تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آن‌چه بازیگران برای زادروز بهرام بیضایی نوشتند/ عکس

آن‌چه بازیگران برای زادروز بهرام بیضایی نوشتند/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امروز پنجم دی، سالروز تولد بهرام بیضایی، کارگردان و فیلمنامه نویس با سابقه ایرانی است.

بیضایی، فیلمساز، کارگردانِ تئاتر، نمایشنامه‌نویس، تدوین‌گر، تهیه‌کننده و پژوهشگر ایرانی است. او از فیلمسازان صاحب‌سبک و معتبر سینمای ایران و از نویسندگان برجسته ادبیات نوین فارسی به شمار می‌رود. برخی از نمایشنامه‌های بیضایی به انگلیسی و فرانسوی و آلمانی و عربی و زبان‌های دیگر درآمده و در آسیا و اروپا و آمریکای شمالی چاپ و اجرا شده است.

او چهار فیلم کوتاه و ده فیلم بلند از سال ۱۳۴۹ تا ۱۳۸۷ تولید کرده است. از مهم‌ترین آثار او می توان به «باشو غریبه کوچک»، «سگ کشی»، «مسافران»، «مرگ یزدگرد»، «چریکه تارا» و... اشاره کرد.

هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون نیز به همین مناسبات در صفحات اینستاگرام خود این روز را به او تبریک گفته‌اند.

سحر دولتشاهی بازیگر سینما با انتشار عکسی از بهرام بیضایی نوشت: «آقای بیضایی عزیز تولدتون مبارک.»

امیر جعفری نیز عکسی از بیضایی منتشر کرد و نوشت: «تولدت مبارک آقای بیضایی... میلاد مردی که به ما آموخت از هیچکس در این کیهان نترسیم.»

ستاره اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون هم عکسی از بیضایی منتشر کرد و نوشت: «شاعر صحنه‌ها میلادتان بر ما مبارک، شما بزرگید به اندازه دنياى پهناور تئاتر، نامتان گره خورده با اين سرزمين.. شما راچه باك از كوته نظران كوته انديش..ما اما همچنان دوره مى‌كنيم شب را و روز را ..هنوز را.»

مرجانه گلچین هم عکسی از بیضایی منتشر کرد و نوشت: «چه خجسته روزی است استاد روزی كه شما به دنيا آمديد لذت ديدن آثار زيبايتان تا ابد در قلب و ذهنمان سبز خواهد بود.»


شهره سلطانی هم عکسی از بهرام بیضایی منتشر کرد و نوشت: «تاريخ را پيروز شدگان مى‌نويسند (مرگ يزدگرد، نوشته بهرام بيضايی)  ميلادتان مبارك.»

کتایون ریاحی دیگر بازیگر سینما و تلویزیون هم دراین خصوص نوشت: «امروز تولد بهرام بیضایی است که همسرش مژده شمسایی برایش نوشته؛ زادروز تو برای خیلی‌ها چون من ستایش خرد است و اندیشه. تقدیر کوشایی و ممارست است. جشن پژوهش و جستجو است. تحسین بالندگی و شکوفایی است.»

57243




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آن‌چه بازیگران برای زادروز بهرام بیضایی نوشتند/ عکس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..