تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علائم و درمان سندروم روده تحریک پذیر

علائم و درمان سندروم روده تحریک پذیر

 

بیماری روده ی تحریک پذیر که بیشتر زنان را قربانی میکند در جامعه بسیار شایع است . یکی از انواع این بیماری که کمتر شناخته شده نیز نوع L G  آن بوده که فرد بدون اینکه دفع گاز روده انجام دهد ، بیدلیل بوی محتویات روده ی وی به بیرون نشت میکند و باعث شده وی بوی نامطبوعی بدهد. متاسفانه این بیماران بعلت شرم از حضور معمولا بسیار منزوی میشوند . این بیماری ممکن است علتهای مختلفی داشته باشد و یا با یک شوک ناگهانی و استرس شدید شروع شود .

 

به گفته یک دکتر داروساز، سندروم روده تحریک پذیر برخلاف باور عامه مردم به سه حالت اسهال، یبوست یا دردهای شکمی تظاهر می کند و در حالی که زنان ۳ برابر بیشتر از مردان به آن مبتلا می‌شوند، در صورتی که هر کدام از این علایم بیش از ۳ ماه تکرار شود نیز نشاندهنده ابتلای فرد به این بیماری است.

 

دکتر صابر عربیان با تاکید بر این‌که برای تشخیص این بیماری آزمایش خاصی وجود ندارد،  تصریح کرد: این اختلال یک بیماری خوش خیم است که معمولا خود به خود بهبود پیدا می کند و در صورت بروز علایم دردناک و آزاردهنده ظرف مدت ۳ ماه می‌توان از درمان دارویی استفاده کرد اما مهمترین عامل برای کنترل و پیشگیری از بروز آن حفظ آرامش و دوری از اضطراب و استرس است.

 

وی در خصوص درمان دارویی برای التیام علایم آزاردهنده سندروم روده تحریک پذیر گفت: اگر علامت اصلی این بیماری یبوست باشد، فرد باید از رژیم غذایی پر فیبر پیروی کند و با تشخیص پزشک مربوط از داروی پسیلیوم که یکی از ترکیبات موثر آن اسفرزه است به همراه مایعات زیاد استفاده کند. البته درمان های دارویی دیگری وجود دارد که با حداقل دوز طی مدت ۴ تا ۶ هفته منجر به التیام بیماری می شود.

 

دکتر عربیان افزود: اگر بیماری با اسهال تظاهر کند شیوه درمانی، اجتناب از مصرف خوراکی هایی است که منجر به تحریک روده و اسهال می شود. مصرف برخی داروهای ضد اسهال یا داروهایی که جنبه درمان کنندگی و پیشگیری دارند نیز توسط پزشک تجویز می شود.

 

این دکتر داروساز با اشاره به اینکه اگر دردها و انقباضات شکمی، تظاهر اصلی سندروم روده تحریک پذیر باشد، بیمار با تجویز پزشک باید از داروهای شل کننده عضلانی همچون هیوسین و داروهای جدیدتری که برای کنترل بهتر درد تولید شده اند استفاده کند گفت: در دردهای شدید شکمی، این نوع داروها به همراه داروهای ضد افسردگی سه حلقه ای جهت کاهش همزمان فشارهای روانی تجویز می شود.

 

دکتر عربیان همچنین اظهار کرد: روغن نعنا برای رفع دردهای شکمی ناشی از روده تحریک پذیر مفید است. این روغن گیاهی اغلب به شکل کپسول تولید می شود و چون نعنا خاصیت ضد گرفتگی عضلانی دارد می تواند تا حدود زیادی تاثیر گذار و درمان کننده باشد.

 

مطالب مرتبط:

 

نکات مهم درمان طبیعی برای مشکلات روده

 

سندرم روده تحریک پذیر است




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علائم و درمان سندروم روده تحریک پذیر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..