تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موردی از آنفولانزای فوق حاد در کهگیلویه و بویراحمد گزارش نشده است

دکتر عبدالله بهمنش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به شیوع آنفولانزای فوق حاد پرندگان در برخی استانهای کشور تا اطلاع بعدی هرگونه خرید و فروش پرنده زنده در این استان ممنوع است.
وی تاکید کرد که برای مبارزه با موارد احتمالی آنفولانزای فوق حاد پرندگان در مناطق مختلف استان تدابیر لازم اندیشیده شده و اداره دامپزشکی این استان در آمادگی کامل به سر می برد.
بیماری آنفولانزای فوق حاد از طریق پرندگان مهاجر وارد ایران شده و در نزدیک به 9 استان کشور مشاهده شده است.
بهمنش خاطرنشان کرد که خرید و فروش پرندگان زنده ممنوع است و انتظار می رود محیط زیست استان هم شکار هرنوع پرنده را تا اطلاع بعدی ممنوع کند.
وی تاکید کرد که تردد و جا به جایی هر نوع دام و فرآورده های دامی در استان کهگیلویه و بویراحمد باید با مجوز دامپزشکی صورت گیرد و با متخلفین در این زمینه طبق قانون برخورد می شود.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت در نشست هایی با فرمانداران، بخشداران، مرغداران، کلینیک های دامپزشکی و کشتارگاه ها توصیه های لازم در زمینه بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان ارائه شده است.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد از تشکیل ستاد پیشگیری از آنفولانزای در این استان خبرداد.
پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی در کنار افزون بر 10 رودخانه و دریاچه 2 سد کوثر و شاه قاسم در کهگیلویه و بویراحمد فرود می آیند.
در ایران نیز بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان تحت تاثیر تیپ H5N1 برای نخستین بار در بهمن سال 1384 در «قوی های وحشی» تالاب بندر انزلی گزارش شد.
پرندگان وحشی و خصوصا پرندگان آبزی در مواقع شیوع بیماری HPAI تحت تیپH5N1 معمولا بدون علایم بالینی و با مرگ سریع و یا با علایم بالینی شامل علایم عصبی، لرزش سر و گردن، عدم تعادل در حرکت، پیچش گردن، حرکات و موقعیت های غیر طبیعی سر و بدن و مرگ در مدت زمان کوتاه همراه است.
در پرندگان اهلی افسردگی شدید، بی اشتهایی، کاهش تخم گذاری، اسهال سبز روشن تا سفید، علایم تنفسی و التهاب بافت ملتحمه، ژولیدگی پرها، تشنگی زیاد، خیز زیر پوستی در نواحی گردن، سر، صورت، تاج و ریش، سیانوزه (کبودی) شدن تاج و ریش، خونریزی های پتشی (کوچک) روی سطوح سروزی بدن و مرگ و میر ناگهانی تا 100 درصد گله را به همراه دارد.
خبرنگار:مسعود علیزاده**انتشار دهنده:حسینعلی راشکی
1662 /8005

انتهای پیام /*



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موردی از آنفولانزای فوق حاد در کهگیلویه و بویراحمد گزارش نشده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..