تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پلیس کالیفرنیا به اطلاعات ذخیره شده در یک گوشی آیفون 5 دسترسی پیدا کرد

پلیس کالیفرنیا به اطلاعات ذخیره شده در یک گوشی آیفون 5 دسترسی پیدا کرد

دستگاه cellebrite چند وقتی است که شروع به کار کرده و به اپراتورهای موبایل اجازه می دهد فهرست مخاطبین و سایر اطلاعات کاربران را در صورتی که گوشی جدیدی بخرند، از دستگاه قدیمی به دستگاه جدید منتقل کنند. همچنین ،تا پیش از این چند بار اتفاق افتاده که نام یک گوشی جدید پیش از رونمایی رسمی از طریق این دستگاه افشا شده است. در ادامه با تک شات همراه باشید.


به تازگی، اطلاعاتی از سوی یک شرکت حقوقی منتشر شده که نشانگر عمق اطلاعاتی است که می توان از یک آیفون 5 مجهز به iOS 8 بدست آورد. این نسخه از iOS اولین نسخه ای بود که رمزنگاری مرتبط با رمزعبور را ارائه می کرد، و دستگاه Cellebrite قادر به شکستن رمزهای عبور گوشی های آیفون 4s و جدیدتر از آن نیست. اما مالک این آیفون 5 برای گوشی خود رمزعبور تعیین نکرده بوده است. به این ترتیب، اداره پلیس کالیفرنیا موفق شد از یک کامپیوتر مخصوص برای اجرای Cellebrite روی این گوشی استفاده کند و از فرایندی که کل اطلاعات موجود در حافظه گوشی را به یک باره خالی می کند کمک بگیرد. جالب است که بعضی اطلاعات پاک شده نیز در این فرایند بازیابی شدند.


اگر شما هم تردید دارید که چقدر اطلاعات را می توان از یک گوشی با چهار سال عمر به دست آورد، از دریافت پاسخ شگفت زده می شوید. اطلاعات مربوط به خود گوشی از جمله شماره IMEI اختصاصی و شماره تلفن بازیابی شده است. موقعیت جغرافیایی هر عکسی که در گوشی بوده روی نقشه مشخص است و تمام چت های انجام شده بین صاحب گوشی و مخاطبینش و شماره تلفن آنها نیز بازیابی شده. همچنین، تمام یوزرنیم و پسوردهایی که صاحب گوشی روی این گوشی بکار رفته بازیابی شده. حتی شناسه و رمز حساب کاربری اینستاگرام وی نیز مشخص شده است.


تمام شبکه های وایرلسی که به آن وصل شده و شماره تلفن هایی که با آنها تماس داشته و زمان برقرای تماس ها نیز به ثبت رسیده و مشخص شده است. فهرست مخاطبین، یادداشت ها، پیام های صوتی و غیره نیز آشکار شده است.


با این اوصاف، به خوبی مشخص می شود که چرا مامورین پلیس تا این اندازه برای دستیابی به اطلاعات ذخیره شده در گوشی مظنونین علاقه دارد.

iphone iphone
همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پلیس کالیفرنیا به اطلاعات ذخیره شده در یک گوشی آیفون 5 دسترسی پیدا کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..