تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وقتی باکتری ها به کمک شارژ باتری ها می آیند

به تازگی محققان یکی از دانشگاه های آمریکا در نیویورک توانستند بر روی برگ کاغذ، باتری درست کنند که توسط میکروب ها تقویت و شارژ می شود.

وقتی باکتری ها به کمک شارژ باتری ها می آیندبه گزارش خبرنگار دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اخیرا محققان یکی از دانشگاه های آمریکا در نیویورک توانستند بر روی برگ کاغذ، باتری درست کنند که توسط میکروب ها تقویت و شارژ می شود.
هدف از اجرای این ایده ساختن باتری‌های میکروالکترونیک یکببار مصرف است. ولی از مهم‌ترین ویژگی های این نوع باتری‌ها، می توان به  قابلیت کار کردن آن برای چندین هفته با استفاده از ماده ای که سرشار از باکتری است، نام برد.

محققان این ابتکار بر ابن باورند که این راه ساختن، باعث پایین آمدن زمان و هزینه می‌شود و طراحی منحصربفرد آن می‌تواند یک انقلابی نو در عرصه استفاده از بیوباتری‌ها به‌عنوان یک منبع انرژی در منطقه های دورافتاده، خطرناک یا با منابع جزیی باشد.

محققین این پروژه برای رسیدن به این هدف، از یک تکه کاغذ کروماتوگرافی و یک نوار از نیترات نقره که در زیر یک لایه از موم قرار دارد استفاده کردند. در قسمت دیگری از کاغذ، از پلیمر رسانا به‌عنوان آنود استفاده شده است و مادده سرشار از باکتری نیز درون یک مخزن ریخته شد. در این حالت واکنش سلولی باعث تقویت و شارژ باتری خواهد شد.

قطعا با این نوع باتری نمی‌شود یک خودرو را به‌راه انداخت؛ ولی از آن برای تقویت و شارژ یک دستگاه کوچک می‌توان استفاده کرد. محققین معتقدند که باتری ساخته شده قادر است تا سنسورهای گلوکزی را به جریان بیاندازد؛ پاتوژن‌‌ها را شناسایی کند یا این‌که الکترونیک‌های کوچک را بدون این‌که تأمین‌کننده‌های معمول انرژی در اختیار باشد؛ زنده نگه دارد.

در پایان به یک مورد دیگر هم می توان اشاره کرد؛ این تیم در اوایل سال میلادی جاری از طرح جدیدی رونمایی کرده است که از ستاره‌هایی که نینجاها به دشمنان خود پرتاب می‌کنند الهام گرفته شده است.

منبع:سایبر بان
انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وقتی باکتری ها به کمک شارژ باتری ها می آیند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..