تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ترفند کثیف مافیای گوشت

به گزارش افکارنیوز،

«منصور پوریان» با تاکید براین که اکنون در بخش تولید دام زنده سبک و سنگین و تامین گوشت قرمز کشور کمبودی نداریم ، افزود: متاسفانه دامپرور تاکنون مجبور بود دام زنده را با قیمت پایین (با چک و سفته) که خریدار قدیمی یا سنتی به او تحمیل می کرد، بفروشد، اما اکنون که شرایط تغییر کرده و خریداران سنتی به حاشیه رفته اند، خریدار باید به شکل نقدی دام را از دامپرور خریداری کند.وی اظهار داشت: در واقع این شرایط به مذاق خریداران دام زنده خوش نمی آید و به هر ترتیبی به دنبال ایجاد شرایطی برای کسب سود بیشتر هستند.پوریان با بیان این که وضعیت تولید دام زنده از شرایط خوبی برخوردار است و افزایش قیمت در گوشت قرمز نداریم، تصریح کرد: امروز قیمت نقدی هر کیلوگرم لاشه بره نر ایرانی درب دامداری 125 هزار ریال و برای میش 100 هزار ریال است.به گفته وی، درحال حاضر وضعیت تولید دام زنده کشور از شرایط معیشتی خارج شده و به سمت اقتصادی شدن پیش می رود، به طوری که با افزایش زایش های 13میلیونی به جمعیت دامی کشور باید به فکر صادرات باشیم.

** گوشت قرمز وارداتی 400 هزارریال

رییس شورای تامین کنندگان دام زنده کشور افزود: همچنین افراد سودجو به دنبال واردات ارزان قیمت هستند تا بتوانند این محصولات را با قیمت های بالاتری به فروش برسانند. به طور مثال هر کیلو لاشه گوشت وارداتی از ارمنستان با قیمت بره ایرانی به قیمت 400 تا 450 هزارریال به فروش می رسد، درحالی که نرخ لاشه بره ارمنی در مرز کیلویی 120 تا 130 هزار ریال تمام می شود.

** صادرات دام زنده کاهش یافت

وی با بیان این که صادرات دام زنده ایران کم و ناچیز است، گفت: با توجه به گرانی های اخیر بازار گوشت قرمز، صادرات دام زنده کاهش بیشتری یافته است.

پوریان افزود: صادرات دام زنده به دلیل قیمت بالای تمام شده این محصول در کشور برای ما مقرون به صرفه نیست و همچنین قیمت گوشت در بازار مصرف ایران گران تر از بازارهایی است که ما اکنون به آنها صادرات داریم.

** صادرات 20 هزارتن دام زنده در دو ماه

رییس شورای تامین کنندگان دام زنده کشور ادامه داد: مجموع صادرات دام زنده در ماه های آبان و آذر امسال حدود 20 هزار تن از استان های شیراز، کرمانشاه و خوزستان انجام شده است.

** توزیع گوشت قرمز ساماندهی شود

پوریان گفت: اکنون تولید و تامین گوشت قرمز از شرایط مناسبی برخوردار است، اما متاسفانه توزیع گوشت که در دست اتحادیه گوشت گوسفندی است نیازمند ساماندهی و اصلاح است.

به گفته وی، اکنون باید لاشه گوسفندی با قیمت حداکثر 250 هزارریال به دست قصابی ها برسد. بررسی های میدانی بازار گوشت قرمز از افزایش مجدد قیمت آن در بازار مصرف خبر می دهد.

چندی پیش رییس شورای تامین کنندگان دام زنده کشور، قیمت منطقی هر کیلوگرم گوشت گوسفندی 280 هزار ریال و گوساله 180 هزار ریال اعلام کرده بود و نرخ های بیش از این را اجحاف در حق مصرف کنندگان می داند.

همچنین شیوه عرضه تفکیکی گوشت قرمز را در کشور اشتباه دانست و افزود: اکنون هر کیلوگرم دام زنده گوسفندی 120 هزار ریال و گوساله 124 هزار ریال از دامداران خریداری می شود که به صورت منطقی هر کیلوگرم گوشت گوسفندی باید 280 هزار ریال و گوساله 180 هزار ریال عرضه شود.به گفته رییس مجمع ملی صادرکنندگان دام ایران، فرایند کشتارگاه به شکلی نیست که هر کیلوگرم گوشت گوسفندی و گوساله با قیمت 380 تا 450 هزار ریال در بازار عرضه شود و این اقدام دلالان و سودجویان اجحاف در حقوق شهروندان است.

وی تاکید کرد بازار کنونی گوشت گوسفندی دارای حباب بیش از 200 هزار ریالی است.

حال نیاز مصرفی گوشت قرمز کشور نزدیک به 900 هزارتن در سال است که بیش از 800 هزار تن آن از تولیدات داخلی و کمتر از 10 درصد از راه واردات تامین می شود.

براساس آمارها، سرانه تولید گوشت قرمز کشور برای هر نفر 10 کیلو و 500 گرم و سرانه مصرف آن 11 کیلو و 500 گرم است؛ در حالی که سرانه مصرف جهانی گوشت قرمز به ازای هر نفر بدون احتساب گوشت خوک 13 کیلوگرم است.اکنون 75 کشتارگاه صنعتی و 305 کشتارگاه سنتی در کشور فعالیت می کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ترفند کثیف مافیای گوشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..