدمات ما است و حمايتهاي رواني و اجتماعي و مددكاري اولويتهاي بهزيستي فارس براي اين دختران است.
معاون امور توسعه پيشگيري بهزيستي فارس گفت: مددكاران ما در صورت لزوم پس از بررسيهاي مكرر حتي زمينه حمايتهاي مادي از خانواده هاي دختران فراري را فراهم ميكنند تا آن ها به آغوش خانواده بازگردند اما در صورتي كه كارشناسان تشخيص دهند كه بازگشت اين دختران به خانه آنها را دچار آسيب هاي روحي، رواني و فرار مجدد ميكند فعاليتهاي حمايتي ديگري را انجام
ميدهند.
فروتن افزود: دختران فراري كه شرايط خانواده آنها به نحوي است كه بازگشت به خانه باعث بروز مشكلاتي ميشود، در صورتي كه در سنين زير 18 سال باشند به خانه كودكان و نوجوانان بهزيستي استان منتقل خواهند شد و همزمان فعاليتهاي مشاورهاي نيز در خانواده آنها براي ايجاد شرايط مطلوب انجام مي شود.
معاون امور توسعه پيشگيري بهزيستي فارس يادآور شد: اگر دختران فراري در سنين بالاي 18 سال باشند سعي ميكنيم از طريق ازدواج يا اشتغال آنها را مستقل نماييم و تا زمان استقلال در مركز «خانه امن» در بهزيستي نگهداري مي شوند.
فروتن افزود: در حال حاضر يك خانه سلامت بهزيستي در شيراز فعال است و حدود 12 مركز اورژانس اجتماعي در سراسر استان به مردم خدمت ارائه مي دهد.
اين مسئول بهزيستي فارس در ادامه يادآور شد: در بحث كودكان خياباني نيز يك مركز روزانه و 2 مركز شبانه روزي براي ساماندهي آن ها در شيراز فعال است و همچنين يك مركز بازپروري زنان هم ويژه افرادي كه دچار انحطاط اخلاقي شدهاند به منظور انجام فعاليتهاي روانشناختي در زمينه دستيابي آن ها به استقلال از سوي بهزيستي در شيراز خدمات ارائه مي دهد.

۴۷۴۷



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «راهکار بهزیستی یک استان برای نجات دختران فراری»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..