تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زیباجو : مصرف نان در ایران ۶ برابر استاندارد دنیای است


مصرف نان در ایران ۶ برابر استاندارد دنیای است | لبنیات یک سوم دنیا


زندگی > تغذیه – همشهری آنلاین:
دبیر علمی همایش امنیت غذا، سلامت و توسعه با بیان اینکه مصرف نان در ایران ۶ برابر استاندارد دنیای است، افزود: این در حالی است که انسان ها ایران نصف تا یک سوم استاندارد دنیای لبنیات مصرف می‌کنند.

به گزارش مهر، شهریار دبیریان در همایش «امنیت غذا، سلامت و توسعه» با بیان مصرف پایین لبنیات در ایران نسبت به استاندارد دنیای گفت: مصرف لبنیات در کشورهای توسعه یافته به ۳۰۰ تا ۵۰۰ لیتر در سال می‌رسد و این در حالی است که انسان ها ایران به طور متوسط سالانه ۷۰ تا ۸۰ لیتر شیر و لبنیات مصرف می‌کنند.

دبیریان با اشاره به اهمیت موضوع امنیت غذایی در کشور تاکید کرد: درصد بالایی از انسان ها ما از کمبود کلسیم و ویتامین دی رنج می برند و تب مالت به گفته مسئولان وزارت بهداشت بالا رفته است.

دبیر علمی همایش امنیت غذا، سلامت و توسعه اضافه کرد: استفاده انسان ها از لبنیات سنتی و فله ای از عوامل اصلی گسترش تب مالت در جامعه است، بنابراین باید انسان ها را به سمت استفاده از لبنیات صنعتی استفاده کنیم.

وی گفت: ما معتقد نیستیم که فرآورده‌های سنتی باید تعطیل شود بلکه می‌گوییم صنعت باید شیر خام و پاستوریزه بهداشتی را به مراکز سنتی تولید لبنیات ارائه دهد.

دبیریان خاطرنشان کرد: مصرف لبنیات در ایران در حالی کمتر از استانداردهای دنیای است که اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها میزان مصرف شیر و لبنیات در کشور را ۴۲ درصد کم شدن داد.

حتما بخوانید :   علت سردی انگشتان دست و پا چه میتواند باشد؟

زیباجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زیباجو : مصرف نان در ایران ۶ برابر استاندارد دنیای است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..