تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سخنان ظریف در کمیسیون امنیت در مورد برجام نبود/ بررسی حواشی پیش آمده در نخستین جلسه آتی کمیسیون

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، کمال دهقانی فیروزآبادی عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در حاشیه جلسه علنی نوبت عصر امروز (یکشنبه 5 دی ماه) مجلس گفت: هفته گذشته علاوه بر برگزاری جلسات علنی مجلس و بررسی لایحه برنامه ششم توسعه موضوع بررسی لایحه بودجه سال 96 در دستور کار کمیسیون های تخصصی قرار داشت چرا که پیشنهادات کمیسیون ها باید به کمیسیون تلفیق بودجه اعلام می شد.

نماینده مردم تفت و میبد با بیان اینکه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی متولی 4 وزارتخانه کشور، وزارت امور خارجه، وزارت دفاع، وزارت اطلاعات و کلیه نیروهای مسلح است، تصریح کرد: برای بررسی لایحه بودجه سال 96 مسئولان و معاونان وزارتخانه های مذکور به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی دعوت شده تا گزارش بودجه ای خود را ارائه دهند.

وی در ادامه افزود: محمدجواد ظریف و برخی از معاونان وزارت امور خارجه نیز برای ارائه گزارش بودجه این وزارتخانه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی آمدند بنابراین مباحثی پیرامون حقوق کم کارمندان این وزارتخانه، بازنشسته ها و حقوق پرسنل در خارج از کشور و سایر اعتبارات مورد نیاز مطرح شد اما متاسفانه موضوع دیگری این مباحث را تحت الشعاع قرار داده است.

دهقانی فیروزآبادی با بیان اینکه جلسه با وزیر امور خارجه به شکل صمیمی برگزار شد، گفت: ظریف دیپلماتی حرفه ای و برجسته است که گاهاً برخی از مسائل را به صورت آموزشی مطرح می کند. وی در جریان ارائه گزارش وزارت امور خارجه به برخی از استراتژی های تحریم ایسا اشاره کردند و یادآور شدند که در برخی موارد سناریوهایی بود که در برخی، به اشتباه به طرف مقابل اعتماد کرده ایم.

نماینده مردم تفت و میبد اذعان داشت: در جلسه مذکور به موضوع برجام به هیچ عنوان پرداخته نشد و سخنان وزیر امور خارجه مرتبط با برجام نبود ضمن آنکه آقای کریمی قدوسی نیز در این جلسه حضور نداشتند.

وی بیان داشت: فایل صوتی جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همانند سایر کمیسیون ها وجود دارد اما به دلایل محدودیت و آیین نامه داخلی مجلس تنها نمایندگان می توانند آن را در اختیار داشته باشند، لذا اجازه نداریم این فایل صوتی را در اختیار افراد متفرقه قرار دهیم

دهقان تاکید کرد: مسائل مطرح در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه موضوعاتی امنیتی و اطلاعاتی است که به هیچ عنوان قابل انتشار نیست.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه طرح این مسائل انحرافی است یادآور شد: به جای طرح این موضوعات می توانست مشکلات و چالش های وزارت امور خارجه مطرح شود، لذا امید است پس از این از طرح این مسائل و ایجاد چالش جلوگیری شود زیرا منجر به بروز برخوردهای جناحی شده و از اصل موضوع فاصله می گیریم.

وی با بیان اینکه وزیر امور خارجه در جلسات مختلف تاکید کردند که ما نمی توانیم به آمریکایی ها اعتماد کنیم افزود: با توجه به سخنان وزارت امور خارجه نمی توان چنین مسائلی را طرح کرد و وزیر امور خارجه را در موضع خاصی قرار داد.

دهقانی فیروزآبادی تاکید کرد: چنین مباحثی نباید از کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خارج شود بنابراین آنچه مورد نظر کمیسیون باشد توسط سخنگو به سمع و نظر اصحاب رسانه خواهد رسید. کریمی قدوسی نیز نمی بایست اطلاعات طبقه بندی شده را در اختیار رسانه ها قرار می داد.

نماینده مردم تفت و میبد اظهار اشت: در جلسه غیر رسمی که با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داشتیم تاکید شد که پس از این اینگونه مباحث از کمیسیون خارج نشود از این رو در اولین جلسه آتی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز موضوع را بررسی خواهیم کرد و تصمیماتی اتخاذ می کنیم که تمامی اصول و قوانین رعایت شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی خاطرنشان کرد: فایل صوتی جلسه مذکور غیر از مجلس در جایی دیگر پخش نخواهد شد، نمایندگان دیگر کمیسیون ها به عنوان ناظر می توانند آن را در اختیار داشته باشند اما انتشار آن خارج از مجلس مجاز نیست؛ پخش آن در صحن علنی نیز با نظر هیأت رئیسه مجلس می تواند انجام گیرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سخنان ظریف در کمیسیون امنیت در مورد برجام نبود/ بررسی حواشی پیش آمده در نخستین جلسه آتی کمیسیون»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..