تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بسیاری از موسسه های مدعی درمان با سلول های بنیادی غیر مجاز هستند

دکتر احمد رضا بهرامی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بسیاری از موسسه ها و مجموعه هایی که با عنوان درمان با سلول های بنیادی تبلیغ می کنند، در بخش آرایشی و آرایشگاه ها مدعی استفاده از این فناوری و دانش هستند.
وی با بیان اینکه تعداد مراکزی که به مفهوم اصلی و واقعی به موضوع درمان با سلول های بنیادی وارد شده اند ، بسیار معدود و اندک است، اظهار کرد: سلول های بنیادی موضوعی علمی، حساس و مهم است و درمان با این سلول ها بسیار تخصصی است و اینگونه نیست که در کوچه و بازار به این سهولت همه بدان ورود کنند.
وی اظهار کرد: باید رسانه های در این حوزه اطلاع رسانی کنند اما در عین حال مراقب باشند فناوری هراسی ایجاد نشود .
دکتر بهرامی افزود : اکثر این مجموعه ها اصلا نمی دانند این دانش چیست، برخی اگر از سلول درمانی استفاده می کنند در شرایط غیر استاندارد است و برخی هم موضوع اصلا ارتباطی به سلول درمانی ندارد و در هر سه مورد بسیار خطرناک و غیر قابل قبول است و مردم باید در مراجعه به این مراکز حساس و هوشیار باشند.
وی عنوان کرد : حتی برخی مدعی تولید صابون و قرص با استفاده از سلول های بنیادی می شوند که کذب محض است و سلول یک موجود زنده را چگونه می توان در آن حفظ کرد.
دبیر دومین کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازشناختی با بیان اینکه فناوری سلول های بنیادی یک فناوری استراتژیک است ، افزود : در بسیاری از کشورهای دنیا سرمایه گذاری عظیمی در این حوزه شده است و جمهوری اسلامی ایران هم در حوزه کاربردهای بالینی جایگاه نخست را در منطقه دارد .
وی ادامه داد: در حوزه علمی هم جمهوری اسلامی ایران از جمله کشورهای پیشرو در این حوزه بوده و در مرحله نخست این دانش یعنی دوره کشت سلول های بنیادی با دنیا هم سطح هستیم .
وی گفت: در ساخت سلول های بنیادی از سلول های عادی بدن هم جزو کشورهای برتر بوده ایم و امروز در دوره سوم یعنی شناخت درون سلول های بنیادی از نظر برنامه مولکولی کار در دست انجام است و این عرصه نیازمند سرمایه گذاری عظیمی است.
وی عنوان کرد : امروز دنیا در پی استفاده از رفتارهای نهفته سلول های بنیادی در طیف وسیعی از بیماری هاست و ما هم برای آنکه از این دانش عقب نمانیم نیازمند اعتبارات و حمایت های مالی قابل توجه هستیم .
وی تصریح کرد : در این حوزه منابع تخصصی و نیروی انسانی توانمند و علمی را در اختیار دار ولییم مشکل منابع مالی مورد نیاز است.
وی تصریح کرد : در مشهد هم تیم متخصصان مشهد در این حوزه از توان بالایی برخوردارند و با ادبیات سلول های بنیادی و جنبه های مولکولی این سلول ها برای ورود به حوزه ژن درمانی و غیره آشنا و متخصص هستند.
دکتر بهرامی افزود : در حوزه زیرساختی و نهادسازی و نیروی انسانی موفق بوده و خوب عمل کرده ایم و با حمایت مالی می توان در این حوزه هم سرآمد بود.
1906/6012خبرنگار: فاطمه یوسفی ** منتشر کننده : علی حیدر شاه حسینی

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بسیاری از موسسه های مدعی درمان با سلول های بنیادی غیر مجاز هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..