تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مشارکت کودکان مشهدی در برگزاری جشن‌های دهه فجر امسال

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده از مشارکت کودکان مشهدی در برپایی جشن‌های دهه فجر امسال از طریق جشنواره «غنچه‌های امید» خبر داد.

مشارکت کودکان مشهدی در برگزاری جشن‌های دهه فجر امسالبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛حمید صادقی گفت: امسال دومین سالی است که جشنواره«غنچه های امید» ویژه مهدها و پیش دبستانی‌های سطح شهر وحاشیه شهر مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود:  اولین دوره از این جشنواره در سال گذشته در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار شد و دومین جشنواره به همین مناسبت با رویکردی جدید و با مشارکت معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه امام رضا(علیه السلام) در اوایل دی ماه  شروع به فعالیت می کند.

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده اظهار داشت: کودکان در این جشنواره از طریق مربیان خود آموزش‌هایی در خصوص اجرای سرودهای انقلابی و دکلمه با موضوعات مرتبط با موضوع دهه فجر و ... می‌بینند و در نهایت در جشنواره «غنچه‌های امید» به ارائه هنرمندی خود در قالب یک رقابت مفرح می‌پردازند.

صادقی با تاکید بر اهمیت آشناسازی کودکان با چرایی انقلاب اسلامی و ماهیت استبداد‌ستیزی این انقلاب بیان کرد: کودکان ما در قالب همین سرودها و اشعار و در فضایی شاد و مفرح با انقلاب اسلامی آشنا می‌شوند و به قول معروف خشت اول نهاده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ظرفیت کودکان در رونق‌دهی به جشن‌های دهه فجر انقلاب اسلامی هدف دیگر این جشنواره بوده است؛ گفت: سال گذشته تنها شرکت کنندگان در جشنواره کودکان بودند ولی امسال علاوه بر کودکان ، مربیان آنها نیزدر قالبهای مختلف وجذاب خود را محک میزنند و در جشنواره شرکت می کنند.

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده افزود: قالبهای جشنواره که ویژه کودکان اجرا می‌شود شامل دکلمه ، سرود ؛ و روخوانی قرآن است و قالبهایی که به مربیان مهدها و پیش دبستانی‌ها ارائه می‌شود شامل خلاقیت و قصه گویی است.

وی بیان کرد: سرودهایی که برای ارائه در جشنواره استفاده می‌شود شامل سرودهای انقلابی و سرودهایی در مورد شهدای مدافع حرم است. بخش خلاقیت مربیان نیز به اجرای نمایش خلاق با بهره‌گیری از کودکان مهد و پیش دبستانی انجام می‌گیرد.

مدیر فرهنگسرای کودک و آینده با بیان اینکه مرحله اول توسط دبیرخانه داوری خواهد شد؛ یادآور شد: در مرحله دوم برگزیده‌ها ذیل مجموعه دبیرخانه قرار گرفته و داوری مرحله نهایی در فرهنگسرای کودک و آینده انجام می‌شود .

حمید صادقی در پایان از برگزاری یک همایش آموزشی و توجیحی قبل از شروع جشنواره برای مربیان مهد و پیش دبستانی ها خبر داد و تاکید کرد: تجربه نشان داده است که هر فعالیت فرهنگی که در بستر اجتماع انجام می‌شود اگر جامعه مخاطب نسبت به آن آگاهی کاملی را نداشته باشند آنقدر موفق نخواهد بود لذا بر آن شدیم در این همایش یک روزه از یکی از اساتید مجرب در ضمینه تربیتی و فرهنگی استفاده کنیم.

گفتنی است اختتامیه دومین جشنواره «غنچه های امید» که کاری مشترک از فرهنگسرای کودک و آینده و معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه امام رضا (علیه السلام) است پس از داوری و مشخص شدن برگزیده ها  در دهه فجر انقلاب اسلامی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//ف.ف




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مشارکت کودکان مشهدی در برگزاری جشن‌های دهه فجر امسال»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..