تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کودکان مادران سیگاری مشکل کلیوی دارند

کد خبر: ۴۴۸۸۲۴

۱۶  بازدید

خبرگزاری ایسنا: محققان دریافتند مادرانی که در دوران بارداری سیگار می‌کشند، کودکانشان در آینده مشکلات کلیوی خواهند داشت.

 نتایج تحقیقات جدید نشان داده است مادران باردار در دوران بارداری باید از سیگار کشیدن خودداری کنند تا از اختلال کلیه در کودکانشان جلوگیری شود.

نتایج بررسی‌ها نشان داده است کودکانی که از مادران سیگاری متولد شده‌اند، در مقایسه با کودکانی که از مادران غیرسیگاری متولد شده‌اند، بیشتر با مشکلات کلیوی روبرو هستند.

این یافته‌ها حاکی از آن است که سیگار کشیدن مادر باردار از عوامل خطر برای وجود پروتئینوری دوران کودکی(میزان غیرطبیعی پروتئین در ادرار) است که عامل مهمی در بیماری کلیه است.

در این مطالعه  پروتئینوری ادرار 44 هزار و 595 کودک از بارداری مادر تا سه سالگی بررسی شد.

سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری با افزایش 1.24 برابری پروتئینوری کودک همراه است که این افزایش منجر به بروز بیماری‌های کلیوی می‌شود.

این اثرات در سلامت کلیه کودکان سه ساله بسیار مشهود است.

کوجی کاواکامی از دانشگاه کیوتو ژاپن اظهار کرد: سیگار کشیدن مادر در دوران بارداری با عواملی مثل تولد زودرس، وزن کم هنگام تولد و خفگی نوزادان همراه است. علاوه بر این عوارض جانبی بسیار دیگری هم خواهد داشت.

این یافته‌ها در مجله Society of Nephrology (CJASN­) منتشرشده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کودکان مادران سیگاری مشکل کلیوی دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..