تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




محل میلاد و عروج حضرت مسیح(ع) کجا بود؟/ ماجرای توطئه قتل عیسی(ع)

622 سال پیش از هجرت پیامبر(ص)، عیسی مسیح(ع) در فلسطین امروزی دیده به جهان گشود.

محل میلاد و عروج حضرت مسیح(ع) کجا بود؟/ ماجرای توطئه قتل عیسی(ع)به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ 622 سال پیش از هجرت پیامبر(ص)، عیسی مسیح(ع) در فلسطین امروزی دیده به جهان گشود و در همان جا هم عروج کرد. آن هم از مادری باکره به نام مریم بنت عمران. مادری که تهمت های سنگین بزرگان یهود را تحمل کرد و راضی به تقدیر الهی بود.

دشمنی با بزرگان از بدو تولد تا پایان ادامه دارد. اگر فرستاده به حق خدا باشید، دیگر زمانی برای داشتن زندگی راحتی به دور از تنش با دشمنان را ندارید. چه برسد به اینکه بخواهید، انسان ها را به دینی مخالف دین موجود هدایت کنید. مسیح(ع) هم از زمان تولد، دشمنی یهودیان را می دید و تا پایان دقایق زندگیش در دنیا و پیش از عروج به آسمان ها، این موضوع را لمس کرد.

آیت‌الله سیدهاشم بطحائی گلپایگانی، نماینده استان تهران در مجلس خبرگان رهبری و کارشناس مذهبی، در خصوص دشمنی با حضرت مسیح گفت: دشمنی یهود با مسیحیت، مانند دشمنی بنی امیه با بنی هاشم بود. همان گونه که بنی امیه سعی کردند با کشتن امام حسین(ع) نسل اهل بیت(ع) را از میان بردارند، یهود هم می خواست با قتل مسیح(ع)، وی را آخرین فرستاده بداند و دیگر پیامبری روی زمین نباشد.

وی افزود: این در حالی است که حضرت مسیح مبارزه مستقیم با یهود نکرد. همان گونه که خاندان پیامبر هم به تعبیر قرآن با کافران کاری نداشتند. خداوند دراینباره در آیه آخر سوره کافرون می فرمایند: «لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِينِ» (دين شما براى خودتان و دين من براى خودم.) 

بطحائی گلپایگانی در خصوص ادامه داشتن خصومت یهود اظهار کرد: یهودیان، کینه هایشان نسبت دین های الهی را در دل نگه داشته و آن را به اقوام و فرقه هایی چون بنی امیه، بنی عباس، وهابیت و آل سعود منتقل کردند. خوی یهودیان، همیشه دشمنی با کسانی بود که، کانون توجهات را از این فرقه، دور می کردند. 

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان کرد: به اذن خداوند، عیسی مسیح(ع) زنده ماند و خونش روی زمین ریخته نشد. قرآن کریم در اینباره می فرماید: «وَقَوْلِهِمْ إِنَّا قَتَلْنَا الْمَسِيحَ عِيسَى ابْنَ مَرْيَمَ رَسُولَ اللَّهِ وَمَا قَتَلُوهُ وَمَا صَلَبُوهُ وَلَكِنْ شُبِّهَ لَهُمْ وَإِنَّ الَّذِينَ اخْتَلَفُوا فِيهِ لَفِي شَكٍّ مِنْهُ مَا لَهُمْ بِهِ مِنْ عِلْمٍ إِلَّا اتِّبَاعَ الظَّنِّ وَمَا قَتَلُوهُ يَقِينًا» (و گفته ايشان كه ما مسيح عيسى بن مريم پيامبر خدا را كشتيم و حال آنكه آنان او را نكشتند و مصلوبش نكردند ليكن امر بر آنان مشتبه شد و كسانى كه در باره او اختلاف كردند قطعا در مورد آن دچار شك شده‏ اند و هيچ علمى بدان ندارند جز آنكه از گمان پيروى مى كنند و يقينا او را نكشتند.)

این کارشناس مذهبی در خصوص اینکه چرا حضرت مسیح(ع) زنده ماندند و به آسمان ها رفتند، اظهار کرد: مسیح(ع) از خلقتشان تا عروجشان سرشار از اتفاقات عجیب و غیر معمول است. بنابراین پیدا کردن فلسفه اتفاقات حضرت(ع) شاید کار انسان ها نباشد. عروج ایشان به آسمان ها هم تقدیر الهی است و علتش بر ما پوشانده است، اما دلیل واضحی که می توان برای این کار دانست، این است که با مرگ ایشان، نسل پیامبران بعدی نیز به خطر می افتاد. 

وی در خصوص نبود دشمنی میان مسیحیان و یهودیان گفت: با وجود ظلمی که یهودیان به مسیحیان کردند، اما مسیحیان با یهودیان دشمن نیستند و با آنان تعامل دارند. نبود شکاف میان این دو رذایلشان را مشترک کرده است. بر خلاف مسیحیت، مسلمانان به دستور ائمه معصومین(ع) خود را جدا از بنی امیه دانسته و میان خود و آن ها شکاف عمیقی ایجاد کردند.

بطحائی گلپایگانی در پایان اضافه کرد: علاوه بر این نشانه صلیبی که برای مسیحیان مقدس است و آن را به گردن می اندازند، خود جای سوال دارد. چرا صلیبی که به گفته خود مسیحیان، پیامبرشان را به وسیله آن کشتند، باید مقدس باشد. مگر این وسیله ای نبوده که با آن بزرگ دینشان کشته شده است. بنابراین راهی که مسیحیان طی می کنند، در پیروی از حضرت عیسی(ع) و دین الهی ایشان نیست.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «محل میلاد و عروج حضرت مسیح(ع) کجا بود؟/ ماجرای توطئه قتل عیسی(ع)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..