تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصویر جدید کاسینی وجود ابرهای تابستانی در زحل را اثبات کرد

تصویر جدید کاسینی وجود ابرهای تابستانی در زحل را اثبات کرد

فضاپیمای کاسینی این روزها سرگرم انجام ماموریت های روزانه خود است و در نهایت، در شهریور سال 2017 وقت خداحافظی با آن فرا خواهد رسید. برخی از تازه ترین تصاویری که کاسینی به زمین فرستاده به ما درک بهتری از قمرهای اطراف سیاره زحل می دهد. با تک شات همراه باشید.


دوربین های این فضاپیما دو تصویر کاملا متفاوت از مناطق شمالی تایتان به ثبت رسانده اند. همانطور که شما نیز در تصاویر در ادامه همین خبر مشاهده می کنید، تصویر سیاه و سفید به وضوح ویژگی های سطحی بزرگترین قمر زحل را نشان می دهد. تصویر دیگر قمری را نشان می دهد که سطح اش توسط ابرهای روشن پوشیده شده است. این تصاویر طی بازه زمانی هفتم تا بیست و پنجم جولای سال 2016 به ثبت رسیده اند.


اما اگر این تصاویر در یک بازه زمانی مشابه گرفته شده اند، چرا فقط در یکی از آنها ابر وجود دارد؟ طبق اعلام تیم کاسینی، پاسخ این سوال در جو غبارآلود تایتان و دو دوربین متفاوت این فضاپیما: ISS و VIMS نهفته است. وجود ابرها در این نقطه طبیعی است، چرا که مدل سازی های کامپیوتری نشان می دهند که ابرها در زمان آغاز تابستان شمالی در آنجا وجود دارند. با این حال، در تصویر سیاه و سفید دیده نمی شوند، چرا که این دوربین از امواج کوتاه مادون قرمز استفاده می کند و ابرها در مقایسه با لایه غبار، دورتر از دوربین قرار دارند. از سوی دیگر، دوربین VIMS از امواج با طول بیشتری استفاده می کند و به همین علت، موفق به ثبت این ابرها شده است.

titan


کاسینی علاوه بر تایید اینکه ابرها بر فراز بخش های شمالی تایتان به هنگام فرا رسیدن تابستان به حرکت در می آیند، چندی پیش تصویری از یک قمر دیگر زحل با نام پاندورا به ثبت رساند. این تصویر در بیست و هشتم آذر سال جاری به ثبت رسید.

pandora
همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصویر جدید کاسینی وجود ابرهای تابستانی در زحل را اثبات کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..