تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقال گونه نادری از آنفلونزای پرندگان به یک دامپزشک از طریق گربه ای که یک کبوتر مبتلا را خورده بود

انتقال گونه نادری از آنفلونزای پرندگان به یک دامپزشک از طریق گربه ای که یک کبوتر مبتلا را خورده بود

سه روز پیش شبکه رادیویی NPR گزارش کرد که ابتلای 45 گربه به H7N2، گونه ای نادر از آنفلونزای مرغی که توانسته از پرندگان به گربه سانان منتقل شود مورد تایید قرار گرفته است. اما صبح روز پنجشنبه، اداره بهداشت نیویورک اعلام کرد که H7N2 از گربه ها به انسان منتقل شده و توانسته دامپزشکی که از گربه های مبتلا به آنفلونزای مرغی نگهداری می کرد را مبتلا سازد. در ادامه با تک شات همراه باشید.


این اداره در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد:

یک نفر از 350 نفری که مورد آزمایش قرار گرفته بودند مبتلا به H7N2 بوده است؛ این شخص دامپزشکی است که به مدت طولانی با ترشحات تنفسی گربه های بیماری که در مرکز مراقبت از حیوانات منهتن نیویورک نگهداری می شدند در تماس بوده است.


این نخستین باری نیست که گربه ها به آنفلونزای مرغی مبتلا می شوند، اما NPR گزارش می کند این نخستین باری است که این بیماری از گربه به انسان منتقل شده است. گربه ای که حدس زده می شود در این مورد خاص "بیمار صفر" بوده است، یک گربه 12 ساله است که احتمالا یک کبوتر مبتلا را خورده و یا با گربه دیگری که این کبوتر را خورده در ارتباط بوده است.


دکتر جی وارما، معاون بخش کنترل بیماری های نیویورک اظهار کرده است:

متاسفانه، بیماری با علایم خفیف آغاز شد و سپس به ذات الریه تغییر یافت و در نهایت به دلایل انسان دوستانه به حیات گربه مبتلا به دلیل وخامت بیماری با کمک پزشکی پایان داده شد.


اکثریت گربه هایی که نتیجه آزمایشات آنها مثبت است، علایم خفیفی از بیماری را نشان می دهند و معمولا پس از مدتی بهبودی می یابند و تاکید اداره بهداشت هم بر این است که شانس انتقال بیماری بسیار ضعیف است:

خطر انتقال H7N2 از گربه به انسان بسیار ضعیف است. افرادی که علایمی مشابه آنفلونزا دارند ممکن است دچار آنفلونزای فصلی یا سایر ویروس های تنفسی که بطور معمول در زمستان دیده می شوند باشند. علایم ویروس های آنفلونزای فصلی و H7N2 بسیار مشابه هستند و داروهایی که برای درمان آنفلونزای فصلی مورد استفاده قرار می گیرند همچنین قادرند عفونت های ناشی از ویروس H7N2 را درمان کنند. افرادی که در شرایط خاص سلامتی به سر می برند یا سیستم ایمنی آنها به هر دلیلی تضعیف شده و همچنین زنان باردار در برابر آنفلونزای فصلی و همچنین H7N2 آسیب پذیرتر هستند.

اداره بهداشت اعلام کرده است صاحبان حیوانات خانگی "نباید اجازه دهند حیوان بیمار صورت آن ها را لیس بزند و توصیه می شود اگر گربه تان علایمی مانند آنفلونزا را از خود نشان می دهد از بغل کردن او بپرهیزید." در صورت تداوم علایم، حیوان خود را به دامپزشک نشان دهید.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقال گونه نادری از آنفلونزای پرندگان به یک دامپزشک از طریق گربه ای که یک کبوتر مبتلا را خورده بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..