تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آقایان مصرف این گیاهان را جدی بگیرند

خوردن سبزیجات به طور کلی برای همه افراد توصیه می شود. اما برخی از این سبزیجات هستند که خوردن آن ها برای آقایان ضروری است. چرا که متابولیسم بدن آن ها به کمک این سبزیجات تا حد زیادی تنظیم و کنترل خواهد شد.

گیاهان مفید برای آقایان : چای سبز/کاهش التهاب پروستات

بهترین روش طبیعی برای کاهش تورم پروستات در مردان نوشیدن چای سبز است. از آنجا که التهاب پروستات در مردان به عوامل باکتریایی مربوط است، مصرف گیاهان دارویی با خاصیت ضد باکتریایی بسیار موثر است. گیاه چای سبز از جمله این گیاهان است که به دلیل خاصیت ضد باکتریایی و آنتی اکسیدانی که دارد تاثیر زیادی در بهبود التهاب پروستات در مردان دارد. برای این منظور درمانگران پیشنهاد می کنند مردان مبتلا به التهاب پروستات روزانه ۳ فنجان چای سبز بنوشند.

جعفری/درمان سنگ کلیه و مثانه

مردان مبتلا به سنگ کلیه و مثانه با نوشیدن دم کرده تخم جعفری و برگ های آن می توانند علاوه بر تسریع روند شکسته شدن سنگ ها به دفع آنها نیز کمک کنند. به گفته درمانگران شیوه های طبیعی درمان، علاوه بر نوشیدن دمنوش جعفری مصرف عصاره طبیعی این گیاه نیز می تواند به پاکسازی کلیه ها و مثانه کمک کند و با افزایش میزان ادرار و دفعات دفع آن به خروج سنگ های خرد شده و شکسته شده کمک کند.

برای تهیه دمنوش یا عصاره به دست آمده از سبزی جعفری کافی است یک دسته جعفری تازه را پاک کرده و خوب بشویید سپس آن را درون ۲ تا ۳ لیوان آب ریخته و روی حرارت به مدت ۲۰ دقیقه بجوشانید. آب به دست آمده از جعفری را خنک بنوشید. مصرف این دمنوش گیاهی در مدت زمانی ۲ هفته تاثیر زیادی در شکسته شدن سنگ ها و دفع آنها از کلیه و مثانه دارد.

گشنیز/رفع بدبویی دهان

بسیاری از درمانگران طب سنتی مصرف سوپ تهیه شده از برگ های تازه گشنیز را برای رفع بدبویی دهان به بیماران شان توصیه می کنند. برای تهیه این سوپ لازم است به جای استفاده از مخلوطی از خرد شده سبزیجات مختلف و بهاره، تنها از برگ سبز و تازه گشنیز استفاده کنید و این سوپ را به عنوان غذا یا پیش غذا یک وعده در روز و درهفته سه تا چهار بار میل کنید. علاوه بر این استفاده از تخم گیاه گشنیز در تسکین درد دندان هم بسیار است. برای این منظور کافی است مقدار اندکی از تخم گشنیز را بجوید و به این ترتیب به تسکین و آرامش درد دندان تان به صورت موقت کمک کنید.

زوفا/تقویت معده و درمان نفخ

در طب سنتی خواص مختلفی برای مصرف برگ های تازه گیاه زوفا، چای و جوشانده آن ذکر شده است. یکی از مفیدترین این خواص تاثیر آن در تقویت عملکرد گوارش به ویژه معده است. نوشیدن دمنوش این گیاه در طول هفته کمک می کند تا ناراحتی های معده مانند نفخ شکم برطرف شده و معده عملکرد بهتری را در بدن از خود نشان دهد. علاوه بر این مصرف چای این گیاه به تسکین اختلال های تنفسی، تسکین درد سینه در سرماخوردگی ها و به عنوان یک خلط آور مناسب و طبیعی به بیماران توصیه می شود.

زردچوبه/پیشگیری از آلزایمر

زردچوبه یکی از ادویه های خوشرنگ و بویی است که بیشتر ما برای تهیه و طبخ غذا از آن استفاده می کنیم. در حالی که این گیاه زرد رنگ به جز عطر و بو خواص دیگری هم دارد که از سوی دانشمندان نیز به تایید رسیده است. زردچوبه به جهت داشتن ماده ای به نام کورکومین از ضعف مغز و ابتلا به آلزایمر و فراموشی جلوگیری می کند.

زنجبیل/تقویت باروری در مردان

زنجبیل از جمله گیاهان دارویی با طبع گرم است که مزه ای تند و سوزاننده دارد. مصرف این گیاه به صورت تازه یا خشک شده آن تاثیرات درمانی بی نظیری به همراه دارد که یکی از بارزترین آن ها تقویت قوای جنسی است. این گیاه به دلیل طعم و عطری که به غذا می دهد یکی از پرمصرف ترین گیاهان دارویی و غذایی در میان مردم کشورهای شرقی است. مصرف روزانه زنجبیل به همراه غذاها، چای یا سالاد می تواند علاوه بر افزایش قوای جنسی به عنوان یک داروی طبیعی برای کاهش میزان کلسترول خون، کاهش چسبندگی پلاکت ها، افزایش قوت هضم و متابولیسم بدن مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر زنجبیل امروزه فرآورده های صنعتی دیگری از این گیاه دارویی تهیه می شود که در داروخانه ها به فروش می رسد. اسانس زنجبیل یکی از این فرآورده هاست که می توان روزانه ۲۰ تا ۳۰ قطره آن را به همراه غذا، سالاد و چای دو تا سه بار در طول روز مصرف کرد.

شاه تره/پیشگیری از بواسیر

در مکتب طب سنتی ایران از گیاهان دارویی متنوعی برای درمان بواسیر نام برده شده که استفاده خوراکی و موضعی از آنها در درمان این بیماری از سوی متخصصان طب سنتی توصیه شده است. گیاهانی چون شنبلیله، پیاز، شاه تره، گل میخک، کاسنی صحرایی، تره، بومادران و چای کوهی از جمله گیاهانی هستند که از سوی درمانگران شیوه های طبیعی درمان به بیماران توصیه می شوند.

این گیاهان بهتر است به صورت تازه مصرف شوند. به عنوان مثال درمانگران مصرف خوراکی این سبزی ها و گیاهان را در وعده های غذایی و به جای مواد اولیه در طبخ غذا بسیار توصیه کرده اند. خوردن کوکوی تهیه شده از تره تازه یا شاه تره و مصرف آن سه بار در هفته علاوه بر پیشگیری از ابتلا به بواسیر در درمان آن نیز بسیار موثر است.

شنبلیله/کاهش درد بواسیر

مرهم تخم شنبلیله یکی دیگر از داروهای گیاهی مسکن برای کاهش دردهای بواسیر است. با افزایش درد بواسیر در بیمار و التهاب ناحیه بواسیر بیمار امکان انجام فعالیت های روزانه خود را از دست داده و به سختی می تواند بنشیند یا برخیزد. در این حالت برای تسکین دردهای او مرهم تخم گشنیز از سوی درمانگر تجویز شده است.

برای تهیه این مرهم لازم است ۱۰۰ گرم از تخم نیمکوب شده شنبلیله را با ۴ لیوان آب مخلوط کرده و به مدت ۶ ۵ دقیقه بجوشانید. این مخلوط را پس از آنکه ولرم شد، صاف کرده و در موضع مبتلا به بواسیر کمپرس کنید. علاوه بر این استفاده موضعی از کوبیده گیاه شاه تره تازه نیز در درمان دردهای ناشی از بواسیر به ویژه نوع خارجی آن بسیار موثر است.

کانال اخبار آشپزباشی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آقایان مصرف این گیاهان را جدی بگیرند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..