تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شرط ورود به خاک آمریکا؛ افشای اطلاعات مربوط به شبکه‌های اجتماعی!

شرط ورود به خاک آمریکا؛ افشای اطلاعات مربوط به شبکه‌های اجتماعی!

اداره گمرک و حفاظت مرزی ایالات متحده آمریکا طرحی را آغاز کرده است که بر اساس آن، از مسافران خارجی قبل از ورود به این کشور خواسته می شود تا اطلاعات مربوط به حساب های کاربری خود در شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، توییتر و غیره را در اختیار ماموران قرار دهند. با تک شات همراه باشید.

این سیاست جدید مشمول آن دسته از مسافرانی می شود که قصد دارند به صورت موقت و البته بدون ویزا وارد کشور آمریکا شوند و هدف از این اقدام، شناسایی هرگونه تهدید و یا خطر احتمالی عنوان شده است.

اجرای این طرح از سه شنبه هفته گذشته آغاز شد و به گفته مقامات آمریکایی، ارائه این اطلاعات به صورت اختیاری و داوطلبانه است و مسافران خارجی می توانند در صورت تمایل، اطلاعات مربوط به حضور خود در شبکه های اجتماعی همانند لینکدین و حتی گوگل پلاس را در فرم های مربوطه وارد نمایند. گفتنی است که اگر فردی این اطلاعات را در اختیار اداره ذکر شده قرار ندهد، هیچ ممانعتی از ورود وی به آمریکا نخواهد شد.

هنوز مشخص نیست که آیا اطلاعات گردآوری شده می تواند در همان لحظه، مانع از ورود فرد به کشور آمریکا شود یا خیر، اما همانطور که اشاره شد هدف از اجرای این طرح، مبارزه و شناسایی افرادیست که به نوعی با گروه های تروریستی در ارتباطند.

با این حال، چنین اقدامی واکنش های متعددی از سوی فعالان حقوق بشری و مدیران کمپانی های فعال در حوزه تکنولوژی به دنبال داشته است و این سیاست را مصداق بارز نقض آزادی بیان و حفظ حریم شخصی افراد عنوان و آن را محکوم کردند.

بزرگان عرصه تکنولوژی نگرانی خود را از این مسئله عنوان کرده اند که ممکن است بسیاری از کاربران، برای ورودی بی دردسر به آمریکا اطلاعات مربوط به شبکه های اجتماعی خود را افشا کنند که این امر تواند منجر به سوءاستفاده و ذخیره آن توسط دولت ها شود.

این شیوه جدید گردآوری اطلاعات، بی ارتباط با به روی کار آمدن دونالد ترامپ نیست چرا که وی در سخنرانی های انتخاباتی خود، صحبت هایی را در خصوص ممانعت از ورود برخی افراد به این کشور انجام داده بود.

امریکا
همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شرط ورود به خاک آمریکا؛ افشای اطلاعات مربوط به شبکه‌های اجتماعی!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..