تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جشنواره‌ای به وسعت آرمان‌های انقلاب اسلامی و ظرفیت‌های بزرگ ملت ایران /پیش از جشنواره عمار حتی سوژه‌های مرتب با انقلاب اسلامی هم مغفول بود!/ پیام یک مدافع حرم به ثریا

گروه فرهنگی- رجانیوز: ثریا در آستانه فرارسیدن 9 دی و شروع جشنواره عمار از بین هزاران آثار رسیده به جشنواره نمونه‌هایی از آثار بکر و بدیع را انتخاب کرد تا مخاطبان با پیش زمینه مناسب فکری به این جشنواره برسند.

 

مهمترین محورهای برنامه به شرح زیر است؛

-         برنامه ثریا با موضوع جشنواره عمار؛ تلفیقی از اشک و لبخند مردم...

-         از "مدافعان حرم تا اقتصاد مقاومتی" و از "ایلام تا مرز ترکمنستان"؛ رونمایی از برخی از آثار در خشان جشنواره عمار

-         جشنواره‌ای به وسعت آرمان‌های انقلاب اسلامی و ظرفیت‌های بزرگ ملت ایران

-         پیش از جشنواره عمار  فقط به تهران توجه می‌شد و حتی سوژه‌های مرتب با انقلاب اسلامی هم مغفول بود!

-         جشنواره عمار فضای بسته فیلم سازی را شکست

-         پیام یک مدافع حرم به ثریا: "وقتی میفهمی تمام شبهایی که در برابر دواعش خونخوار در سنگر صبح کرده ای، را هم کیشانت با افتخار روایت میکنند، تمام خستگی ات بدجوری درمیرود. اجرتان با عقیله بنی هاشم.

 

ثریا در این برنامه  میزبان کارگردانان جوان زیر بود؛

 

 حسین دارابی، کارگردان فیلم کوتاه "قابلمه" که در راستای حمایت از کالای ایرانی ساخته شده است؛ فاطمه مرزبان، کارگردان مستند "وقتی گفتند نمی شود" که این مستند با ایده پرورش شتر مرغ به اقتصاد مقاومتی پرداخته است؛ قدرت باقری، کارگردان مستند "روزگار اکبر" که به معرفی قهرمانان بومی پرداخته است و داستان مردی نابیناست که با امید فراوان و تلاش شگفت انگیز به آبادی و پیشرفت روستای خود کمک کرده است؛ محدثه باقری دختر شهید عبدالله باقری و کارگردان مستند دیدنی "اسوه" که روایتی است از شرایط زندگی دختر محمدرضا جبلی، شهید مدافع حرم؛ سید مجتبی خیام الحسینی، کارگردان مستند "قاطریزه" که از ناگفته‌های جذاب دفاع مقدس و لشکر 14 امام حسین (ع) اصفهان می‌گوید و محمد مهدی خالقی، کارگردان مستند "پسرم" که زندگی شهید مدافع حرم افغان را به تصویر کشیده است.

 

جشنواره عمار؛ فرصتی بزرگ برای فیلم سازان جوان

در ابتدای برنامه حسین دارابی، کارگردان فیلم کوتاه "قابلمه" و مدیر کارگاه تجربه باشگاه فیلم سوره اظهار داشت: این فیلم محصول کار فکری و کارگروهی بچه‌های باشگاه سوره است.

 

وی گفت: یکی از مهترین مباحث در ساخته چنین مستندهایی این است که سازنده فیلم باید دغدغه داشته باشد و اگر روی چنین سوژه های سختی وقت بگذاریم می‌توانیم کار خوبی تهیه کنیم. مراکز آموزش فیلم سازی و تولیدات حرفه‌ای در کشور ما کم نیستند اما همیشه یک حلقه مفقوده این وسط وجود داشت که فیلم ساز جوان هیچ فرصتی نداشت که کار خودش را در یک فضای حرفه‌ای تجربه کند.

 

 دختر شهید عبدالله باقری: تمام شهدای مدافع حرم با عشق رفتند و از خانواده‌ و موقعیتشان گذشتند نه بخاطر پول...

محدثه باقری دختر شهید عبدالله باقری و کارگردان مستند دیدنی "اسوه" که روایتی است از شرایط زندگی دختر محمدرضا جبلی، شهید مدافع حرم گفت: من خیلی دوست داشتم که حس کودکانی که پدرانشان در سوریه شهید شدند را به تصویر بکشم و می‌خواستم مردم را بیشتر با مدافعان حرم آشنا بکنم.

 

محسن مقصودی در این بین اظهار داشت: شهید عبدالله باقری جزء محافظین رده یک کشور بودند اما بدون اینکه به این جایگاه توجهی داشته باشند در لباس یک بسیجی ساده به سوریه اعزام می‌شوند و مدافع حریم اسلام و انسانیت می‌شوند درصورتیکه می‌توانست با استفاده از ارتباطاتی که داشتند خیلی کارهای دیگر بکنند اما امروز از شهدای مدافع حرم هستند.

 

علی سرو، تهیه کننده مستند "اسوه" گفت: در ین مستند بنده فقط نقش یک فیلمبردار ساده را داشتم و تمام مصاحبه‌ها را خانم محدثه باقری خودشان انجام دادند.

 

دختر شهید عبدالله باقری در ادامه خاطر نشان کرد: تمام شهدای مدافع حرم با عشق رفتند و از خانواده و از تمام موقعیت‌هایی که داشتند، گذشتند. برخی که می‌گویند شهدای مدافع حرم بخاطر پول رفتند باید به این سوال پاسخ بدهند که آیا کسی هست که خانواده‌اش را رها کند و بخاطر پول به یک کشور غریب برود و بجنگد؟!

 

 

جشنواره عمار باعث شده است که ظرفیت ها و توانمندی‌های هر استان در اقتصاد مقاومتی دیده شود

فاطمه مرزبان، کارگردان مستند "وقتی گفتند نمی‌شود" که این مستند با ایده پرورش شتر مرغ به اقتصاد مقاومتی پرداخته است، گفت: به دلیل آب و هوای مرطوبی که استان گلستان دارد، امکان پرورش شتر مرغ نبود و مسئولین هم مدام می‌گفتند که نمی‌شود! اما "آقا رسول" نا امید نشدند و با پس انداز شخصی‌شان کار پرورش شتر مرغ را راه انداختند و کارشان هم بسیار خوب پیش رفت.

وی در ادامه گفت: این منطقه ای که ما از آنجا برای جشنواره عمار مستند فرستادیم از مناطق مرزی استان گلستان با ترکمنستان است.

محسن مقصودی خاطرنشان کرد: ویژگی کار شما این است که شما یک کار بسیار امید بخش را در حوزه اقتصاد مقاومتی تولید کرده‌اید درصورتیکه مابقی فیلم سازان تا اسم اقتصاد مقاومتی را می‌شنوند به یک فیلم کاملا منتقدانه فکر می‌کنند.

مجری ثریا اظهار داشت: در اطراف ما ظرفیت‌هایی موجود است که کارگردان‌ها و رسانه‌های ما آنها را نمی‌بینند اما جشنواره عمار باعث شده است که ظرفیت ها و توانمندی های هر استان در اقتصاد مقاومتی دیده بشود.

 

پیش از جشنواره عمار به جایی غیر از تهران و سوژه‌های مرتب با انقلاب اسلامی توجه نمی‌شد!

محمد مهدی خالقی، کارگردان مستند "پسرم" که زندگی شهید مدافع حرم افغان را به تصویر کشیده است، اظهار داشت: پیش از جشنواره عمار، اولا به سوژه‌هایی بکر که مرتبط با انقلاب اسلامی هستند توجه نمی‌شد و ثانیا به مجموعه های رسانه ای به غیر از تهران به جایی توجه نمی‌کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: مردم هم باید خودشان را در جبهه فرهنگی مقاومت بدانند و همت کنند و به اکران آثار مردمی بپردازند.

 

بزرگترین کار جشنواره عمار این بود که بین مردم و فیلم سازان ارتباط خوبی برقرار کرد

سید مجتبی خیام الحسینی، کارگردان مستند "قاطریزه" که از ناگفته‌های جذاب دفاع مقدس و لشکر 14 امام حسین (ع) اصفهان گفته است، اظهار داشت: یکی از مشقت‌های این کار تهیه آرشیو آن بود که زمان زیادی را به خودش اختصاص داد.

خیام الحسینی تصریح کرد: بزرگترین کار جشنواره عمار این بود که بین مردم و فیلم سازان ارتباط خوبی برقرار کرد و فضای بسته فیلم سازی را شکست.

قدرت باقری، کارگردان مستند "روزگار اکبر" که داستان مردی نابیناست که با امید فراوان و تلاش شگفت انگیز به آبادی و پیشرفت روستای خود کمک کرده است، اظهار داشت: روزگار این مرد نابینا واقعا در خدمت به مردم می‌گذرد. آنقدر سوژه این مستند قوی بود که واقعا بنده بعنوان کارگردان کاری نکردم.

 

واکنش‌های مردمی به برنامه ثریا؛ تلفیقی از اشک‌ها و لبخندها...

برخی از پیامک‌های مردمی به این برنامه را در ادامه ببینید؛

-         سلام وخسته نباشید به دست اندرکاران خیلی خوب بود هم غم گین شدم هم خندیدم عبدالهی از روستای پشت تنگ لرستان

-         سلام خسته نباشید واقعا مستندات ون خیلی قشنگ بود هم غمناک بودو هم خندون ممنوع از برنام تون

-         سلام....برنامه امشبتان عالی بود خسته نباشید...از فرزند شهید بخواهید برایه ما دعا کنه تا لیاقت مدافع حرم شدن را داشته باشیم

-         سلام برهمه ثریا یی های ایران،،امشب کولاک ثریا بود ،مرسی از برنامه خوبتون مرسی برای مستند پسرم،

-         مستند پسرم دوباره اشک مرا جاری کرد با اینکه ایرانی هستم افتخار میکنم که این چنین هم وطنانی افغانستانی دارم

-         با سلام برنامه امشب ثریا واقعا ثریایی هست مخصوصا مستند های شهدای مدافع و تشکر میکنم از دستندرکارانه جشنواره عمار وای کاش این برنامه در ساعات اولیه شب پخش می شود

-         متاسفانه زمان پخش برنامه مناسب نیست انهم در شبهای بلند زمستان.باید حداقل تکرار داشته باشد.ما به برنامه شما به چشم یک برنامه ارزشی نگاه میکنیم در صورتی که زمان پخش ان غیر ارزشی است

-         شرمنده شهدا وخانوادهای صبورو مظلوم و مقاومشان هستیم تاآخربرنامتونو باافتخاروباچشم گریان ولی باحال معنوی خوبی که دارم می بینم وازدوردست فرزندان دلبندشهداومدافعان حرم رااگه لایق باشم می بوسم

-         سلام من خودم ازاهل سنت هستم وتمام مستندهارودیدم گریه کردم ودرودفرستادم بروح پاک شهیدان مدافع حرم ولعنت میفرستم تاابدبرسعودی وتکفیری وداعشیهای بی غیرت خودفروخته

-         تشکر کلی گریه کردم

-         سلام ممنونم به خاطرمستندهابه ویژه مستندقاطریزه که نشون میده برای ایرانی کارنشدنداره.میلادعادل

-         سلام خسته نباشید ... امشب چقدر ما رو هوایی کردید و حس و حالمون رو عوض کردید.... ان شا الله برنامه تون تداوم داشته باشه .... مستند قاطریزه هم خیلی قشنگ بود ....آفرین به ما اصفهانیا و استفاده بهینه از هر چیزی

-         وقتی میفهمی تمام شبهایی که در برابر دواعش خونخوار در سنگر صبح کرده ای. را هم کیشانت با افتخار روایت میکنند. تمام خستگی ات بدجوری درمیرود. اجرتان با عقیله بنی هاشم

 

 

 پیوند دانلود و مشاهده مستندهای درخشان جشنواره عمار؛

 http://www.sorayatv.ir/content/tv/2524/

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جشنواره‌ای به وسعت آرمان‌های انقلاب اسلامی و ظرفیت‌های بزرگ ملت ایران /پیش از جشنواره عمار حتی سوژه‌های مرتب با انقلاب اسلامی هم مغفول بود!/ پیام یک مدافع حرم به ثریا»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..