تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیدار هیات بلند پایه نظامی عربستان از سودان/ تلاش برای همکاری خارطوم با ریاض در حمله به یمن

به گزارش خبرگزاری الشرق الاوسط (ا.ش.ا)، عبد الرحمن بن صالح البنیان فرمانده ستاد مشترک ارتش عربستان در دیدار با عماد عدوی همتای سودانی خود، در خصوص گسترش روابط نظامی دو کشور، انجام عملیات های نظامی مشترک گفت و گو کردند.
بر اساس توافق عربستان و سودان، مزدوران این کشور در جنگ عربستان سعودی علیه مردم یمن شرکت کردند.
بر اساس گزارش الشرق الاوسط ، انتقال تجربه های نظامی میان عربستان و سودان و تدوام فعالیت های مشترک نظامی میان دو کشور از دیگر موضوعات این گفت و گو بوده است.
روابط عربستان و سودان طی ماه های گذشته با سرمایه گذاری و کمک های نقدی ریاض به خارطوم افزایش یافته است و آل سعود در برنامه ریزی بلند مدت در صدد اجاره و تصرف زمین های کشاورزی این کشور است تا بتواند حضور و نفوذ خود را در این کشورگسترش دهد.
پیشتر اسامه فیصل وزیر کشور سودان اعلام کرده بود که در حال حاضر عربستان در سودان بیش از 111 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است و انتظار می رود این رقم ظرف چهار سال آینده دو برابر شود.
از سوی دیگر در ماه های گذشته پارلمان سودان با توافقنامه اعطای یک میلیون هکتار از زمین های کشاورزی این کشور به عربستان به مدت 99 سال اعلام موافقت کرد.
به گفته تحلیل گران، تقویت روابط عربستان و سودان در راستای سیاست گسترش نفوذ ریاض در کشور های فقیر آفریقا با استفاده از دلار های نفتی است و آل سعود تلاش می کند با تطمیع دولت و ملت کشورهای فقیر جای پایی در کشورهای مختلف پیدا کند.
از سوی دیگر ریاض تلاش دارد در بخش های مختلف اقتصادی بنابر ظرفیت های هر کشور بویژه در زمینه کشاورزی (از طریق اجاره و تملیک بلند مدت زمین ها ) سرمایه گذاری کند تا میزان وابستگی اقتصادی کشورش را به نفت کاهش دهد.
شبقک **9365**1917**مترجم: رضا میرزائی* انتشار دهنده:سید محمدباقر نوربخش

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیدار هیات بلند پایه نظامی عربستان از سودان/ تلاش برای همکاری خارطوم با ریاض در حمله به یمن»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..