تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




افزایش شیوع ایدز از طریق روابط جنسی

کد خبر: ۴۴۸۷۵۷

۵  بازدید

معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن هشدار نسبت به شیوع و گسترش بیماری ایدز در کشور، گفت: تاکنون 33 هزار مبتلا به ویروس ایدز در کشور شناسایی شده اند.

خبرگزاری ایرنا: معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن هشدار نسبت به شیوع و گسترش بیماری ایدز در کشور، گفت: تاکنون 33 هزار مبتلا به ویروس ایدز در کشور شناسایی شده اند.

دکتر علی اکبر سیاری در بندرعباس با اشاره به تغییر الگوی انتقال ایدز به سمت تماس جنسی، بیان داشت: طی 15 سال اخیر انتقال ایدز از طریق جنسی تنها 15 درصد رشد داشته، اما در نیمه نخست امسال 43 درصد انتقال این ویروس از طریق تماس جنسی بوده که این مساله زنگ خطری جدی برای جامعه است.
 
وی با بیان اینکه از مجموع مبتلایان به ایدز در کشور بیش از هشت هزار نفر فوت کرده اند، خاطرنشان کرد: هم اکنون حدود 18 هزار نفر تحت درمان هستند.
 
سیاری با اشاره به شناسایی 34 مادر باردار مبتلا به ایدز در کشور در نیمه نخست امسال، خاطرنشان کرد: از این شمار، 32 نوزاد به سلامت به دنیا آمدند اما دو نوزاد به دلیل مراجعه دیگر هنگام مادر، جان خود را از دست دادند.
 
وی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در خصوص اطلاع رسانی نسبت به بیماری ایدز و آگاه و حساس سازی مردم نسبت به این بیماری، بیان داشت: هم اکنون میزان شیوع این بیماری در کشور برخلاف کشورهای پیشرفته روند افزایشی به خود گرفته و سن شیوع نیز متاسفانه کاهش یافته است.
 
معاون بهداشتی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای کنترل این بیماری انجام می دهیم، گفت: برای اطلاع رسانی در زمینه ایدز با مشکلات و محدودیتهای فرهنگی مواجه هستیم و نیازمند همکاری جدی رسانه ها و دیگر گروه های تاثیرگذار هستیم.
 
سیاری با اشاره به اینکه هرمزگان جزء استان های پرخطر درخصوص بیماری ایدز است، تصریح کرد: متاسفانه میانگین ابتلا زنان در این استان نیز بالاتر از متوسط کشوری است.
 
ایدز که ششمین بیماری کشنده جهان محسوب می شود، در همه کشورها، در گروه های سنی متفاوت، نژادهای مختلف و در هر دو جنس نه به عنوان یک مشکل بهداشتی بلکه به عنوان یک معضل اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مطرح است.
 
خوشبختانه مسئولان به اهمیت آگاه سازی مردم نسبت به این بیماری و آموزش به قشرهای مختلف به منظور پیشگیری از ابتلاء به آن واقف هستند.
 
امروز نگاه ها به این بیماری تا حدودی تغییر کرده، هرچند که شرایط چندان هم مساعد نیست اما همین که بیشتر افراد تیک تیک بمب ساعتی ایدز را جدی گرفتند، خود جای شکرگذاری و نشان از آن دارد که آگاه سازی مردم و اطلاع رسانی در خصوص این بیماری بی تاثیر نبوده است.
 
تاکنون 78 میلیون نفر در دنیا به ویروس ایدز مبتلا شده اند که 35 میلیون نفر آنها فوت کرده‌اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «افزایش شیوع ایدز از طریق روابط جنسی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..