تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




واکنش سفیر پیشین آمریکا در فلسطین اشغالی به بد زبانی نتانیاهو علیه اوباما

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه،‌ کریستر که در بین سال های 2001 تا 2005 سفیر آمریکا در سرزمین های اشغالی بوده است، تاکید کرد: لحن (تند) به کار رفته علیه رئیس جمهوری آمریکا بی سابقه است.
وی روز دوشنبه در گفت و گو با رادیو رژیم صهیونیستی تصریح کرد: یک هم پیمان هرچه هم از متحد خود خمشگین باشد نباید با این زبان و لحن با آن سخن گوید، چرا که اینگونه رفتارها نامناسب و غیر مقبول است.
وی گفت: نکته جالب آن است که در طول 8 سال گذشته (دوران ریاست جمهوری اوباما) روابط آمریکا – اسرائیل بسیار عمیق شده و بیش از هر زمان دیگری، توسعه یافته است.
سفیر پیشین آمریکا در تل آویو گفت که ما با اسرائیل بر سر مسائل بسیاری از جمله ایران به شدت اختلاف داریم، اما این اختلاف ها هرگز سبب نشد تا علیه اسرائیلی بد زبانی کنیم.
برخی از تحلیلگران معتقدند که استفاده نکردن واشنگتن از حق وتو در این قطعنامه شورای امنیت، رفتار انتقام آمیز اوباما از نتانیاهو می دانند.
نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از تصویب قطعنامه 2334 شورای امنیت علیه شهرک سازی،‌ ضمن آن که جان کری وزیر خارجه آمریکا را آماج حملات خود قرار داد، این قطعنامه را غیر قانونی خوانده و خواستار توقف فوری آن شد.
وی افزود: به جان کری وزیر خارجه آمریکا گفته بودم، دو دوست، همدیگر را به شورای امنیت نمی‌کشند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی آشکارا دولت اوباما را به تبانی و هماهنگی علیه تل آویو در صدور قطعنامه ضد شهرک سازی در شورای امنیت سازمان ملل متهم می کند.
وی روز یکشنبه در جلسه هفتگی کابینه رژیم صهیونیستی گفت: بر اساس اطلاعاتی که به دست ما رسیده است شکی نداریم که دولت اوباما اقدام به تصویب این قطعنامه کرده، از آن حمایت کرده و هماهنگی های لازم را در این باره انجام و خواستار تصویب آن شده است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته همچنین سفیر کنونی آمریکا در تل آویو را احضار کرد که این جلسه توبیخی 40 دقیقه به طول انجامید.
نتانیاهو همچنین به دلیل رای مثبت انگلیس به قطعنامه روز جمعه شورای امنیت در محکومیت شهرکسازی در سرزمین های اشغالی، دیدار خود با 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس را لغو می کند.
خاورم**9363**1010
مترجم:‌محمد تدو**انتشار دهنده:حسن معظمی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «واکنش سفیر پیشین آمریکا در فلسطین اشغالی به بد زبانی نتانیاهو علیه اوباما»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..