تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدل مفهومی مرسدس بنز تعریف جدیدی از آیرودینامیک ارائه می‌دهد

جدیدترین مدل مفهومی لیموزین مرسدس بنز به گونه‌ای طراحی شده است که کمترین میزان مقاومت را در برابر هوا ایجاد کند.

خیلی از افراد تصور می‌کنند سوپراسپرت‌ها بهترین ویژگی‌های آیرودینامیک را دارند. اگر شما هم جزو این دسته هستید باید بگوییم که متأسفانه سخت در اشتباه هستید. اگرچه سازندگان این خودروها زمان و انرژی زیادی را در تونل‌های باد و شبیه‌سازهای جریان سیالات صرف بهبود ویژگی‌های آیرودینامیک محصولات خود می‌کنند اما میزان نیروی رو به پایین (Down Force) تولیدشده در این خودروها در کنار جریان هوای مورد نیاز برای خنک‌سازی اجزای مختلف آن‌ها، به‌نوعی تمام بهبودهای آیرودینامیکی که مهندسان و طراحان ایجاد کرده‌اند، خنثی می‌کند.

مدل مفهومی لیموزین مرسدس بنز

پس اگر سوپراسپرت‌ها آیرودینامیک‌ترین خودروهای موجود در بازار نیستند، چه خودروهایی این لقب را یدک می‌کشند؟ در حقیقت لقب آیرودینامیک‌ترین خودروها به خودروهای هیبریدی و الکتریکی مثل فولکس‌واگن XL1، تسلا مدل S و تویوتا پریوس تعلق دارد و در جایگاه دوم سدان‌های لوکس قرار دارند. فرم کشیده‌ی بدنه در کنار تأکید بر کاهش صدا در هنگام رانندگی، باعث پدید آمدن بعضی از بهترین طراحی‌ها برای افزایش قابلیت‌های آیرودینامیکی شده است. با این حال، یک طراح پا را از این نیز فراتر گذاشته و با طرح خود سطح جدیدی از ویژگی‌های آیرودینامیکی را معرفی کرده است.

مدل مفهومی لیموزین مرسدس بنز

این طراح رومن ایگوروف (Roman Egorov) نام دارد و در حال حاضر به‌عنوان طراح خودرو در سیتروئن مشغول به کار است. او در گذشته نیز به‌عنوان کارآموز در کمپانی بی‌ام‌و مشغول به کار بوده است؛ اما زمانی که مشغول تحصیل برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد بود، به‌عنوان پایان‌نامه‌ی دوره‌ی تحصیلی خود این مدل مفهومی را با حمایت مرسدس بنز و برای این شرکت طراحی کرد. ایده‌ی ایگوروف طراحی یک لیموزین سنتی سه‌قسمتی با یک قسمت آیرودینامیکی لوزی شکل بود. به همین منظور، از بعضی ویژگی‌ها در طراحی نمونه‌های مسابقه‌ای و سوپراسپرت‌ها ایده گرفت، با این تفاوت که در طرح او نیازی به در نظر گرفتن نیروی رو به پایین و دریچه‌های هوا برای خنک‌سازی وجود نداشت.

مدل مفهومی لیموزین مرسدس بنز

همان‌طور که در تصاویر این نمونه‌ی مفهومی مشخص است، هوا از قسمت جلوی خودرو وارد و از مسیر موجود روی کاپوت خودرو خارج می‌شود، سپس از روی سقف عبور می‌کند و درنهایت از کانال تعبیه‌شده در قسمت عقب خودرو خارج می‌شود. در زیر خودرو نیز اجزایی با سطوح صیقلی قرار دارند تا جریان هوا را بدون آشفتگی از زیر خودرو عبور دهند که احتمالا می‌توانند آینده‌ی طراحی سدان‌های لوکس مرسدس بنز یا برند DS سیتروئن را تحت تأثیر قرار دهند.

مدل مفهومی لیموزین مرسدس بنز مدل مفهومی لیموزین مرسدس بنز مدل مفهومی لیموزین مرسدس بنز مدل مفهومی لیموزین مرسدس بنز مدل مفهومی لیموزین مرسدس بنز مدل مفهومی لیموزین مرسدس بنز



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدل مفهومی مرسدس بنز تعریف جدیدی از آیرودینامیک ارائه می‌دهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..