تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فروش 400میلیون ریالی هنرمندان قاین درنمایشگاه صنایع دستی شرق کشور/ راه اندازی کارگاه شیشه گری سنتی درقاین

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباسی رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری قاین در گفتگو با  نسیم قائن اظهارداشت: شهرستان قاین به عنوان قطب صنایع دستی خراسان جنوبی مطرح شده است ودردومین نمایشگاه شرق کشور نیز هنرمندان وصنعتگران توانمندیهای شهرستان را به خوبی به نمایش گذاشتند .

وی افزود: هنرمندان وصنعتگران شهرستان هدفمند در این نمایشگاه که با حضور استانهای شرق کشور وشهرستان های استان بود شرکت کردند وتوان هنری خودرا در 10غرفه به نمایش گذاشتند .

وی اجرای برنامه زنده در نمایشگاه را یکی از مزیت های کارهنری هنرمندان قاین بیان کرد وگفت: این کارباعث شده بود که بازدید کنندگان بیشتری نیز به سمت غرفه های هنرمندان شهرستان رفته ولذا در فروش محصولات هم تاثیر گذار بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری قاین برپایی این نمایشگاه را از بُعد اقتصادی برای هنرمندان بسیار مفید دانست وگفت: علاوه برجنبه اقتصادی معرفی کارهای هنری صنعتگران نیز در اولویت بوده است وبه طوری که یکی از هنرمندان شهرستان قاین در عرصه سفره آردی که نشان ملی اصالت را نیز گرفته است برای برپایی نمایشگاه در استان گلستان به صورت رایگان دعوت شد .

عباسی با اشاره به درآمد حداقل 400میلیون ریالی هنرمندان دراین نمایشگاه گفت: این میزان فروش بیشتر مربوط به فروش جاجیم ،ماشته وسفال سرامیک بوده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان قاین درادامه  به برنامه ها وطرح های این مجموعه برای هنرمندان وصنعتگران اشاره کرد وگفت: دربازدید هایی که مسئولین استانی وشهرستانی از غرفه های نمایشگاه هنرمندان شهرستان قاین در محل برپایی این نمایشگاه داشتند هنرمندان یکی از مسائلی را که مطرح کردند ایجاد بازار فروش وبازارچه دائمی برای محصولات بود که فرماندار قاین قول پیگیری این موضوع را باتوجه به مصوبه ای که قبلا دراین زمینه داشته ایم داد.

وی گفت: ما هم به جد پیگیر بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرستان هستیم.

عباسی درادامه افزود: درهمین راستا اقدامات اولیه برای راه اندازی خانه صنایع دستی در خانه قدیمی موسوی در7غرفه فراهم شده است ودر دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی هدف از راه اندازی خانه صنایع دستی را آموزش،تولید وفروش محصولات هنرمندان بیان کرد وگفت: این مکان می تواند محلی برای بازارچه صنایع دستی داخلی نیز باشد.

عباسی افتتاح اولین کارگاه رنگرزی سنتی با اعتباری بالغ بر 450میلیون ریال در روستای روم را از دیگر پروژه های هنرمندان شهرستان درعرصه کارهنری اعلام کرد وگفت: تجهیزات دستگاه خریداری ودر مرحله نصب قرارداردودر دهه فجر این کارگاه سنتی بهره برداری خواهد شد.

وی به فعالیت های شرکت جاجیم بافی هزارگل قهستان اشاره کرد وگفت: این شرکت تعاونی یکی از فعال ترین شرکت های تولیدی شرق کشور است که با ایجاد اشتغال در روستای روم توانسته است برای بیش از70نفردرروستا شغل ایجاد کند .

عباسی گفت: درهمین راستا معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان در نشست خبری که با خبرنگاران داشت اعلام کرد که صنایع دستی روستای روم وخراشاد قابلیت ثبت جهانی رادارند که دراین زمینه مشاورانی که در زمینه ثبت جهانی صنایع دستی در اصفهان وشیراز کارکرده اند با هزینه شخصی این شرکت به روستا خواهند آمد وشاخص هایی که برای ثبت شدن یک اثر هنری نیاز است را بررسی خواهند کرد وامیدواریم که روستای روم بتواند دررمینه ثبت جهانی صنعت جاجیم بافی نیز موفق باشد.

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری قاین با اشاره به احیای رشته ماشته بافی در شهرستان قاین توسط یکی از هنرمندان این رشته گفت: این اثر هنری جزء صناعیع دستی استان لرستان می باشد که هنرمند شهرستان قاین 2ماه در این استان آموزش دیده واکنون توانسته است با احیاء این رشته وراه اندازی کارگاه ماشته بافی  گامی موثردر ایجاد اشتغال درشهرستان بردارد.

عباسی ازراه اندازی کارگاه شیشه گری سنتی درشهرستان خبر داد وگفت: طرح جامع آن آماده شده است ویکی از هنرمندان این رشته که از اساتید دانشگاه پیام نور قاین نیز می باشد 500میلیون ریال وام کم بهره دریافت کرده است وبه زودی کارگاه شیشه گری سنتی درشهرستان را راه اندازی خواهد کرد .

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فروش 400میلیون ریالی هنرمندان قاین درنمایشگاه صنایع دستی شرق کشور/ راه اندازی کارگاه شیشه گری سنتی درقاین»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..