تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نویسنده سرعینی برگزیده جایزه ادبی جلال آل احمد شد

ساعت: 16:38 منتشر شده در مورخ: 1395/10/05 شناسه خبر: 987821

رمان «لم یزرع» نوشته محمدرضا بایرامی به عنوان اثر برگزیده معرفی شد و با نشان "جلال" مورد تقدیر قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از چشمه لر،مراسم اختتامیه نهمین جایزه ادبی جلال آل‌احمد با حضور سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ سیدعباس صالحی،معاونت فرهنگی وزارت ارشاد؛ نصیر احمد نور، سفیر افغانستان؛ سیدرضا محمدی، رئیس انجمن نویسندگان افغانستان و جمع کثیری از نویسندگان و فرهیختگان شنبه،۴ دی‌ماه، در محل تالار وحدت برگزار شد.

در بخش رمان «لم یزرع» نوشته محمدرضا بایرامی به عنوان اثر برگزیده معرفی شد و با لوح تقدیر، نشان جلال و ۳۰ سکه بهار آزادی مورد تقدیر قرار گرفت. حضور محمدرضا بایرامی بر روی سن با تشویق طولانی حضار همراه بود.

این نویسنده در مورد  محتوای کتاب «لم یزرع» می گوید: سیر کلی داستان در این رمان بر مبنای تابوها بنا شده است و این همان حرکت لب تیغی و لب‌مرزی است که در همه جای رمان رخ می‌دهد. شخصیت اصلی این رمان همیشه  خلاف جهت آب حرکت می‌کند و می‌داند که این حرکت او را به دردسر خواهد انداخت، اما به این کار ادامه می‌دهد. جمله ای هست در اصل از آن پدر که همه جا تکرار می‌شود: «هیچ کس داستان ما رو باور نخواهد کرد، هیچ کس!» و این هم دقیقاً اشاره به همان حرکت لب تیغی دارد که در نهایت، در محتوا هم از آن استفاده می‌شود، یعنی پدر بناست با پهنه‌ تیغ، پسر را تنبیه کند، اما تاریکی باعث می‌شود با تیغه، پسر را بکشد. من به جهات مختلفی  سعی کردم این حرکت و زیست لب مرزی را در رمان روایت کنم و حتی در فرم هم به کار ببندم

 محمدرضا بایرامی متولد 1344 در روستای  لاطران شهرستان سرعین از توابع استان اردبیل، نویسنده معاصر ایرانی است که با کتاب «کوه مرا صدا زد» از قصه‌های ساوالان توانست جایزه خرس طلایی و جایزه کبرای آبی سوییس و نیز جایزه کتاب سال سوئیس را از آن خود کند و تا به حال 13 کتاب داستان که دو خاطره از دفاع مقدس در میان آنها دیده می‌شود، به چاپ رسانده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نویسنده سرعینی برگزیده جایزه ادبی جلال آل احمد شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..