تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کودکان نباید تلویزیون تماشا کنند؟

سلامت نیوز: درست است که در همه کارتون‌ها و انیمیشن‌های ساخته شده برای کودکان سرانجام شخصیت‌های مثبت به پیروزی دست می‌یابند اما غالبا این موفقیت و پیروزی، با اعمال خشونت ممکن می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، پایگاه خبری تحلیلی تفتان روز دوشنبه مطلبی با عنوان تاثیر کارتون‌های خشن بر کودکان منتشر کرده است.

دراین مطلب آمده است: درست است که در همه کارتون‌ها و انیمیشن‌های ساخته شده برای کودکان سرانجام شخصیت‌های مثبت به پیروزی دست می‌یابند اما غالبا این موفقیت و پیروزی، با اعمال خشونت ممکن می‌شود.

با جلو رفتن زمان و پیشرفت روز به روز علم و تکنولوژی پیوسته بر زمان استفاده از وسایل ارتباط جمعی توسط مردم افزوده می‌شود. کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند. اما در جهان کودکان بازی‌های رایانه‌ای، انیمیشن‌ها و کارتون‌ها بیشتر از باقی این قبیل محصولات توجه آنها را به خود جلب کرده‌اند. بچه‌ها علاقه وافری به تماشای کارتون دارند.

شخصیت‌های این گونه کارتون‌ها الگوهای دوست داشتنی‌ای برای کودکان می‌شوند به گونه‌ای که از آنها حتی در بازی‌های روزمره شان استفاده می‌کنند، حتی عروسک‌هایی که از روی شخصیت این گونه کارتون‌ها طراحی شده را تهیه می‌کنند. با این تفاسیر و با این اثرات عمیق سوال این است که آیا دیدن این گونه کارتون‌ها برای کودکان مضر و پیامدهایش نگران کننده نیست؟!

در حال حاضر بسیاری از والدین احساس نگرانی می‌کنند و اعتقاد دارند این کارتون‌ها، کودکان را موجوداتی خشن، فریبکار و متمرد بار می‌آورند. ولی آیا واقعا کارتون‌های خشن مضر هستند؟ جواب مثبت است. درست است که در همه کارتون‌ها و انیمیشن‌های ساخته شده برای کودکان سرانجام شخصیت‌های مثبت به پیروزی دست می‌یابند اما غالبا این موفقیت و پیروزی، با اعمال خشونت ممکن می‌شود و از آنجا که طبق سخن پیشین کودکان با شخصیت‌های داستان‌ها و کارتون‌ها همزاد‌پنداری می‌کنند و در روزمره و بازی‌هایشان در جلد نقش‌های برگرفته از تماشای برنامه‌ها می‌روند و به نگاهی دیگر با آنها زندگی می‌کنند، لذا انتخاب محتوای این گونه برنامه‌ها از اهمیت بسزایی برخوردار است.
منبع: ایرنا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کودکان نباید تلویزیون تماشا کنند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..